Náš tým

Naše školy jsou postaveny na vyučujících, což vám budou tvrdit i všichni ostatní. Ale my si opravdu vybíráme. Chceme, aby učitelé byli pro studenty:

průvodci

partneři

motivátoři

Proto vybíráme lidi, kteří mají úspěšnou odbornou kariéru a zkušenosti, mají zápal pro vědomosti, radost z jejich předávání, aby nadchli děti pro objevování, zkoumání a podpořili v nich zvídavost.

Vedení

PhDr. Jan Voda, Ph.D., MBA
Ředitel gymnázií a základní školy
jan.voda@fostra.cz
+420 793 969 258

Jsem člověk s vizí a nebojím se výzev. Když v roce 2004 začala kurikulární reforma, okamžitě jsem v ní spatřil příležitost pro české školství. Od té doby jsem věnoval veškeré své úsilí tomu, abych vybudoval školu, kde se učitelé i děti cítí dobře a kde si osvojí dovednosti a znalosti, které uplatní v digitálním světě 21. století.

Věřím v budoucnost, kde škola není jen místem předávání vědomostí, ale místem, které odráží život samotný – se všemi radostmi i výzvami. Každé dítě potřebuje jistotu, že svět, který ho čeká, je plný příležitostí. Ve škole k němu získává klíč v podobě sebedůvěry, odvahy a zodpovědnosti. Jsem přesvědčen, že každé dítě má potenciál uspět, pokud mu poskytneme prostor růst a pomůžeme mu objevit jeho vlastní schopnosti.

  • 21 let ředitelem tří základních škol
  • 8 let akademickým pracovníkem
  • 5 let učitelem na všech stupních základní i střední školy
  • 6 let vedoucím dětského oddílu
  • Certifikován jako Microsoft Innovative Educator Expert
  • Dvojnásobný finalista na Globálním fóru učitelů (Seattle 2015, Singapur 2018)
  • Finalista Global Teacher Prize Česká republika 2018
  • Vyhlášen jako vítěz v anketě Ředitel roku 2024
  • Autor knihy, pravidelný přispěvatel do odborného časopisu, přednášející na konferencích a workshopech
  • MBA v řízení ve školství
  • Doktorát z pedagogiky
  • Absolvent učitelství pro 1. stupeň
  • Ing. Lucie Svobodová
    Zástupkyně ředitele pro projekty a péči o zákazníky
    lucie.svobodova@fostra.cz
    +420 730 199 589

    Lucie obohacuje školní prostředí svými manažerskými a organizačními schopnostmi, které získala během své praxe na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Tyto zkušenosti jí umožňují efektivně přispívat k rozvoji školy a inovacím ve vzdělávacím procesu. Lucie se aktivně podílí na projektové výuce, která podporuje rozvoj dovedností studentů v reálném světě. Vedle toho organizuje školní výlety a zájezdy, které přinášejí studentům nové zážitky a zkušenosti mimo školní lavice. Lucie zajišťuje hladkou komunikaci s úřady, ať už jde o administrativní záležitosti nebo spolupráci s externími partnery. Vede studijní oddělení, kde zodpovídá za podporu studentů a komunikace s rodiči. Je také klíčovou postavou v organizaci přijímacího řízení, kde se stará o to, aby proces probíhal hladce a transparentně.

  • Ministerský rada, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT), 2021 – 2022
  • Průvodce a manažer projektového vyučování, CK2 - cestovní kancelář, 2018 – 2020
  • Manažer výstavní zóny, City of Robots, 2019
  • Hlavní vedoucí ozdravných pobytů, Kovotour plus, 2018 – 2019
  • Inženýr (Ing.) Management rozvoje měst a regionů, Ambis, Vysoká škola, 2018 – 2020
  • Bakalář (Bc.) Quality Control and Safety Technologies, Vysoká škola regionálního rozvoje - Praha, 2015 – 2018
  • Provoz diplomatických služeb, SOŠ pro administrativu EU, 2010 – 2014
  • Mgr. Michaela Kašparová 
    Ředitelka gymnázií
    michaela.kasparova@fostra.cz

    Na vzdělávání si cením toho, že nikdy nekončí. Věřím, že rozvoj nepatří jen studentům, ale celé škole – každému učiteli, každé lekci i celému prostředí, ve kterém se učíme. Dlouhodobě se zaměřuji na vzdělávání dospívajících. Více než patnáct let jsem působila ve vedoucích pozicích na mezinárodní škole Sunny Canadian International School, kde jsem poslední čtyři roky vedla gymnázium a druhý stupeň. Vedení školy vnímám jako odpovědnost i příležitost – otevírat nové cesty, podporovat rozvoj kritického myšlení, zapojovat technologie smysluplně a posilovat komunitu. Jsem přesvědčená, že škola musí být místem, které se hýbe s dobou, ale zároveň zůstává pevně zakotvené v hodnotách.

  • 15 let zkušeností ve školství
  • 4 roky zástupkyní ředitelky pro gymnázium a 2. stupeň na Sunny Canadian International School
  • Dlouhodobě se profesně zaměřuje na vzdělávání dospívajících
  • Zkušenosti s vedením týmů a rozvojem školních programů
  • Absolventka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
  • Absolventka programu Lídr školy pro ředitele škol
  • Pedagožka, mentorka a školní manažerka s mezinárodním přesahem
  • Mgr. Lenka Vopařilová
    Koordinátorka ŠVP & IB specialistka
    lenka.voparilova@fostra.cz

    Věřím, že škola může být místem, kde děti nejen získávají znalosti, ale hlavně rostou jako osobnosti – sebevědomě, s respektem k sobě i ostatním. Jsem učitelka jazyků a výtvarné výchovy s dlouholetou praxí ve třídě, i v ředitelně. Baví mě hledat rovnováhu mezi řádem a tvořivostí, podporovat spolupráci a vést otevřený dialog. Mezinárodní zkušenosti mimo školství mi daly nadhled i cenné životní lekce. Právě proto věřím, že podobnou zkušenost by měl během studia získat každý žák, klidně už na střední škole. V roli IB koordinátora propojuji vizi školy s hodnotami mezinárodního vzdělávání, podporuji učitele i žáky v přechodu na nový způsob myšlení a výuky. Vedení školy pro mě byl každodenní trénink v rozhodování a organizaci, ale nejvíc mě stále baví být nablízku žákům – vidět, jak přemýšlí, tvoří a rostou. Věřím, že každé dítě v sobě nese něco výjimečného, a naším úkolem je pomoci mu to najít a rozvinout.

    Mezi mé zájmy patří hudba, především zpěv a skladba vlastních písní. Jsem ráda v pohybu, mám ráda turistiku, dlouhé procházky a tanec. Baví mě rozhovory na náročná témata a hledání řešení na nejrůznější situace.

  • Vedení soukromého osmiletého gymnázia
  • Výuka angličtiny, němčiny a výtvarné výchovy, včetně metody CLIL na gymnáziu
  • Organizace mezinárodních výměnných programů, školních projektů a akcí pro rodiče
  • Zkušenosti z českého i zahraničního prostředí mimo oblast školství (ČR a USA)
  • Silné organizační a komunikační dovednosti, orientace na spolupráci, otevřenost a spolehlivost
  • Absolventka učitelství výtvarné výchovy a německé filologie na UP v Olomouci, učitelství anglického jazyka na UK Praha
  • Mgr. Eliška Kalová
    Zástupkyně ředitele
    eliska.kalova@fostra.cz
    +420 734 507 561

    Na učení mě baví ta rozmanitost a často si připadám jako herečka na jevišti. Role učitele je té herecké vcelku podobná – snaha zaujmout a zajistit, aby si posluchači něco odnesli a zapamatovali. Ráda inspiruji, motivuji a celkově pomáhám při výuce všem s nekončícím nadšením.

    Během mé pedagogické činnosti byla největší inspirací má profesorka didaktiky na VŠ, jejíž metodiku dodnes používám. Mé zájmy tvoří cizí jazyky společně s cestováním a objevováním nových míst. Dále určitě Piloxing, cyklistika, posilování, tanec, hudba a divadlo. Nepohrdnu dobrým jídlem nebo masáží a často prchám na wellness.

