Náš tým

Naše školy jsou postaveny na vyučujících, což vám budou tvrdit i všichni ostatní. Ale my si opravdu vybíráme. Chceme, aby učitelé byli pro studenty:

průvodci

partneři

motivátoři

Proto vybíráme lidi, kteří mají úspěšnou odbornou kariéru a zkušenosti, mají zápal pro vědomosti, radost z jejich předávání, aby nadchli děti pro objevování, zkoumání a podpořili v nich zvídavost.

Vedení

Mgr. Michaela Kašparová 
Ředitelka gymnázií Fostra
michaela.kasparova@fostra.cz

Na vzdělávání si cením toho, že nikdy nekončí. Věřím, že rozvoj nepatří jen studentům, ale celé škole – každému učiteli, každé lekci i celému prostředí, ve kterém se učíme. Dlouhodobě se zaměřuji na vzdělávání dospívajících. Více než patnáct let jsem působila ve vedoucích pozicích na mezinárodní škole Sunny Canadian International School, kde jsem poslední čtyři roky vedla gymnázium a druhý stupeň. Vedení školy vnímám jako odpovědnost i příležitost – otevírat nové cesty, podporovat rozvoj kritického myšlení, zapojovat technologie smysluplně a posilovat komunitu. Jsem přesvědčená, že škola musí být místem, které se hýbe s dobou, ale zároveň zůstává pevně zakotvené v hodnotách.

  • 15 let zkušeností ve školství
  • 4 roky zástupkyní ředitelky pro gymnázium a 2. stupeň na Sunny Canadian International School
  • Dlouhodobě se profesně zaměřuje na vzdělávání dospívajících
  • Zkušenosti s vedením týmů a rozvojem školních programů
  • Absolventka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
  • Absolventka programu Lídr školy pro ředitele škol
  • Pedagožka, mentorka a školní manažerka s mezinárodním přesahem
  • Mgr. Lenka Vopařilová
    ŠVP & IB koordinátorka
    lenka.voparilova@fostra.cz

    Věřím, že škola může být místem, kde děti nejen získávají znalosti, ale hlavně rostou jako osobnosti – sebevědomě, s respektem k sobě i ostatním. Jsem učitelka jazyků a výtvarné výchovy s dlouholetou praxí ve třídě, i v ředitelně. Baví mě hledat rovnováhu mezi řádem a tvořivostí, podporovat spolupráci a vést otevřený dialog. Mezinárodní zkušenosti mimo školství mi daly nadhled i cenné životní lekce. Právě proto věřím, že podobnou zkušenost by měl během studia získat každý žák, klidně už na střední škole. V roli IB koordinátora propojuji vizi školy s hodnotami mezinárodního vzdělávání, podporuji učitele i žáky v přechodu na nový způsob myšlení a výuky. Vedení školy pro mě byl každodenní trénink v rozhodování a organizaci, ale nejvíc mě stále baví být nablízku žákům – vidět, jak přemýšlí, tvoří a rostou. Věřím, že každé dítě v sobě nese něco výjimečného, a naším úkolem je pomoci mu to najít a rozvinout.

    Jsem ráda v pohybu, mám ráda turistiku, dlouhé procházky a tanec. Baví mě rozhovory na náročná témata a hledání řešení na nejrůznější situace.

  • Vedení soukromého osmiletého gymnázia
  • Výuka angličtiny, němčiny a výtvarné výchovy, včetně metody CLIL na gymnáziu
  • Organizace mezinárodních výměnných programů, školních projektů a akcí pro rodiče
  • Zkušenosti z českého i zahraničního prostředí mimo oblast školství (ČR a USA)
  • Silné organizační a komunikační dovednosti, orientace na spolupráci, otevřenost a spolehlivost
  • Absolventka učitelství výtvarné výchovy a německé filologie na UP v Olomouci, učitelství anglického jazyka na UK Praha
  • PhDr. Jan Voda, Ph.D., MBA
    Ředitel ZŠ Fostra Elementary
    jan.voda@fostra.cz
    +420 793 969 258

    Jsem člověk s vizí a nebojím se výzev. Když v roce 2004 začala kurikulární reforma, okamžitě jsem v ní spatřil příležitost pro české školství. Od té doby jsem věnoval veškeré své úsilí tomu, abych vybudoval školu, kde se učitelé i děti cítí dobře a kde si osvojí dovednosti a znalosti, které uplatní v digitálním světě 21. století.