  • 10 let v soukromém školství – učitelka angličtiny VOŠ, lektorka jazykové školy
  • 11 let ve státním školství – učitelka angličtiny, němčiny, konverzací a zeměpisu
  • 1 rok ve zdravotnictví (koordinátorka léčby zahraničních klientů, konzultantka)
  • 5 let v obchodu (zahraniční projektová manažerka, asistentka, překladatelka)
  • 20 let individuálních a skupinových kurzů angličtiny/němčiny pro děti i dospělé
  • Ovládá základy novořečtiny a ruštiny
  • Absolventka Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni
  • Mgr. Petr Růžička, Ph.D., MBA, DiS.
    Zástupce ředitele
    petr.ruzicka@fostra.cz

    n/a

  • n/a
  • Vyučující

    Mgr. Klaudia Bukovenská, DiS.
    Hudební výchova, kariérní poradenství
    klaudia.bukovenska@fostra.cz
    +420 734 676 260

    Konzultační hodiny (poradna B203)
    Čt 8:00–10:00
    Čt 16:00–17:00

    Jsem empatický člověk a pomoc ostatním mi odjakživa dělala radost. Vyučuji pátým rokem a cítím se být mentorem a partnerem na cestě při nalézání a dosahování cílů lidem všech věkových kategorií. Jsem zastáncem rovnocenné, přátelské, ale i respektující komunikace. V životě jsem se naučila a pořád se učím věci, které bych označila za velmi podstatné. Snažím se být lepší než včera a zůstat otevřená pro nové zkušenosti i dovednosti, které mi přinese zítřek.

    Mezi mé zájmy patří hudba, především zpěv a skladba vlastních písní. Jsem ráda v pohybu, mám ráda turistiku, dlouhé procházky a tanec. Baví mě rozhovory na náročná témata a hledání řešení na nejrůznější situace.

  • 5 let soukromá výuka zpěvu (2500 odučených lekcí, 80+ studentů)
  • Hudební produkce a vydání autorského EP dostupného na streamovacích platformách
  • 1 rok výuky na konzervatoři
  • Učitelka hudby a zpěvu, zpěvačka, autorka písní, moderátorka, učitelka pedagogiky, kariérní a výchovná poradkyně
  • Tvorba marketingové strategie – sociální sítě, propagace, focení, natáčení, vedení i organizace týmu, budování vlastní značky
  • Absolventka Fakulty humanitních a přírodních věd v Prešově (pedagogika, výchovné poradenství a hudební umění)
  • Konzervatoř Jaroslava Ježka (zpěv)
  • Ing. Iveta Pánková, Ph.D.
    Chemie
    iveta.pankova@fostra.cz
    +420 734 676 114

    Konzultační hodiny (kabinet A205)
    Út 14:00–16:00
    St 10:00–11:00

    Ráda studenty učím moderním trendům na pomezí biologie a chemie, jako je ekologie rostlin (redukce pesticidů při jejich pěstování) a ochrana životního prostředí. Díky nasbíraným zkušenostem mohu studentům zjednodušit a zkrátit cestu k jejich cíli. U studentů si cením jejich odlišných pohledů na řešení úkolů. Největší radost mám z naší vzájemné pozitivní interakce. Dodávají mi energii a pocit, že má moje práce smysl.

    Mojí inspirací jsou osoby, které „potichu“ nesobecky konají a posouvají věci dopředu. Mezi mé koníčky patří horská turistika a nejvíce si odpočinu při práci na zahradě.

  • Seniorní výzkumná pracovnice v oboru mikrobiologie, fytopatologie
  • 33 let ve výzkumném ústavu rostlinné výroby–Zástupkyně vedoucího oddělení
  • Členka redakční rady impaktovaného časopisu (publikace, naučné články…)
  • Koordinátorka výzkumných projektů a podpora specializačního vzdělávání (realizace závěrečných prací VŠ studentů a odborníků v Ph.D. programech)
  • Realizace vzdělávacích aktivit pro laickou veřejnost i auditorium odborné a vědecké (workshopy, prezentace, přednášky, Noc vědců, den otevřených dveří)
  • Absolventka Vysoké školy chemicko-technologické Praha, nyní DPS Přírodovědné fakulty Univerzity Karlovy
  • Mgr. Jana Bednářová
    Anglický a český jazyk
    jana.bednarova@fostra.cz
    +420 734 676 123

    Konzultační hodiny (kabinet B313)
    St 10:30–11:00
    Pá 15:00–15:30

    Baví mě při výuce předávat zkušenosti jak z pracovního, tak i soukromého života. Práce s mladými lidmi mě žene kupředu. Učit znamená různorodost, nikdy nespadnete do stereotypu. Za svůj život jsem se naučila především trpělivosti, která mi pomohla pracovat ve větším kolektivu. Učím se nové výukové metody, které zkouším ve výuce.

    Inspirací jsou pro mě sami žáci. Každý je natolik rozdílný, přesto tvoří jeden kolektiv, s kterým pracujete. Ve volném čase se snažím aktivně odpočívat. Ráda se podívám na dobrý film, přečtu knihu nebo si zasportuji.

  • 25 let praxe v soukromé sféře – lektorka, překladatelka, tlumočnice pro státní instituce i soukromé firmy (kurzy manažerské, business, příprava k FCE, CAE)
  • 2 roky praxe na letišti Praha (ČSA)
  • Čtyřletý zahraniční pracovní pobyt (USA), časté pobyty v Itálii
  • Ovládá pokročile italštinu a ruštinu na komunikativní úrovni
  • Absolventka Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
  • Jan Kalina, MBA
    Tělesná a hudební výchova, Informatika
    jan.kalina@fostra.cz
    +420 734 667 595

    Konzultační hodiny (kabinet B403)
    Út 16:30–17:00
    St 15:40–16:15

    S nadšením naslouchám ostatním a hledám v nich skrytý talent, který rád rozvíjím. Proto jsem se rozhodl věnovat se výuce, kde mohu inspirovat a podporovat své studenty. Sleduji technologický pokrok a rád ho využívám při výuce informatiky, zaměřuji se na modernizaci a digitalizaci výukových metod.

    Hraji na klavír a kytaru, rád zpívám, cestuji a trávím čas v přírodě. Zpíval jsem i hrál v muzikálu a kapelách, týmová práce je mi blízká. Tyto aktivity mě naplňují a obohacují můj život, což se odráží i v mé práci. Mým oblíbencem a inspirací je Robert Fulghum, jehož myšlenky mě motivují k tomu, abych se neustále zlepšoval, a zároveň se od svých studentů i já učil novým věcem.

  • Učitel: od 2017 ve státním školství AJ, IKT, HV, OV, TV, Výchova ke zdraví)
  • Asistent pedagoga, vychovatel, dvojjazyčný asistent pedagoga pro děti s OMJ (5 let praxe)
  • 10 let ve funkci hlavního vedoucího příměstských táborů v českém i anglickém jazyce
  • Lektor na hudební nástroj pro děti a dospělé s praxí v ZUŠ (4 roky praxe)
  • Profesionální produkce hudby + organizace kulturních akcí (+osvětlení, zvučení, elektrotechnika)
  • BcA. Steven Matthew Clark
    Anglický jazyk
    steven.clark@fostra.cz
    +420 734 676 264

    Konzultační hodiny (kabinet B303)
    St, Čt 12:31–12:50
    Pá 13:05–13:45

    I enjoy trying to help people become better than who they are. Every one should try to be a little bit better tomorrow than who they are today. I learned self-discipline and patience.

    In my life, I have been inspired by Charlemagne and Liu Bei. Among my interests are History, Philosophy, Sports, Travelling, Reading, Precious Metals (Gold and Silver Investments).

  • 10 let praxe jako učitel angličtiny v českých jazykových školách v Praze
  • 5 let působil jako námořník Spojených států (Jacksonville, Florida)
  • 2 roky na pozici manažera restaurace v Alabamě, USA (organizační dovednosti)
  • Roční zahraniční praxe jako učitel angličtiny na univerzitě ve Wuhanu v Číně
  • Ovládá základy mandarínštiny a aktivně si zdokonaluje svou znalost češtiny
  • Absolvent Jacksonville State University, Alabama, USA (v oboru historie)
  • Mgr. Michal Pospíšil
    Lektor kritického myšlení
    michal.pospisil@fostra.cz

    Konzultační hodiny (sborovna A102)
    Po 13:30–14:30

    Rád předávám znalosti a zkušenosti, které jsem nasbíral. Navíc považuji za přirozené, že se snažím informace předat dál, motivovat a inspirovat. Naučil jsem se, že dobrá komunikace dokáže zvrátit i zdánlivě beznadějnou situaci. Také, že otevřenost, chuť nechat se inspirovat a motivovat může být důležitější než některé znalosti.

    Každý den přináší minimálně jednu věc, kterou se mohu nechat inspirovat. Mezi mé hlavní zájmy patří výtvarné umění – geometrická abstrakce. Navštívil jsem více než 50 zemí, ale mám rád i cestování po Čechách a v neposlední řadě se věnuji fotografování.

  • Marketingový specialista, konzultant, kontrolor, koordinátor, analytik a odborník v managementu s praxí přesahující 25 let (marketing, communication and event manager, territory sales manager, team leader)
  • Spolumajitel firmy (projektový manažer, mezinárodní obchod a reklama)
  • Praxe s on-line marketingem, plánováním i prodejem z korporátních firem
  • Plynně hovoří anglicky a rusky (na profesionální úrovni)
  • Absolvent Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
  • Mgr. Jiří Hanuš, Ph.D.
    Výtvarná výchova
    jiri.hanus@fostra.cz
    +420 734 676 113

    Konzultační hodiny (kabinet A108)
    Út 13:15–14:00
    Út 15:35–16:20

    K učení jsem se dostal skrze svůj bytostný vztah k výtvarnému umění, kterému se věnuji od dětství. Jako aktivní umělec, který neustále tvoří, se snažím inspirovat ostatní a dále předávat své zkušenosti i schopnosti. Výtvarné umění člověka kultivuje a zvyšuje jeho citlivost ke světu okolo sebe. Během své pedagogické dráhy jsem se naučil především trpělivosti a to, že téměř každý má jisté schopnosti vnímat svět kreativně a experimentovat.

    Během života mě inspirovalo velké množství lidí. Rodina, přátelé, kolegové, moji učitelé především na VŠ, kterým vděčím za to, že jsem šel učit. Dále mě inspirují světoví umělci a v současnosti především má žena (výtvarnice a učitelka). Mezi mé další zájmy patří cestování a turistika, cyklistika, četba, kultura, hudba, meditace.

  • 15 let ve školství (učitel, lektor, odborný asistent, vedení seminářů Dějin výtvarné kultury)
  • Lektorská a kurátorská činnost (od roku 2012, člen odborné rady NIPOS–ARTAMA)
  • Vedení ateliéru grafiky na Letní škole PedF na Karlově Univerzitě ((odborný asistent prof. I. Špirka)
  • Aktivní umělec s mnoha oceněními i čestným uznáním (člen sdružení SČUG Hollar od roku 2018)
  • Ukázky tvorby prezentovány na několika samostatných a nespočtu skupinových výstavách v ČR i zahraničí (Evropa, dále i Japonsko, Čína, Taiwan)
  • 5 let zkušeností jako knižní ilustrátor
  • Absolvent Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (doktorské studium – katedra VV)
  • Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy (Učitelství VV pro ZŠ, SŠ a ZUŠ)
  • VOŠ grafická a Střední průmyslová škola grafická (Grafický design a realizace tiskovin – Knižní grafika)
  • Ing. Václav Krejzar, Ph.D.
    Biologie
    vaclav.krejzar@fostra.cz
    +420 734 676 114

    Konzultační hodiny (kabinet A205)
    St 8:00–9:00
    St 12:15–13:00

    Zájem o přírodu, zvláště pak botaniku, jsem projevil již v dětství. Proto jsem se následně rozhodl pro obor rostlinolékařství v rámci mých vysokoškolských studií. Během přednášek pro studenty a odbornou veřejnost na vysoké škole jsem získal přesvědčení, že pro předávání informací je nejdůležitější osobní kontakt. Možnost sdělit něco nového mi přináší radost o to víc, pokud cítím u posluchačů zájem o dané téma.

    Ke studiu a stylu výuky mě inspiroval profesor na střední škole. Své studenty si dokázal získat svým nevšedním projevem, poutavým výkladem a výbornými znalostmi. Mezi mé zájmy patří botanika, historie a literatura. Relaxuji plaváním, jízdou na kole a turistikou.

  • 27 let ve Výzkumném ústavu rostlinné výroby, v. v. i., z čehož již 7 let působí jako vedoucí týmu Rostlinolékařské bakteriologie
  • Poradenská, publikační, přednášková činnost pro VŠ studenty i laickou veřejnost
  • Popularizace vědy pro žáky základních škol
  • Absolvent České zemědělské univerzity v Praze
  • Mgr. Leona Fialová
    Anglický jazyk a tělesná výchova
    leona.fialova@fostra.cz

    Konzultační hodiny (kabinet A108)
    Út 15:00–15:45
    Čt 12:00–13:00

    Mým posláním je pomáhat hledat v lidech, studentech a sportovcích jejich silné stránky, rozvíjet je a naplňovat jejich potenciál. Jako učitelka a trenérka jsem zastánkyní komunikace s respektem, pozitivní motivace a povzbuzení, když přijde v životě nějaká překážka. Ve sportu i v životě to vede k podpoře sebevědomí, odvaze jít si za svými cíli.

    Ráda sportuji, chodím po horách. Odpočinu si ale i u moře. Dlouhodobě se vzdělávám v oblasti leadershipu, týmové spolupráce. Ráda čtu knížky věnované těmto tématům.

  • 15 let ve státním školství jako učitelka tělesné výchovy a anglického jazyka
  • 10 let jako mládežnická trenérka atletiky
  • 3 roky v soukromém školství jako učitelka tělesné výchovy na Rakouském gymnáziu v Praze
  • 3 roky spolupráce v rámci postgraduálního studia s Laboratoří sportovní motoriky na UK FTVS v Praze
  • 8 let vrcholový sport v atletickém klubu USK Praha
  • Jitka Stolínová
    Výtvarná výchova
    jitka.stolinova@fostra.cz

    Konzultační hodiny (kabinet A108)
    Po 15:40–16:25

    Po více než 10 letech vlastní praxe v navrhování interiérů, jsem se chtěla podělit a předat své teoretické znalosti, a tak jsem využila příležitosti a před 12 lety jsem začala učit předmět Design interiérů na střední škole v Liberci. Poznala jsem, že je dobré nejen mít znalosti v oboru, který učím, ale také být autentická a upřímná.

    Mým velkým inspiračním zdrojem je současná japonská architektura a design. Shigeru Ban a Kengo Kuma, kteří se zabývají filozofií prázdného prostoru, tedy nehmotnou architekturou. Mezi mé zájmy patří setkávání se se zajímavými lidmi a přáteli, a samozřejmě umění, architektura i design!

  • 22 let do dnešních dní – návrhy interiérů
  • 12 let – výuka výtvarných předmětů na střední škole v Liberci
  • 7 let – kurátorka a majitelka galerie FLEXUP
  • 9 x zahraniční stáž se studenty v projektu ERASMUS+
  • Ovládá angličtinu, pasivně ruštinu
  • Absolventka Střední odborné školy uměleckořemeslné s.r.o.
  • B.A. Eva Howlings
    Anglický jazyk
    eva.howlings@fostra.cz
    +420 734 676 113

    Konzultační hodiny (kabinet B303)
    Po 11:15–12:00
    St 12:10–12:55

    My teaching speciality lies in using other subjects, to teach English - like exploring art or using generative AI in new ways. I have developed a hybrid approach to education. Project-based learning keeps students engaged and in control. I love when students explore their own creativity, so I like showing them how to use AI tools for things like image generation, writing and even making music. What validates me most as a teacher is when I spark students' creativity, and they continue developing their ideas independently.

    My father was a math professor at a university. He was naturally didactic and loved his work. Sadly, I did not get the math gene from him, but I did inherit his love of knowledge. I enjoy many things - painting, singing, drawing, dancing, sewing, gardening. As long as I am learning and creating, I am happy.

  • Taught English, academic/business English and presentation skills at ČVUT over 4 years
  • Taught English at Little England Academy
  • Director of studies, owner of learn.cz since 2014 (tailored learning programmes)
  • Spent the summer at ČVUT teaching AI skills to foreign students
  • Since 2001 I have been working with expats.cz, a website my husband started
  • Writer, photographer, data analyst, project manager in services and agencies
  • Graduated at Rhode Island University (Antropology)
  • Graduate of Prague City University (Graphic Design)
  • Mgr. Martin Broniš
    Německý jazyk
    martin.bronis@fostra.cz
    +420 736 767 032

    Konzultační hodiny (kabinet B403)
    Út 13:00–13:30
    Čt 13:00–13:45, 15:50–16:30

    Na učení mě baví zejména interakce se studenty jakéhokoliv věku, proces vzájemného učení se a obohacování. A momenty, kdy se studenti naučí nebo pochopí vysvětlovanou látku a dosahují úspěchů. To nejpodstatnější, co jsem se v životě naučil, je být sám sebou, být kreativní a nebát se projevit. Objevit své talenty - dřív nebo později, a využít příležitostí, které se naskytnou.

    Rád se nechávám inspirovat u skutečných profesionálů svých oborů. Rád je pozoruji při práci a přemýšlím, co z jejich činnosti by se dalo uplatnit a fungovalo by ve škole. Mezi mé záliby patří cizí jazyky, hudba, divadlo, zpěv, literatura, historie a filmy nebo seriály. Jsem vášnivý cestovatel, v posledních letech objevuji především skrytá zákoutí Česka a Slovenska.

  • 25 let praxe ve školství státním i soukromém (ČR, SR, Rakousko)
  • Zpěvák, producent, herec, novinář, lektor pro učitele německého jazyka, překladatel a tlumočník
  • Držitel licence zkoušejícího pro Österreichisches Sprachdiplom
  • Absolvent Pedagogické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě (obor germanistika)
  • Bc. Kristýna Labancová
    Asistentka pedagoga
    kristyna.labancova@fostra.cz

    Kabinet A315

    Vždy mě fascinovala práce s dětmi a mladými lidmi. Baví mě vidět, jak studenti objevují nové věci, rozvíjejí své schopnosti a dosahují svých cílů. Navíc mám možnost propojit své znalosti z psychologie a výtvarné výchovy, což mi umožňuje přistupovat ke studentům kreativně a empaticky. Nejpodstatnější věc, kterou jsem se v životě naučila je, že vzdělávání a osobní růst nikdy nekončí. Vždy je co objevovat a učit se.