    Věřím v budoucnost, kde škola není jen místem předávání vědomostí, ale místem, které odráží život samotný – se všemi radostmi i výzvami. Každé dítě potřebuje jistotu, že svět, který ho čeká, je plný příležitostí. Ve škole k němu získává klíč v podobě sebedůvěry, odvahy a zodpovědnosti. Jsem přesvědčen, že každé dítě má potenciál uspět, pokud mu poskytneme prostor růst a pomůžeme mu objevit jeho vlastní schopnosti.

  • 21 let ředitelem tří základních škol
  • 8 let akademickým pracovníkem
  • 5 let učitelem na všech stupních základní i střední školy
  • 6 let vedoucím dětského oddílu
  • Certifikován jako Microsoft Innovative Educator Expert
  • Dvojnásobný finalista na Globálním fóru učitelů (Seattle 2015, Singapur 2018)
  • Finalista Global Teacher Prize Česká republika 2018
  • Vyhlášen jako vítěz v anketě Ředitel roku 2024
  • Autor knihy, pravidelný přispěvatel do odborného časopisu, přednášející na konferencích a workshopech
  • MBA v řízení ve školství
  • Doktorát z pedagogiky
  • Absolvent učitelství pro 1. stupeň
  • PhDr. Jarmila Belmihoubová, MBA, LL.M.
    Zástupkyně ředitele
    jarmila.belmihoubova@fostra.cz

    Kladu důraz na rozvoj osobnosti žáka, jazykovou kulturu a kompetence potřebné pro život v 21. století. Můj přístup ke vzdělávání se inspiruje myšlenkou Jana Amose Komenského: „Škola má být dílnou lidskosti, a ne mučírnou ducha.“ Ve své pedagogické praxi kladu důraz na individuální přístup k žákům, rozvoj jejich schopností a dovedností a vytváření bezpečného prostředí, které podporuje jejich růst a kreativitu. Díky své odbornosti v oblasti pedagogiky, psychologie, filozofie i bezpečnostního managementu přináším do školství hluboký vhled i schopnost strategického vedení. Aktivně se vzdělávám a přináším do výuky aktuální témata jako digitální gramotnost, kybernetická bezpečnost, vedení týmů či prevence rizikového chování. Mou vizí je budovat školu, kde se akademická kvalita snoubí s respektem k osobnosti každého žáka. Školu chápu jako živý a podnětný prostor pro rozvoj lidskosti, charakteru a připravenosti na výzvy současného světa. Ráda cestuji, poznávám jiné kultury, v zimě ráda lyžuji a mám v oblibě i další sporty. Ve volných chvílích poslouchám různé druhy hudby a občas si zahraji na klavír.

  • Mám více než dvacetiletou zkušenost z oblasti vzdělávání, během níž jsem působila napříč všemi stupni škol: od základní školy přes střední odbornou školu, vyšší odbornou až po výuku na vysoké škole a vzdělávání dospělých v rámci dálkového studia.
  • Podílela jsem se na vedení školy Trivis, kde jsem po dobu sedmi let působila jako zástupkyně ředitele pro VOŠ a SOŠ.
  • Současně jsem na všech typech škol působila jako výchovná poradkyně a metodička prevence.
  • Poskytovala jsem jak výchovné, tak kariérní poradenství žákům, ale zároveň metodicky vedla pedagogické pracovníky, třídní učitele a komunikovala s rodiči žáků.
  • Ing. Lucie Svobodová
    Zástupkyně ředitele pro projekty a péči o zákazníky
    lucie.svobodova@fostra.cz
    +420 730 199 589

    Lucie obohacuje školní prostředí svými manažerskými a organizačními schopnostmi, které získala během své praxe na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Tyto zkušenosti jí umožňují efektivně přispívat k rozvoji školy a inovacím ve vzdělávacím procesu. Lucie se aktivně podílí na projektové výuce, která podporuje rozvoj dovedností studentů v reálném světě. Vedle toho organizuje školní výlety a zájezdy, které přinášejí studentům nové zážitky a zkušenosti mimo školní lavice. Lucie zajišťuje hladkou komunikaci s úřady, ať už jde o administrativní záležitosti nebo spolupráci s externími partnery. Vede studijní oddělení, kde zodpovídá za podporu studentů a komunikace s rodiči. Je také klíčovou postavou v organizaci přijímacího řízení, kde se stará o to, aby proces probíhal hladce a transparentně.