    Nejvíce mě inspirují lidé, které potkávám na svých cestách v cizině. Jejich přístup k životu a vzdělání mě hluboce ovlivňuje a stále se od nich snažím učit něco nového. Jsem kreativní duše, která hledá inspiraci všude kolem sebe a ráda se učí novým věcem. Mezi mé zájmy patří fotografování, cestování, výtvarná činnost a vzdělávání v oblasti psychologie.

  • Od roku 2016 jako profesionálního fotografka (dříve retušér a asistent fotografa)
  • Dvouletá zkušenost práce chůvy v rodinách
  • Vedoucí letních a příměstských táborů, výtvarného a fotografického kroužku
  • Tvůrce učebních materiálů Českého jazyka (Smartbooks)
  • Pedagogické lyceum, Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola, Krnov
  • Absolventka Pedagogické fakulty Ostravské univerzity (Bc.) - Psychologie a Výtvarná výchova (zaměření - vzdělávání)
  • Erasmus, University of Valencia (Pedagogická fakulta)
  • Mgr. Petra Kubálková, MBA
    Moderní dějiny
    petra.kubalkova@fostra.cz

    Konzultační hodiny (sborovna A102)
    Pá 15:40–16:25

    Baví mě interakce se žáky, poznávání různých názorů a pohledů na svět. Práce ve vzdělávání dokáže být obohacující, je krásné vidět, že jste byli inspirací nebo jste pomohli někomu najít oblast, ve které je šťastný. Naučila jsem se hledat řešení. Je jednoduché říci, že něco nejde, ale stojí za to hledat cestu, jak to půjde. Inspiruje mě každý, kdo má svůj názor, dá si tu práci a najde svou vlastní cestu místo toho, aby šel bezmyšlenkovitě s davem. Často mě inspirují právě žáci, když přijdou s pohledem, který jsem sama neviděla. 

    Ve volném čase se především ráda vzdělávám a učím nové dovednosti. Ráda a hodně čtu. Ráda poznávám svět a nové kultury. Také miluji tanec jako vyjádření pocitů.

  • Střední škola elektrotechniky a strojírenství (srpen 2023 - současnost) - výuka předmětu AJ a kariérní poradce, komunikace s firmami a zařizování praxí pro žáky ve firmách
  • SPŠ na Proseku (září 2012 - červenec 2023)
  • výuka AJ (včetně odborné elektro, IT a strojírenské angličtiny) a dějepisu, předseda předmětové komise Cizí jazyky, koordinátor a předkladatel Erasmus+ projektů, kariérní poradce
  • SŠ COPTH - výuka AJ a dějepisu
  • Lektor v jazykové agentuře
  • Stevardka - ČSA (2001-srpen 2012)
  • Lektor v jazykové agentuře
  • European Language Institute (2001-2007) – výuka AJ pro firemní klientelu, skupinky i individuální klienti, v úrovni A2-C2
  • Certifikace Cermat maturity - zadavatel i školní maturitní komisař, předseda i místopředseda maturitní komise
  • Základní a expediční školení DofE
  • Stáže na školách v zahraničí (VB, Island, Švédsko)
  • Projekt a kurz Minimalizace šikany
  • Účast v několik projektech – odborné stáže žáků v zahraničí, projekty spolupráce atp.
  • Ing. Andrij Pysanenko, Ph.D.
    Matematika
    andrij.pysanenko@fostra.cz

    Konzultační hodiny (kabinet A315)
    Po 12:10–12:55
    Pá 12:10–12:55

    Ve svém oboru jsem zkušeným fyzikem experimentátorem a zároveň jsem začínajícím učitelem matematiky. V životě jsem viděl spoustu různých učitelů a vždy mě fascinovalo, jak ti nejlepší z nich dokázali udržet pozornost žáků, a hlavně je inspirovat i motivovat ke studiu. Na lidech si velmi vážím a cením jejich upřímnosti a snahy naučit se novým věcem. Obdivuji dnešní generaci dětí, jejich odlišnosti a odvahu, čelit tak rychle měnícímu se světu. Obdivuji jejich snahu najít sebe a zároveň nezapomenout na ostatní.

    Učení je nepřetržitý proces, který provází člověka po celý jeho život, ať se nám chce nebo ne. Vím, že se od studentů můžeme i musíme naučit spoustu nových věcí, ale zároveň pevně věřím, že i my, učitelé, jsme zde, abychom je něčemu naučili.  Věřím v naši spolupráci a že vše společně zvládneme. Rád se učím novým věcem, jezdím na kole, běhám, rád sleduji sport.

  • Vědecký pracovník, lektor, učitel v ČR i zahraničí (VB, Ukrajina)
  • Více než 15 let praxe ve vědeckém výzkumu (Akademie věd České republiky)
  • Plynule hovoří a vede odborné přednášky anglicky, česky, ukrajinsky
  • Doktorské studium na Matematicko-fyzikální fakultě (Univerzita Karlova v Praze)
  • Postdoktorandské pobyt na univerzitě ve Velké Británii (Keel University)
  • CŽV: Didaktika matematiky (Univerzita Karlova v Praze)
  • Mgr. Štěpán Hamajda
    Český jazyk
    stepan.hamajda@fostra.cz
    +420 734 667 561

    Konzultační hodiny (A305)

    Úspěšně projít střední školou je pro každého studenta veliká výzva. Musí myslet na dobré známky, projevovat respekt k rodičům i vyučujícím, poctivě se připravovat na testy, kontrolovat své chování a formovat své morální zásady. Navíc se student ocitá v nelehkém období dospívání, v němž již není dítětem, avšak ani dospělým. Učitel pak může sehrát tolik potřebnou roli inspirátora či mentora, který kromě výuky vede studenty k příkladnému chování a připravuje je na dospělý život. Literatura je pak prostředkem, který umožňuje vést studenty po správné cestě životem. Právě takovým učitelem-mentorem se snažím být. Kromě čtení a psaní mě baví sport všeho druhu, hraní na hudební nástroje, cestování, poznávání člověka, zahraničních kultur i světa kolem nás.

  • 5 let soukromé výuky studentů základních a středních škol (čeština, literatura, francouzština, angličtina, španělština)
  • Lektor přípravných kurzů na VŠ (jarní semestr roku 2024)
  • Organizátor vzdělávacích, kulturních a sportovních programů pro žáky ZŠ, SŠ a VŠ i pro širší veřejnost (ESN CU Prague, Lycée français de Prague, bluesový festival Nespeky)
  • Absolvent FF UK magisterského oboru Komparatistika („obecná a srovnávací literární věda“) a bakalářského dvou oboru Francouzská filologie + Český jazyk a literatura
  • Absolvent zahraničních stáží Erasmus+ ve Španělsku (Španělská filologie, Valencie) a ve Francii (Francouzská filologie, Nantes)
  • Mgr. Lukáš Milka
    Anglický jazyk
    lukas.milka@fostra.cz

    Konzultační hodiny (B313)

    Primárně jsem učitelem Anglického Jazyka (ESL), ale jsem schopný také učit literatury, kultury, jazyky a historie všech Anglicky mluvících zemí. Také jsem expertem na Anglickou didaktiku, metodologii, testování, plánování a course design – dokážu také učit Anglickou gramatiku, fonologii a discourse. Učení vnímám jako životní směr, kterým se snažím předat svoje nadšení a pozitivitu svým studentům. Studenti tráví ve škole mnoho času a je třeba vyučování zefektivnit, zjednodušit a cílit jen na to potřebné. Zároveň nejde jen o učení jazyka, ale o utváření osobnosti, zlepšování kritického myšlení a motivaci mladých dospělých, aby se stali plnoplatnými členy společnosti jako celku. Učení považuji za nejlepší práci na světě, každý den se setkávám s novými lidmi, mám možnost experimentovat a praktikovat různé metodologie, typy hodin a aktivity – nejvíce na této práci mám rád práci s lidmi, možnost využití kreativity a spolupráci se svými studenty a kolegy. Je důležité, aby výuka jazyka probíhala komunikativně a materiály a aktivity byly "ušité" studentům na míru. Každá třída je rozdílná, a proto i každá hodina by měla být unikátní – což je jedním z mých cílů. Nejpodstatnější věc, kterou jsem se naučil je učení se zaměřením na studenta – studenti jsou tím nejdůležitějším bodem každé hodiny: "Teach the students, not the plan". Mým učitelským idolem je Scott Thornbury, který je autorem DOGME ELT. Jedná se o experimentální výukovou metodu, kdy nedochází k využití žádných materiálů – tudíž minimalizace učebnic, na které mnoha učitelů podle mého názoru až příliš spoléhat a využití samotných studentů a autentických materiálů při výuce. Konec konců, "textbook" znamená v překladu kniha textů – a z textů samotných se člověk naučí jazyk velmi těžce. Ve volném času si rád zahraji nějaké hry (deskové / počítačové) se svými přáteli, zajdu do fitka, anebo si jdu zaběhat – mým cílem pro rok 2025 je zaběhnout Pražský půlmaraton!
  • Učení Anglického jazyka (ESL) se věnuji přes 10 let – a to v soukromé i státní sféře. Kromě obecné Angličtiny jsem vyučoval i Business, AJ pro specifické potřeby, přípravu ke Cambridge zkouškám a vedl jsem odborné práce.
  • Vyučoval jsem AJ ve školkách, základních, středních i vysokých školách a ve společnostech. Přednášel jsem na mezinárodní konferenci pro učitele cizích jazyků.
  • Jsem absolventem Akcent College (dnes Prague City University) a Metropolitní Univerzity v Praze. Zároveň jsem vyškolený Cambridge speaking examiner a DELTA certifikovaný učitel (Cambridge Teaching Qualifications – předpokládané dokončení v červnu 2025).
  • Mojí specializací jsou mladí dospělí, věková skupina 12-19 let, kterým úspěšně pomáhám s přípravou ke Cambridge zkouškám a se zlepšováním jejich jazykových dovedností
  • Snažím se hodiny dělat zábavné a komunikativní – propojení moderní didaktiky s využitím didaktických her, nebo projektové výuky. Každou má hodina je originální a vytvářím je "ušitou na míru" své třídě, svým studentům a jejich jazykovým potřebám.
  • Kladu důraz na využití autentického jazyka, který co nejvíce simuluje reálný svět – ve třídě vedu diskuze a nechám studenty samotné objevovat a učit se nově věci (guided discovery).
  • Mgr. Lucia Preverčíková
    Asistentka pedagoga
    lucia.prevercikova@fostra.cz

    Konzultační hodiny (A108)

    Mgr. Petr Daňko
    Kouč studentů a kariérní poradce
    petr.danko@fostra.cz
    +420 777 974 797

    Baví mě objevovat talent studentů i dospělých, jejich motivaci a vášeň, a pomáhat jim naplno rozvíjet jejich potenciál.Mám více než 20 let praxe v rozvoji lidí a koučování, s pevnými základy v pedagogice a manažerské praxi. Jsem akreditovaný systemický kouč a jako moderátor dokážu složité věci vysvětlit jednoduše a srozumitelně. Mými silnými stránkami jsou slovně-logická argumentace, zjednodušování procesů a hledání efektivnějších cest k dosažení cílů.Studenti jsou mými klienty a mou prioritou je jejich spokojenost a úspěch.

    Po náročných dnech si rád vyčistím hlavu během, cvičením nebo plaváním. Relaxuji v přírodě, zejména v Jizerských horách a Jeseníkách. V létě vedu dětské tábory, kde čerpám inspiraci pro práci se studenty.

  • Předseda a zakladatel spolku Tábor4you
  • Trenér a kouč leadershipu
  • Manažer interní komunikace
  • Tiskový mluvčí
  • Středoškolský učitel
  • Absolvent Univerzity Palackého Olomouc, pedagogická fakulta, obor český jazyk - základy společenských věd
  • Josef Kuča
    Německý jazyk, základy společenských věd
    josef.kuca@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Věřím, že škola není jen o předávání vědomostí, ale hlavně o inspiraci a vztahu mezi učitelem a studentem. Učit němčinu a společenské vědy mi umožňuje nejen rozvíjet jazykové a kritické myšlení studentů, ale i otevírat diskuze o světě, ve kterém žijeme. Stále ještě studuji na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, a i díky tomu si dobře uvědomuji, s čím se žáci i studenti potýkají – a snažím se být někým, komu se mohou svěřit i se s ním zasmát. Mimo školní lavice se věnuji trénování standardních a latinsko-amerických tanců, především dětí a mládeže. Zajímám se o zdravý životní styl, osobní rozvoj a smysluplné využití volného času. Vždy mě těší, když mohu sdílet své zkušenosti a motivovat ostatní k objevování vlastního potenciálu.

  • Výuka německého jazyka a společenských věd v rámci praxí a doučování
  • Trenér standardních a latinskoamerických tanců
  • Organizace volnočasových a pohybových aktivit pro mládež
  • Student Pedagogické fakulty UK, obor společenské vědy se zaměřením na vzdělávání + německý jazyk
  • Aktivní účast na seminářích a vzdělávacích akcích v oblasti didaktiky a práce s mládeží
  • Bc. Michaela Čížková
    Výtvarná výchova michaela.cizkova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Výtvarné umění, a tím i výtvarnou výchovu vnímám jako prostředek k sebevyjádření, sebepoznání. Cokoliv, co vizuálně ztvárníme, vytvoříme, odráží i něco z nás samotných. Všechny činnosti i mezi obory se mohou vzájemně inspirovat, a to je důležité. Přála bych si, aby tvůrčí činnosti, ale stejně tak estetické prožitky a získání základního přehledu v dějinách výtvarného umění pomohli studentům rozvíjet jejich cítění, originalitu, fantazii... To, jak jsme ochotni přemýšlet o nových podnětech, mít prostor pro diskuzi, být otevření ke komunikaci o tématech vizuálního umění je pro mě osobně ideálním a inspirativním prostředím.

  • Od roku 2004 se zabývám realizacemi výtvarných projektů, nástěnných maleb ve veřejném i soukromém prostoru
  • Od roku 2006 působení jako výtvarník v divadle, grafik několikaletá tvorba ilustrací pro Mladou Frontu
  • Od roku 2018 lektor a učitel odborných předmětů na grafických školách, workshopech a kurzech pro děti
  • Absolventka Střední výtvarné školy a Klasické archeologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze
  • Bc. Jiří Doležal
    Dějepis
    jiri.dolezal@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Domnívám se, že vzdělávání by mělo vést ke všeobecnému rozvoji studenta – k tomu, aby porozuměl světu a dokázal se v něm orientovat. Důležitou roli v tom hraje znalost vlastních dějin a schopnost chápat jejich souvislosti. Rád proto využívám badatelský přístup a motivuji studenty k tomu, aby v historii hledali odpovědi na současné otázky. Věřím, že odkaz našich předků je třeba chránit a rozvíjet. Vedle historie mě zajímá i občanská výchova, protože formuje hodnoty mladého člověka. Volný čas trávím nejraději debatami, čtením, sledováním aktuálního dění nebo procházkami po místech s bohatou minulostí.

  • Doučování českého jazyka a matematiky | 2022–2025
  • Individuální doučování žáků ZŠ a SŠ, příprava na přijímací zkoušky
  • Výzkum regionální historie, příprava dějepisných a společenskovědních aktivit a výukových materiálů v terénu s ohledem na místní památky a minulost.
  • Plánování projektů a exkurzí.
  • Mgr. Šimon Veselý
    Dějepis
    simon.vesely@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    n/a

  • n/a
  • Mgr. Jiří Kotrbáček
    Informatika
    jiri.kotrbacek@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    n/a

  • n/a
  • Ing. Jeremy Ray Stewart
    Anglický jazyk
    jeremy.stewart@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    In today’s modern world students can gather information more efficiently than ever before. While this certainly makes it easier to write reports and gather data, often what is missing is the critical thinking skills necessary to determine what the data actually tells us. As a result, I find it necessary to focus on the development of cognitive skills by using complex discussions and sharing ideas through conversation. During my free time I enjoy playing backgammon and chess. Additionally, during the summer I also enjoy playing frisbee golf. Currently I am learning how to skateboard. Wish me luck with that!!

  • Six years of teaching English for students ranging in age from 10-65 years old including both Czech and international students. My primary job was with the University of Economics and my purpose was to prepare students for entrance into the university and faculty of their choice. Before becoming a teacher, I was a supervisor in the restaurant industry for 25 years. Master’s graduate from the University of Economics, Prague in the field of International Studies and Diplomacy.
  • Mgr. Václav Ruml
    Společenské vědy a dějepis
    vaclav.ruml@fostra.cz

    Konzultační hodiny (kabinet A306)
    Út 12:10–12:55

    Miluji pohyb, ležení v mapách a regionální bádání v nedávné minulosti. Formálním vzděláním jsem učitel, který rád nahlíží do různých sociálních bublin či komunit a pozoruje „mistrovství“ zdejších aktérů – badatelů, učitelů, trenérů, podnikatelů... Prošel jsem si badatelským prostředím v souvislosti se studiem nejnovějších českých dějin, oblastí vytváření materiálů a pořádání seminářů pro učitele ZŠ i SŠ a péčí o zákazníka v souvislosti s prodejem sportovního vybavení. Do vzdělávacího prostředí v roli učitele mě před pěti lety vrátila touha rozšiřovat vidění studentům a umožnit jim nakouknout do co nejvíce „světů“ a být jim oporou při jejich výběru a vlastním sebepoznání. Sám se teď nejvíce vzdělávám v oblasti vlastního mentálního tréninku, trenérských rolí a dovedností. Nejčastěji mě mimo školu spatříte při skupinových výbězích, při tvoření na chalupě, s knihou v ruce nebo kdekoliv jinde, kde si mohu všímat zapálení lidí pro danou věc nebo krás přírody.