  • Ministerský rada, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT), 2021 – 2022
  • Průvodce a manažer projektového vyučování, CK2 - cestovní kancelář, 2018 – 2020
  • Manažer výstavní zóny, City of Robots, 2019
  • Hlavní vedoucí ozdravných pobytů, Kovotour plus, 2018 – 2019
  • Inženýr (Ing.) Management rozvoje měst a regionů, Ambis, Vysoká škola, 2018 – 2020
  • Bakalář (Bc.) Quality Control and Safety Technologies, Vysoká škola regionálního rozvoje - Praha, 2015 – 2018
  • Provoz diplomatických služeb, SOŠ pro administrativu EU, 2010 – 2014
  • Vyučující

    B.A. Eva Howlings
    Anglický jazyk
    eva.howlings@fostra.cz
    +420 734 676 113

    Konzultační hodiny (kabinet B303)
    Po 11:15–12:00
    St 12:10–12:55

    My teaching speciality lies in using other subjects, to teach English - like exploring art or using generative AI in new ways. I have developed a hybrid approach to education. Project-based learning keeps students engaged and in control. I love when students explore their own creativity, so I like showing them how to use AI tools for things like image generation, writing and even making music. What validates me most as a teacher is when I spark students' creativity, and they continue developing their ideas independently.

    My father was a math professor at a university. He was naturally didactic and loved his work. Sadly, I did not get the math gene from him, but I did inherit his love of knowledge. I enjoy many things - painting, singing, drawing, dancing, sewing, gardening. As long as I am learning and creating, I am happy.

  • Taught English, academic/business English and presentation skills at ČVUT over 4 years
  • Taught English at Little England Academy
  • Director of studies, owner of learn.cz since 2014 (tailored learning programmes)
  • Spent the summer at ČVUT teaching AI skills to foreign students
  • Since 2001 I have been working with expats.cz, a website my husband started
  • Writer, photographer, data analyst, project manager in services and agencies
  • Graduated at Rhode Island University (Antropology)
  • Graduate of Prague City University (Graphic Design)
  • Jan Kalina, MBA
    Tělesná a hudební výchova, Informatika
    jan.kalina@fostra.cz
    +420 734 667 595

    Konzultační hodiny (kabinet B403)
    Út 16:30–17:00

    S nadšením naslouchám ostatním a hledám v nich skrytý talent, který rád rozvíjím. Proto jsem se rozhodl věnovat se výuce, kde mohu inspirovat a podporovat své studenty. Sleduji technologický pokrok a rád ho využívám při výuce informatiky, zaměřuji se na modernizaci a digitalizaci výukových metod.

    Hraji na klavír a kytaru, rád zpívám, cestuji a trávím čas v přírodě. Zpíval jsem i hrál v muzikálu a kapelách, týmová práce je mi blízká. Tyto aktivity mě naplňují a obohacují můj život, což se odráží i v mé práci. Mým oblíbencem a inspirací je Robert Fulghum, jehož myšlenky mě motivují k tomu, abych se neustále zlepšoval, a zároveň se od svých studentů i já učil novým věcem.

  • Učitel: od 2017 ve státním školství AJ, IKT, HV, OV, TV, Výchova ke zdraví)
  • Asistent pedagoga, vychovatel, dvojjazyčný asistent pedagoga pro děti s OMJ (5 let praxe)
  • 10 let ve funkci hlavního vedoucího příměstských táborů v českém i anglickém jazyce
  • Lektor na hudební nástroj pro děti a dospělé s praxí v ZUŠ (4 roky praxe)
  • Profesionální produkce hudby + organizace kulturních akcí (+osvětlení, zvučení, elektrotechnika)
  • Mgr. Jana Bednářová
    Anglický a český jazyk
    jana.bednarova@fostra.cz
    +420 734 676 123

    Konzultační hodiny (kabinet B313)
    St 10:30–11:00
    Pá 15:00–15:30

    Baví mě při výuce předávat zkušenosti jak z pracovního, tak i soukromého života. Práce s mladými lidmi mě žene kupředu. Učit znamená různorodost, nikdy nespadnete do stereotypu. Za svůj život jsem se naučila především trpělivosti, která mi pomohla pracovat ve větším kolektivu. Učím se nové výukové metody, které zkouším ve výuce.

    Inspirací jsou pro mě sami žáci. Každý je natolik rozdílný, přesto tvoří jeden kolektiv, s kterým pracujete. Ve volném čase se snažím aktivně odpočívat. Ráda se podívám na dobrý film, přečtu knihu nebo si zasportuji.