  • 5 let ve státním a soukromém školství – učitel dějepisu, zeměpisu a tělesné výchovy
  • Badatel a lektor moderních českých dějin
  • Lektor sportovních kroužků pro děti
  • Kouč podporující zejména klienty z neziskové sféry
  • Absolvent Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové, obor dějepis – základy společenských věd
  • Bc. Alžběta Vítková
    Specialní pedagog
    alzbeta.vitkova@fostra.cz

    Poradna B203

    Na Gymnáziu FOSTRA působím jako speciální pedagožka, kde podporuji studenty se specifickými vzdělávacími potřebami a pomáhám jim překonávat překážky ve vzdělávání. Baví mě pracovat s dospívajícími, objevovat jejich pohled na svět a hledat cesty, jak jim co nejlépe pomoci. Studenti se semnou mohou setkat během předmětu speciálně pedagogické péče, při aktivitách primární prevence nebo při nastavování individuálních metod podpory. Inspiraci čerpám zejména z práce svých kolegů z různých institucí, kteří mi dokazují, že naše úsilí má smysl. Ve volném čase ráda hraji volejbal, zkouším nové věci, vyrážím na výlety a trávím čas s přáteli u deskových her.
  • Několikaleté zkušenosti s hlídáním a připravováním rozvíjejícího programu pro děti ve věku 1-8 let, včetně dětí se znevýhodněním
  • 6 let praxe s organizací skautských akcí a táborů
  • instruktorka v lanovém centru
  • práce na pozici asistenta pedagoga v MŠ pro sluchově postižené
  • práce na pozici asistent pedagoga v 8. třídě ZŠ
  • instruktorka na táboře pro děti s poruchami autistického spektra
  • dokončené bakalářské studium Speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
  • probíhající studium navazujícího magisterského oboru Speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
  • Michal Breza
    Matematika, fyzika, informatika
    michal.breza@fostra.cz

    Konzultační hodiny (A315)

    Jsem absolvent osmiletého gymnázia se zaměřením na přírodní vědy. Po maturitě jsem pokračoval na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy, kde jsem vystudoval obor hydrogeologie. Následně jsem přestoupil na Českou zemědělskou univerzitu, kde jsem se věnoval zahradní architektuře a pracoval v laboratořích již od začátku studia. Během celého vysokoškolského studia jsem pracoval jako produktový manažer pro společnost Bosch GmbH. Po ukončení magisterského studia jsem nastoupil na doktorské studium v oboru zpracování odpadu a agrochemie. Po jeho dokončení jsem několik let pracoval v soukromém sektoru pro společnosti Microsoft a Akademii věd ČR. Věda mi však chyběla, a tak jsem se vrátil do univerzitního prostředí, kde jsem začal další doktorské studium v oboru aplikace nanotechnologií v protipožární ochraně. Zde jsem také učil a přednášel chemii a fyziku, vedl několik bakalářských a diplomových prací a účastnil se zahraničních konferencí. Ve volném čase se věnuji svému tříletému retrívrovi Arnymu, plážovému volejbalu, cestování a plavání. Když mám ještě čas a chuť, rád zajdu na kvalitní rapový koncert. Hudba je pro mě velkou vášní, byl jsem u zrodu české rapové scény a všechny ty lidi, kteří tehdy stáli u jejího vzniku, považuji za své přátele. Kromě hudby je mou velkou vášní také umění a tetování.Též jezdím na kole a většinu života se věnuji snowboardingu a skateboardingu.
  • Vystudoval jsem zahradní architekturu.
  • Následně doktorské studium environmentální chemie
  • Několik let jsem pracoval v chemické laboratoři a učil chemii a fyziku na univerzitě.
  • K tomu jsem se pustil do dalšího doktorského studia zaměřeného na využití nanotechnologií v protipožární ochraně dřevěných staveb.
  • Mgr. Veronika Douchová, Ph.D.
    Matematika, kritické myšlení
    veronika.douchova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Matematika je pro mě dobrodružství – znám ji, a přesto mě znovu a znovu překvapuje. Prvočísla známe už 2400 let a dnes tvoří základ kryptografie. Víme, že jich je nekonečně mnoho, a přesto nevíme, kolik existuje dvojic prvočísel jako 5 a 7, 11 a 13 nebo 59 a 61. Právě to mě na matematice baví – tolik už víme, a přitom stále objevujeme. Ve výuce se snažím vytvářet partnerské prostředí, kde se nebojíme chyb ani otázek. Důležité je porozumění, ne jen výsledek. Baví mě hledat se studenty cestu k pochopení – a když společně najdeme souvislost, která zpočátku nebyla vidět, vzniká skutečné poznání.

  • Učitelka a lektorka téměř 30 let: SPŠ Zeměměřičská (matematika, deskriptivní geometrie, informatika), ČVUT (deskriptivní geometrie, matematika), MFF UK (matematika), FF UK (logika), ale i angličtina v MŠ, Kritické myšlení na NKÚ a Leadership skills pro IT.
  • Děkanka Fakulty médií a IT na Prague City University (britská VŠ v Praze).
  • Vzdělání: Ph.D. z Logiky na FF UK (kognitivní vědy), Mgr. z Matematiky a Deskriptivní geometrie na MFF UK.
  • Ta, co se ráda stále učí, nadšeně cestuje a poznává život jinde a jinak.
  • Mgr. Ludmila Kopic Sečková
    Zeměpis
    ludmila.seckova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Vyrůstala jsem obklopena přírodou Bílých Karpat a toto prostředí mě ovlivnilo v profesním směřování, kdy se přírodovědecká fakulta stala mojí srdeční záležitostí. Pozorování každodenního života mě formovalo i ve způsobu, jakým chci učit. Je to důraz na rozvoj přirozené touhy po poznání. Věřím, že každý student může najít svou cestu. Biologie a zeměpis jsou fascinující obory, které učí vnímat svět v celé jeho kráse a složitosti. Proto se snažím vést k objevování, kladení otázek a tvořivému myšlení. Proces učení je dialog, kdy mě studenti svými dotazy a postřehy neustále inspirují a posouvají. Ráda kombinuji moderní technologie s tradičními metodami, aby hodiny byly pestré a co nejvíce zaujaly. Mám zkušenosti s výukou od vlastivědy a přírodovědy na prvním stupni až po maturitní semináře z ekologie nebo zeměpisu. Ve volném čase se zaujetím poznávám krásy naší země nebo objevuji vzdálenější krajiny. Nejčastěji relaxuji s rukama ponořenýma do hlíny při pěstování pokojových rostlin. Obdivuji architekturu a umění. Přes 12 let se věnuji olejomalbě a poslední roky i akvarelu. Mám ráda moravský folklór a jsem hrdou nositelkou slováckého dialektu.

  • Ve školství od roku 2008 s praxí na základních i středních školách, např.:
  • 2017-2018 Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše v Praze
  • 2012-2016 Gymnázium profesora Jana Patočky v Praze
  • 2010-2012 Gymnázium, obchodní akademie a jazyková škola v Hodoníně
  • Organizátorka zeměpisných i biologických soutěží
  • Absolventka večerních kurzů Biologie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze
  • 2 roky studia na Fakultě managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, obor Veřejná správa a regionální rozvoj
  • Absolventka Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, obor Biologie, zeměpis a ochrana životního prostředí
  • Mgr. Sarah Sopoligová
    Biologie, chemie sarah.sopoligova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Povolání učitele vnímám jako hluboce smysluplné – nejde jen o předávání znalostí, ale i o podporu osobního růstu a formování hodnot studentů. Považuji za důležité, aby výuka přírodovědných předmětů byla živá a interaktivní. Mým cílem je vést studenty k zvídavosti, kritickému myšlení a k uvědomění si souvislostí mezi vědou a každodenním životem. I když jsem teprve na začátku své profesní cesty, právě tyto hodnoty se snažím v praxi rozvíjet při každém kontaktu se studenty. Volný čas ráda trávím už od malička v přírodě. Věnuji se také pěstování pokojových rostlin a ráda čtu, zejména populárně-naučnou literaturu, která rozšiřuje mé obzory v přírodních vědách, psychologii, vzdělávání i osobním rozvoji. Ráda běhám a lezu. Je to pro mě způsob, jak si vyčistit hlavu, dobít energii a udržet si životní balanc. V neposlední řadě ráda cestuji.

  • Lektorka ve SVČ Lužánky – výukové programy, botanické kroužky, letní tábory
  • Lektor mezinárodní projekt eTOM AT–CZ – výuka biologie, chemie a pěstování microgreens
  • Lektorka anglického jazyka ( Vzdělávací centrum Populo, Jazyková škola VaV)
  • Absolvent PřF Muni, obor Učitelství chemie a biologie pro střední školy
  • Jindřich Jabůrek
    Tělesná výchova
    jindrich.jaburek@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Mám v životě to štěstí, že můj osobní život je úzce propojen s mým profesním životem a obráceně. Svoboda, respekt a bezpečnost jsou klíčové hodnoty pro společné utváření zdravého a hlavně dýchatelného společenství. Věřím, že pravidelným sportováním a aktivním pohybem vzniká sebevědomý jedinec. Vděčím sportu za nadhled a za to, že mi do života přináší chuť, nové prožitky, zajímavé lidi a netradiční okamžiky. Sport a pohyb jsou základní atributy pro vyváženost člověka a jeho fyzickou a psychickou pohodu. Mým posláním je předávat lidem chuť ke zdravému trávení volného času. Zajímám se o well-being, wellness a přírodu. Na lidech nejvíce obdivuji originalitu a individualitu.Přeji si, aby studenti nacházely nové zajímavé cesty a aby jejich zábavou a hrou byly všední dny.

  • Průvodce individuálního domácího vzdělávání
  • Trenér sportovních mimoškolních aktivit
  • Lektor programů všeobecné primární prevence
  • Pedagogický pracovník školských zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a školských zařízení pro preventivně výchovnou péči
  • Zakladatel sportovních, zážitkových a pohybových kempů
  • Pracovník aplikace standardů kvality v rámci každodenní praxe
  • Instruktor škol v přírodě
  • Student FTVS UK
  • Zdravotník zotavovacích akcí ČČK
  • Water rescue
  • Instruktor lezení na umělých stěnách
  • Instruktor snowboardingu
  • Instruktor vodní turistiky
  • Bc. Lenka Vojtěchová
    Informatika
    lenka.vojtechova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Jako učitelka informatiky a matematiky považuji za důležité předávat studentům technické znalosti, vést je k odpovědnému a kreativnímu přístupu k technologiím a řešení problémů. Během své dlouholeté praxe ve školství i v IT sféře jsem působila jako softwarová analytička, vývojářka, lektorka, metodička IT a správkyně školních sítí. Snažím se být nejen učitelkou, ale i průvodkyní na cestě ke kritickému myšlení a digitální gramotnosti. Zkušenosti z komerční sféry (např. z vývoje bankovních aplikací) přináším do výuky formou praktických úkolů a reálných příkladů, které studenty motivují a připravují na budoucí kariéru. Ráda propojuji teorii s praxí, moderní výuku s tradičními hodnotami a technologie s lidskostí. Pomáhám na jednom z největších internetových serverů pro děti. Mám praktické zkušenosti jako lektorka finančního vzdělávání Abeceda peněz České spořitelny. Během pandemie covidu jsem působila jako dobrovolnice v nadaci, kde jsem se zapojila do pořádání online táborů pro rodiny s vážně nemocnými dětmi a pro dětské pacienty v nemocnici.

  • Učitelka informatiky a matematiky
  • Lektorka a IT konzultantka
  • Vývojářka a analytička
  • Pedagogická praxe na gymnáziu, vyšší odborné škole, střední odborné škole i základní škole
  • IT specialistka ve společnosti v bankovním sektoru – vývoj, testování a implementace softwaru
  • Správkyně školních sítí a školní metodička ICT
  • Ocenění hejtmanem Středočeského kraje za úspěšnou reprezentaci kraje v oblasti IT jako pedagožka
  • Absolventka Slezské univerzity v Opavě, Filozoficko-přírodovědecké fakulty, oboru Informatika a výpočetní technika
  • Billy Appelbaum
    Anglický jazyk
    billy.appelbaum@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    n/a

  • n/a
  • M.A. Carlos Andrés Acevedo Correa
    Španělský jazyk
    carlos.acevedo@fostra.cz
    +420 736 767 032

    Konzultační hodiny (kabinet B403)
    St 13:05–13:50

    Rozhodl jsem se učit, protože je to nejúčinnější způsob, jak dále růst a zdokonalovat se na osobní i profesní úrovni. Vyučování ve škole je aktem lásky ke společnosti, rozsévání semene a péče o něj tím nejlepším způsobem, abychom sklidili to nejlepší ovoce do budoucna. Líbí se mi, že mohu komunikovat s lidmi, učit se, jak uvažují, sdílet svou kulturu se svými studenty a přiblížit jim své znalosti i životní zkušenosti. Výuka jazyka je skvělá příležitost poznat jiné kultury, jiné způsoby myšlení a vyjadřování. Rovněž otevírá větší obrázek pro osobní poznání, dává studentům křídla, aby snili o dosažení větších cílů. Také je přípravou na poznání světa i schopnost porozumět různým kulturám a komunikovat s nimi, což obohatí váš intelekt a ducha. Jsem otec a také se snažím každý den ze sebe vydat to nejlepší. Že cílů je dosahováno s nasazením, odolností a sebevědomím. Že existuje mnoho věcí, které nemůžete ovlivnit, jelikož jsou mimo vás, ale můžete dosáhnout tolik, o čem sníte. V životě mě inspirovalo mnoho lidí, lidé, které profesně i intelektuálně obdivuji. Lidé, které mám kolem sebe, kteří mě naučili hodně o životě: být silnější, mít soucit, nikdy se nevzdávat, milovat a odpouštět. Každá bytost s sebou přináší učení. Mohu říci, že osobou, jež mě nejvíce inspirovala, byl můj otec, který je příkladem života, obětavosti a bezpodmínečné lásky. Zajímám se o umění, literaturu, pedagogiku, psychologii, seberozvoj a kreativitu. Rád pracuji a tvořím s rukama, jezdím na kole, chodím do lesa a cestuji.

  • Mám více než 12 let zkušeností s výukou španělského jazyka pro akademické a komerční účely, studenty základní, střední a vysoký škol, vedoucí pracovníky v oblasti cestovního ruchu, letecké společnosti a velké nadnárodní společnosti průmyslu, lidi všech věkových kategorií a úrovní, mám zkušenosti s jazykovými školami, státními školami a institucemi různého druhu. Spolupracoval jsem na několika akademických projektech v oblasti překladů a tlumočení.
  • Mgr. Jan Kratochvíl
    Český jazyk a společenské vědy
    jan.kratochvil@fostra.cz

    Konzultační hodiny (A305)

  • Mgr. et MgA. Abhi Choudhary
    Anglický jazyk
    abhi.choudhary@fostra.cz

    Konzultační hodiny (B313)

    Jsem pedagog a umělecký producent, který se dlouhodobě věnuje průnikům jazyka, uměleckých médií a kritického myšlení. Výuka je pro mě přirozeným rozšířením mé tvůrčí praxe – je to prostor pro spolupráci, objevování, společné tvoření a rozvíjení vnímavosti k propojenému světu, který sdílíme. Ať už prostřednictvím literatury, umění nebo hudby, povzbuzuji studenty, aby objevovali svůj vlastní hlas a kriticky se zapojovali do prostředí, které je obklopuje. Za poslední desetiletí jsem pracoval s žáky a studenty všech věkových kategorií – od základní školy po univerzitu – a navrhoval mezioborové vzdělávací zkušenosti, které propojují teorii s praktickým zkoumáním. Můj přístup je utvářen mou akademickou a uměleckou cestou, která začala magisterským studiem anglické literatury a pokračovala výtvarným uměním – zde jsem se naučil propojovat různé obory a čerpat z různorodých perspektiv. Inspiraci čerpám od pedagogů, jako jsou Pauline Oliveros a R. Murray Schafer, ale i ze zvídavosti mladých lidí. Usiluji o to, aby bylo vzdělávání inkluzivní a dynamické. Vedle výuky působím také samostatně jako zvukový designér a hudební skladatel.
  • 10 let ve vyšším odborném a školství – lektor angličtiny, vysokoškolský pedagog v oblasti zvukového designu a audiovizuální tvorby.
  • 9 let praxe v oblasti umění, médií a kulturní produkce – pedagog a nezávislý producent v oblasti zvuku, hudby a audiovizuálních projektů; spolupráce s různými kulturními institucemi a studii.
  • 2 roky zkušeností v kulturní žurnalistice a redakční činnosti – manažer projektů zaměřených na současné umění, PR a mediální spolupráce.
  • Více než 10 let výuky angličtiny – výuka napříč věkovými kategoriemi, příprava na zkoušky, rozvoj psaní, čtení i kritického myšlení, interdisciplinární přístupy.
  • Vzdělání:
  • Magistr umění (UMPRUM, Praha)
  • Magistr anglické literatury
  • Bc. Veronika Pískačová
    Zeměpis
    veronika.piskacova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Když jsem přemýšlela, proč se chci stát učitelkou, měla jsem na mysli především jednu věc. Střední škola otevírá mladým lidem řadu nových možností, přináší nové informace, zážitky a přátelství, které dosud neměli možnost poznat. Už při podávání přihlášky na vysokou školu jsem věděla, že chci být součástí tohoto důležitého období v životě studentů — chci je provázet jejich středoškolskými roky a být jim oporou i mentorem, který jim pomůže připravit se na další životní cestu, ať už se vydají jakýmkoli směrem. Mojí celoživotní vášní je sport v různých podobách. V posledních letech se nejvíce věnuji vysokohorské turistice a lezení. Od začátku studia na vysoké škole se také aktivně věnuji cestování, během něhož sbírám zkušenosti a zážitky, které ráda předávám dál.