  • 25 let praxe v soukromé sféře – lektorka, překladatelka, tlumočnice pro státní instituce i soukromé firmy (kurzy manažerské, business, příprava k FCE, CAE)
  • 2 roky praxe na letišti Praha (ČSA)
  • Čtyřletý zahraniční pracovní pobyt (USA), časté pobyty v Itálii
  • Ovládá pokročile italštinu a ruštinu na komunikativní úrovni
  • Absolventka Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
  • Ing. Václav Krejzar, Ph.D.
    Biologie
    vaclav.krejzar@fostra.cz
    +420 734 676 114

    Konzultační hodiny (kabinet A205)
    St 8:00–9:00
    St 12:15–13:00

    Zájem o přírodu, zvláště pak botaniku, jsem projevil již v dětství. Proto jsem se následně rozhodl pro obor rostlinolékařství v rámci mých vysokoškolských studií. Během přednášek pro studenty a odbornou veřejnost na vysoké škole jsem získal přesvědčení, že pro předávání informací je nejdůležitější osobní kontakt. Možnost sdělit něco nového mi přináší radost o to víc, pokud cítím u posluchačů zájem o dané téma.

    Ke studiu a stylu výuky mě inspiroval profesor na střední škole. Své studenty si dokázal získat svým nevšedním projevem, poutavým výkladem a výbornými znalostmi. Mezi mé zájmy patří botanika, historie a literatura. Relaxuji plaváním, jízdou na kole a turistikou.

  • 27 let ve Výzkumném ústavu rostlinné výroby, v. v. i., z čehož již 7 let působí jako vedoucí týmu Rostlinolékařské bakteriologie
  • Poradenská, publikační, přednášková činnost pro VŠ studenty i laickou veřejnost
  • Popularizace vědy pro žáky základních škol
  • Absolvent České zemědělské univerzity v Praze
  • BcA. Steven Matthew Clark
    Anglický jazyk
    steven.clark@fostra.cz
    +420 734 676 264

    Konzultační hodiny (kabinet B303)
    St, Čt 12:31–12:50
    Pá 13:05–13:45

    I enjoy trying to help people become better than who they are. Every one should try to be a little bit better tomorrow than who they are today. I learned self-discipline and patience.

    In my life, I have been inspired by Charlemagne and Liu Bei. Among my interests are History, Philosophy, Sports, Travelling, Reading, Precious Metals (Gold and Silver Investments).

  • 10 let praxe jako učitel angličtiny v českých jazykových školách v Praze
  • 5 let působil jako námořník Spojených států (Jacksonville, Florida)
  • 2 roky na pozici manažera restaurace v Alabamě, USA (organizační dovednosti)
  • Roční zahraniční praxe jako učitel angličtiny na univerzitě ve Wuhanu v Číně
  • Ovládá základy mandarínštiny a aktivně si zdokonaluje svou znalost češtiny
  • Absolvent Jacksonville State University, Alabama, USA (v oboru historie)
  • Mgr. Michal Pospíšil
    Lektor kritického myšlení
    michal.pospisil@fostra.cz

    Konzultační hodiny (sborovna A102)
    Po 13:30–14:30

    Rád předávám znalosti a zkušenosti, které jsem nasbíral. Navíc považuji za přirozené, že se snažím informace předat dál, motivovat a inspirovat. Naučil jsem se, že dobrá komunikace dokáže zvrátit i zdánlivě beznadějnou situaci. Také, že otevřenost, chuť nechat se inspirovat a motivovat může být důležitější než některé znalosti.

    Každý den přináší minimálně jednu věc, kterou se mohu nechat inspirovat. Mezi mé hlavní zájmy patří výtvarné umění – geometrická abstrakce. Navštívil jsem více než 50 zemí, ale mám rád i cestování po Čechách a v neposlední řadě se věnuji fotografování.

  • Marketingový specialista, konzultant, kontrolor, koordinátor, analytik a odborník v managementu s praxí přesahující 25 let (marketing, communication and event manager, territory sales manager, team leader)
  • Spolumajitel firmy (projektový manažer, mezinárodní obchod a reklama)
  • Praxe s on-line marketingem, plánováním i prodejem z korporátních firem
  • Plynně hovoří anglicky a rusky (na profesionální úrovni)
  • Absolvent Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
  • Ing. Iveta Pánková, Ph.D.
    Chemie
    iveta.pankova@fostra.cz
    +420 734 676 114

    Konzultační hodiny (kabinet A205)
    Út 14:00–16:00
    St 10:00–11:00

    Ráda studenty učím moderním trendům na pomezí biologie a chemie, jako je ekologie rostlin (redukce pesticidů při jejich pěstování) a ochrana životního prostředí. Díky nasbíraným zkušenostem mohu studentům zjednodušit a zkrátit cestu k jejich cíli. U studentů si cením jejich odlišných pohledů na řešení úkolů. Největší radost mám z naší vzájemné pozitivní interakce. Dodávají mi energii a pocit, že má moje práce smysl.

    Mojí inspirací jsou osoby, které „potichu“ nesobecky konají a posouvají věci dopředu. Mezi mé koníčky patří horská turistika a nejvíce si odpočinu při práci na zahradě.

  • Seniorní výzkumná pracovnice v oboru mikrobiologie, fytopatologie
  • 33 let ve výzkumném ústavu rostlinné výroby–Zástupkyně vedoucího oddělení
  • Členka redakční rady impaktovaného časopisu (publikace, naučné články…)
  • Koordinátorka výzkumných projektů a podpora specializačního vzdělávání (realizace závěrečných prací VŠ studentů a odborníků v Ph.D. programech)
  • Realizace vzdělávacích aktivit pro laickou veřejnost i auditorium odborné a vědecké (workshopy, prezentace, přednášky, Noc vědců, den otevřených dveří)
  • Absolventka Vysoké školy chemicko-technologické Praha, nyní DPS Přírodovědné fakulty Univerzity Karlovy
  • Mgr. Leona Fialová
    Anglický jazyk a tělesná výchova
    leona.fialova@fostra.cz

    Konzultační hodiny (kabinet A108)
    Út 15:00–15:45
    Čt 12:00–13:00

    Mým posláním je pomáhat hledat v lidech, studentech a sportovcích jejich silné stránky, rozvíjet je a naplňovat jejich potenciál. Jako učitelka a trenérka jsem zastánkyní komunikace s respektem, pozitivní motivace a povzbuzení, když přijde v životě nějaká překážka. Ve sportu i v životě to vede k podpoře sebevědomí, odvaze jít si za svými cíli.

    Ráda sportuji, chodím po horách. Odpočinu si ale i u moře. Dlouhodobě se vzdělávám v oblasti leadershipu, týmové spolupráce. Ráda čtu knížky věnované těmto tématům.

  • 15 let ve státním školství jako učitelka tělesné výchovy a anglického jazyka
  • 10 let jako mládežnická trenérka atletiky
  • 3 roky v soukromém školství jako učitelka tělesné výchovy na Rakouském gymnáziu v Praze
  • 3 roky spolupráce v rámci postgraduálního studia s Laboratoří sportovní motoriky na UK FTVS v Praze
  • 8 let vrcholový sport v atletickém klubu USK Praha
  • Jitka Stolínová
    Výtvarná výchova
    jitka.stolinova@fostra.cz

    Konzultační hodiny (kabinet A108)
    Po 15:40–16:25

    Po více než 10 letech vlastní praxe v navrhování interiérů, jsem se chtěla podělit a předat své teoretické znalosti, a tak jsem využila příležitosti a před 12 lety jsem začala učit předmět Design interiérů na střední škole v Liberci. Poznala jsem, že je dobré nejen mít znalosti v oboru, který učím, ale také být autentická a upřímná.

    Mým velkým inspiračním zdrojem je současná japonská architektura a design. Shigeru Ban a Kengo Kuma, kteří se zabývají filozofií prázdného prostoru, tedy nehmotnou architekturou. Mezi mé zájmy patří setkávání se se zajímavými lidmi a přáteli, a samozřejmě umění, architektura i design!

  • 22 let do dnešních dní – návrhy interiérů
  • 12 let – výuka výtvarných předmětů na střední škole v Liberci
  • 7 let – kurátorka a majitelka galerie FLEXUP
  • 9 x zahraniční stáž se studenty v projektu ERASMUS+
  • Ovládá angličtinu, pasivně ruštinu
  • Absolventka Střední odborné školy uměleckořemeslné s.r.o.
  • Mgr. Martin Broniš
    Německý jazyk
    martin.bronis@fostra.cz
    +420 736 767 032

    Konzultační hodiny (kabinet B403)
    Út 13:00–13:30
    Čt 13:00–13:45, 15:50–16:30

    Na učení mě baví zejména interakce se studenty jakéhokoliv věku, proces vzájemného učení se a obohacování. A momenty, kdy se studenti naučí nebo pochopí vysvětlovanou látku a dosahují úspěchů. To nejpodstatnější, co jsem se v životě naučil, je být sám sebou, být kreativní a nebát se projevit. Objevit své talenty - dřív nebo později, a využít příležitostí, které se naskytnou.