  • Tvůrkyně obsahu, výuky a součást vedení sdružení Altamira Kosmonosy, výukového centra pro děti
  • Organizátorka a hlavní vedoucí táborů a příměstských táborů pro Odbory Škoda MB
  • Absolventka zahraničního pobytu Erasmus + v Portugalsku (Fakulta sportu v Portu)
  • Lektorka plavecké školy, adaptačních kurzů a kooperačních aktivit
  • Držitelka certifikací: Zdravotník, kurzů skalního lezení, vodáckého kurzu, lyžařský kurz, kurz ESRI- práce s GIS
  • Mgr. Michal Fiala
    Matematika, zeměpis
    michal.fiala@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Pedagog, obchodník a sportovní kouč. A věřím, že také dobrý táta a životní parťák. Partie šachu a lyrická poezie ve mně vyvolávají naprosto identické pocity, musejí mít stejný původ. Líbí se mi v civilizované části Evropy a snažím se jí jazykové přizpůsobit a lépe pochopit. Moje zvědavost směřuje k potenciálu našeho podvědomí. Hledám nové cesty, v dobré víře pokouším hranice komunikace, dotýkám se přesahu, provokuji. Dělám spoustu chyb a jsem na ně patřičně hrdý. Jsou nejspolehlivější cestou k poznání. Máte-li chuť, pojďme je dělat společně. “Jen dobrý autor ví, jak špatně píše” (Leonid Nikolajevič Andrejev)

  • Dvě dekády rodinného života
  • Půl století vzpomínek
  • 14 let učitelství (gymnazisté, zdravotní sestry, baletní tanečníci, hoteloví manažeři, průvodci cestovního ruchu, bezpečnostní a záchranné složky)
  • 14 let business (dva roky předseda dozorčí rady akciové společnosti Hockey Club Dynamo Pardubice)
  • 30 let sportovního leadershipu (coach, head coach, mental coach, manager) na úrovni klubů i národních týmů (NED, CZE)
  • Ref, observer, supervisor, organizátor turnajů a sportovních kempů, okrajově průvodce cestovatelů “The menu is not the meal” (Alan Watts)
  • Mgr. Eva Kišová
    Německý jazyk
    eva.kisova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Naučit se a umět cizí jazyk je nejenom pro studenty, ale i pro dospělé nesmírně cenná věc. Neříká se zbytečně – kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem. Mladí lidé mají před sebou celý život, kdy můžou jazyky využít. Z tohoto hlediska je nesmírně důležité studenty vést a přesvědčovat o nutnosti vzdělávání se v cizích jazycích. To je taky mým cílem a o to se snažím. Baví mě nejenom vlastní vzdělávání, ale i čtení, hudba, cestování, aktivní relax.

  • Lektorka ve SVČ Lužánky – výukové programy, botanické kroužky, letní tábory
  • Lektor mezinárodní projekt eTOM AT–CZ – výuka biologie, chemie a pěstování microgreens
  • Lektorka anglického jazyka ( Vzdělávací centrum Populo, Jazyková škola VaV)
  • Absolvent PřF Muni, obor Učitelství chemie a biologie pro střední školy
  • Daniel Müller
    Anglický jazyk
    daniel.muller@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    S výukou druhých jsem přišel do kontaktu již na druhém stupni ZŠ, a to skrze doučování spolužáků z nižších i vyšších ročníků. V té době jsem také začal s tvorbou vlastních článků shrnujících různé gramatické oblasti, protože vysvětlení v běžně užívaných mezinárodních učebnicích se ukázala jako nedostatečná. Tyto soubory jsem následně mnoho let doplňoval a upravoval, načež jsem je dal k dispozici zájemcům z řad učitelů na mé ZŠ a SŠ. Výukové činnosti se tedy bez většího přerušení věnuji od základní školy, přičemž jsem pracoval jak s žáky ZŠ a SŠ, tak v posledních letech zejména s dospělými studenty. Pokud jde o metodu, kterou převážně používám, našel jsem inspiraci v mnoha webových projektech i tištěných publikacích pana Milana Šáchy z Uherského Hradiště. Od střední školy se též věnuji překladům a korekturám nejrůznějších typů textů, v poslední době též redakční práci a korekturám knih, z nichž některé jsou cílené mimo jiné i na středoškolské studenty.

  • 2025 – Korektura a editace knihy Umění debatovat od Timofeje Kožuchova (YouTube kanál Debatní deník)
  • 2023-24 – Externí redaktor učebnic angličtiny pro 2. stupeň ZŠ (vydavatelství Taktik International, s.r.o.)
  • 2022-23 – Korektura a editace knihy The Picture of Dorian Gray pro středně pokročilé studenty AJ (nakladatelství Three Thrushes)
  • 2019-dosud – Spolupráce s Agenturou Hermés (výuka klientů)
  • 2019 – Překlad dvou literárněkritických studií PaedDr. Alexeje Mikuláška s názvem Kafkovy Proměny ve filmovém zrcadlení a Proměna jako alienace a řady doprovodných textů
  • 2016 – Autorský článek Jak (se) učit angličtinu jinak na webu jakserychlenaucit.cz. V letech 2018 a 2021 tamtéž překlady dvou článků z oblasti osobního rozvoje (Jak se zbavit závislosti na mobilu a 10 základních návyků pro lepší život)
  • Mgr. Catherine Brennan
    Anglický jazyk
    catherine.brennan@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    For a long time, I didn’t fully understand the value of education. It was later in life that I came to appreciate how powerful learning can be—not just for personal growth, but for creating opportunity and driving change. I’ve always admired the work of Mahatma Gandhi and Nelson Mandela, particularly their lifelong dedication to equality, justice, and empowerment through knowledge. Their example inspired me to pursue a career in education, where I strive to create inclusive, supportive learning environments that help every student realise their potential.

  • Over 13 years of teaching experience across diverse educational settings in 6 different countries
  • Strong background in working with a variety of curricula, including international and national education systems
  • 6 years of experience in educational management, including leadership and administrative roles
  • Bachelor of Social Science from the University College Cork
  • Master of Education from the University of Essex
  • Diploma in Management from the Institute of Commercial Management
  • CACHE Level 3 Certification in Childcare and Education / 120- TEFL
  • Mgr. Michaela Jechová
    Francouzský jazyk
    michaela.jechova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Jsem nadšená lektorka románských jazyků a češtiny pro cizince, přičemž výuka francouzštiny je mou srdeční záležitostí a snažím se studenty pro tento jazyk a kulturu také nadchnout. Ve volném čase se učím románské jazyky: portugalštinu v Institutu Camões a katalánštinu na FF UK (mám základy italštiny a španělštiny), věnuji se dobrovolnické činnosti pro neziskové organizace Pro-contact a OPU (výuce češtiny/angličtiny ukr. dětí, tlumočení, překladům, mentoringu dětem bez doprovodu), navštěvuji kurz tance flamenca, učím se hrát na piano, jsem vášnivá knihomolka (zejména cizojazyčné literatury), ráda cestuji a podnikám výlety do přírody.

  • Vystudovala jsem fr. filologii se zaměřením na výuku francouzštiny jako druhého jazyka (FLE) na Univerzitě Paris IV Sorbonne (bakalářský diplom), Překladatelství a tlumočnictví fr. jazyka na Masarykově univerzitě (magisterský diplom). Během studia jsem absolvovala roční studijní stáž Erasmus na univerzitě ve španělském Cádizu a praktickou stáž v překladatelském odd. Evropského parlamentu v Lucemburku. Nyní se věnuji výuce francouzštiny, která mě naplňuje. Mé dosavadní zkušenosti zahrnují výuku vysokoškolských studentů, seniorů, dospělých i dětí. Těší mě věnovat se studentům všech věkových kategorií, v prezenční i online podobě. Věnuji se také překladatelské a tlumočnické činnosti.