    Rád se nechávám inspirovat u skutečných profesionálů svých oborů. Rád je pozoruji při práci a přemýšlím, co z jejich činnosti by se dalo uplatnit a fungovalo by ve škole. Mezi mé záliby patří cizí jazyky, hudba, divadlo, zpěv, literatura, historie a filmy nebo seriály. Jsem vášnivý cestovatel, v posledních letech objevuji především skrytá zákoutí Česka a Slovenska.

  • 25 let praxe ve školství státním i soukromém (ČR, SR, Rakousko)
  • Zpěvák, producent, herec, novinář, lektor pro učitele německého jazyka, překladatel a tlumočník
  • Držitel licence zkoušejícího pro Österreichisches Sprachdiplom
  • Absolvent Pedagogické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě (obor germanistika)
  • Bc. Kristýna Labancová
    Asistentka pedagoga
    kristyna.labancova@fostra.cz

    Kabinet A315

    Vždy mě fascinovala práce s dětmi a mladými lidmi. Baví mě vidět, jak studenti objevují nové věci, rozvíjejí své schopnosti a dosahují svých cílů. Navíc mám možnost propojit své znalosti z psychologie a výtvarné výchovy, což mi umožňuje přistupovat ke studentům kreativně a empaticky. Nejpodstatnější věc, kterou jsem se v životě naučila je, že vzdělávání a osobní růst nikdy nekončí. Vždy je co objevovat a učit se.

    Nejvíce mě inspirují lidé, které potkávám na svých cestách v cizině. Jejich přístup k životu a vzdělání mě hluboce ovlivňuje a stále se od nich snažím učit něco nového. Jsem kreativní duše, která hledá inspiraci všude kolem sebe a ráda se učí novým věcem. Mezi mé zájmy patří fotografování, cestování, výtvarná činnost a vzdělávání v oblasti psychologie.

  • Od roku 2016 jako profesionálního fotografka (dříve retušér a asistent fotografa)
  • Dvouletá zkušenost práce chůvy v rodinách
  • Vedoucí letních a příměstských táborů, výtvarného a fotografického kroužku
  • Tvůrce učebních materiálů Českého jazyka (Smartbooks)
  • Pedagogické lyceum, Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola, Krnov
  • Absolventka Pedagogické fakulty Ostravské univerzity (Bc.) - Psychologie a Výtvarná výchova (zaměření - vzdělávání)
  • Erasmus, University of Valencia (Pedagogická fakulta)
  • Mgr. Petra Kubálková, MBA
    Moderní dějiny
    petra.kubalkova@fostra.cz

    Konzultační hodiny (sborovna A102)
    Pá 15:40–16:25

    Baví mě interakce se žáky, poznávání různých názorů a pohledů na svět. Práce ve vzdělávání dokáže být obohacující, je krásné vidět, že jste byli inspirací nebo jste pomohli někomu najít oblast, ve které je šťastný. Naučila jsem se hledat řešení. Je jednoduché říci, že něco nejde, ale stojí za to hledat cestu, jak to půjde. Inspiruje mě každý, kdo má svůj názor, dá si tu práci a najde svou vlastní cestu místo toho, aby šel bezmyšlenkovitě s davem. Často mě inspirují právě žáci, když přijdou s pohledem, který jsem sama neviděla. 

    Ve volném čase se především ráda vzdělávám a učím nové dovednosti. Ráda a hodně čtu. Ráda poznávám svět a nové kultury. Také miluji tanec jako vyjádření pocitů.

  • Střední škola elektrotechniky a strojírenství (srpen 2023 - současnost) - výuka předmětu AJ a kariérní poradce, komunikace s firmami a zařizování praxí pro žáky ve firmách
  • SPŠ na Proseku (září 2012 - červenec 2023)
  • výuka AJ (včetně odborné elektro, IT a strojírenské angličtiny) a dějepisu, předseda předmětové komise Cizí jazyky, koordinátor a předkladatel Erasmus+ projektů, kariérní poradce
  • SŠ COPTH - výuka AJ a dějepisu
  • Lektor v jazykové agentuře
  • Stevardka - ČSA (2001-srpen 2012)
  • Lektor v jazykové agentuře
  • European Language Institute (2001-2007) – výuka AJ pro firemní klientelu, skupinky i individuální klienti, v úrovni A2-C2
  • Certifikace Cermat maturity - zadavatel i školní maturitní komisař, předseda i místopředseda maturitní komise
  • Základní a expediční školení DofE
  • Stáže na školách v zahraničí (VB, Island, Švédsko)
  • Projekt a kurz Minimalizace šikany
  • Účast v několik projektech – odborné stáže žáků v zahraničí, projekty spolupráce atp.
  • Ing. Andrij Pysanenko, Ph.D.
    Matematika
    andrij.pysanenko@fostra.cz

    Konzultační hodiny (kabinet A315)
    Po 12:10–12:55
    Pá 12:10–12:55

    Ve svém oboru jsem zkušeným fyzikem experimentátorem a zároveň jsem začínajícím učitelem matematiky. V životě jsem viděl spoustu různých učitelů a vždy mě fascinovalo, jak ti nejlepší z nich dokázali udržet pozornost žáků, a hlavně je inspirovat i motivovat ke studiu. Na lidech si velmi vážím a cením jejich upřímnosti a snahy naučit se novým věcem. Obdivuji dnešní generaci dětí, jejich odlišnosti a odvahu, čelit tak rychle měnícímu se světu. Obdivuji jejich snahu najít sebe a zároveň nezapomenout na ostatní.

    Učení je nepřetržitý proces, který provází člověka po celý jeho život, ať se nám chce nebo ne. Vím, že se od studentů můžeme i musíme naučit spoustu nových věcí, ale zároveň pevně věřím, že i my, učitelé, jsme zde, abychom je něčemu naučili.  Věřím v naši spolupráci a že vše společně zvládneme. Rád se učím novým věcem, jezdím na kole, běhám, rád sleduji sport.

  • Vědecký pracovník, lektor, učitel v ČR i zahraničí (VB, Ukrajina)
  • Více než 15 let praxe ve vědeckém výzkumu (Akademie věd České republiky)
  • Plynule hovoří a vede odborné přednášky anglicky, česky, ukrajinsky
  • Doktorské studium na Matematicko-fyzikální fakultě (Univerzita Karlova v Praze)
  • Postdoktorandské pobyt na univerzitě ve Velké Británii (Keel University)
  • CŽV: Didaktika matematiky (Univerzita Karlova v Praze)
  • Mgr. Štěpán Hamajda
    Český jazyk
    stepan.hamajda@fostra.cz
    +420 734 667 561

    Konzultační hodiny (A305)

    Úspěšně projít střední školou je pro každého studenta veliká výzva. Musí myslet na dobré známky, projevovat respekt k rodičům i vyučujícím, poctivě se připravovat na testy, kontrolovat své chování a formovat své morální zásady. Navíc se student ocitá v nelehkém období dospívání, v němž již není dítětem, avšak ani dospělým. Učitel pak může sehrát tolik potřebnou roli inspirátora či mentora, který kromě výuky vede studenty k příkladnému chování a připravuje je na dospělý život. Literatura je pak prostředkem, který umožňuje vést studenty po správné cestě životem. Právě takovým učitelem-mentorem se snažím být. Kromě čtení a psaní mě baví sport všeho druhu, hraní na hudební nástroje, cestování, poznávání člověka, zahraničních kultur i světa kolem nás.

  • 5 let soukromé výuky studentů základních a středních škol (čeština, literatura, francouzština, angličtina, španělština)
  • Lektor přípravných kurzů na VŠ (jarní semestr roku 2024)
  • Organizátor vzdělávacích, kulturních a sportovních programů pro žáky ZŠ, SŠ a VŠ i pro širší veřejnost (ESN CU Prague, Lycée français de Prague, bluesový festival Nespeky)
  • Absolvent FF UK magisterského oboru Komparatistika („obecná a srovnávací literární věda“) a bakalářského dvou oboru Francouzská filologie + Český jazyk a literatura
  • Absolvent zahraničních stáží Erasmus+ ve Španělsku (Španělská filologie, Valencie) a ve Francii (Francouzská filologie, Nantes)
  • Mgr. Lukáš Milka
    Anglický jazyk
    lukas.milka@fostra.cz

    Konzultační hodiny (B313)

    Primárně jsem učitelem Anglického Jazyka (ESL), ale jsem schopný také učit literatury, kultury, jazyky a historie všech Anglicky mluvících zemí. Také jsem expertem na Anglickou didaktiku, metodologii, testování, plánování a course design – dokážu také učit Anglickou gramatiku, fonologii a discourse. Učení vnímám jako životní směr, kterým se snažím předat svoje nadšení a pozitivitu svým studentům. Studenti tráví ve škole mnoho času a je třeba vyučování zefektivnit, zjednodušit a cílit jen na to potřebné. Zároveň nejde jen o učení jazyka, ale o utváření osobnosti, zlepšování kritického myšlení a motivaci mladých dospělých, aby se stali plnoplatnými členy společnosti jako celku. Učení považuji za nejlepší práci na světě, každý den se setkávám s novými lidmi, mám možnost experimentovat a praktikovat různé metodologie, typy hodin a aktivity – nejvíce na této práci mám rád práci s lidmi, možnost využití kreativity a spolupráci se svými studenty a kolegy. Je důležité, aby výuka jazyka probíhala komunikativně a materiály a aktivity byly "ušité" studentům na míru. Každá třída je rozdílná, a proto i každá hodina by měla být unikátní – což je jedním z mých cílů. Nejpodstatnější věc, kterou jsem se naučil je učení se zaměřením na studenta – studenti jsou tím nejdůležitějším bodem každé hodiny: "Teach the students, not the plan". Mým učitelským idolem je Scott Thornbury, který je autorem DOGME ELT. Jedná se o experimentální výukovou metodu, kdy nedochází k využití žádných materiálů – tudíž minimalizace učebnic, na které mnoha učitelů podle mého názoru až příliš spoléhat a využití samotných studentů a autentických materiálů při výuce. Konec konců, "textbook" znamená v překladu kniha textů – a z textů samotných se člověk naučí jazyk velmi těžce. Ve volném času si rád zahraji nějaké hry (deskové / počítačové) se svými přáteli, zajdu do fitka, anebo si jdu zaběhat – mým cílem pro rok 2025 je zaběhnout Pražský půlmaraton!
  • Učení Anglického jazyka (ESL) se věnuji přes 10 let – a to v soukromé i státní sféře. Kromě obecné Angličtiny jsem vyučoval i Business, AJ pro specifické potřeby, přípravu ke Cambridge zkouškám a vedl jsem odborné práce.
  • Vyučoval jsem AJ ve školkách, základních, středních i vysokých školách a ve společnostech. Přednášel jsem na mezinárodní konferenci pro učitele cizích jazyků.
  • Jsem absolventem Akcent College (dnes Prague City University) a Metropolitní Univerzity v Praze. Zároveň jsem vyškolený Cambridge speaking examiner a DELTA certifikovaný učitel (Cambridge Teaching Qualifications – předpokládané dokončení v červnu 2025).
  • Mojí specializací jsou mladí dospělí, věková skupina 12-19 let, kterým úspěšně pomáhám s přípravou ke Cambridge zkouškám a se zlepšováním jejich jazykových dovedností
  • Snažím se hodiny dělat zábavné a komunikativní – propojení moderní didaktiky s využitím didaktických her, nebo projektové výuky. Každou má hodina je originální a vytvářím je "ušitou na míru" své třídě, svým studentům a jejich jazykovým potřebám.
  • Kladu důraz na využití autentického jazyka, který co nejvíce simuluje reálný svět – ve třídě vedu diskuze a nechám studenty samotné objevovat a učit se nově věci (guided discovery).
  • Mgr. Lucia Preverčíková
    Asistentka pedagoga
    lucia.prevercikova@fostra.cz

    Konzultační hodiny (A108)

    Věnuji se výtvarnému umění. Nějakou dobu jsem pracovala ve školství na učitelských pozicích, ale rozhodla jsem se splnit si celoživotní sen a stát se malířkou. V současnosti se kromě umělecké praxe věnuji také práci asistentky pedagoga. Věřím, že člověk by měl v životě hledat rovnováhu mezi rozumem a intuicí, konat dobro a přinášet společnosti, ve které žije, trvalé hodnoty.

  • 6 let učitelka výtvarných předmětů, dějin výtvarného umění a estetiky – Soukromá střední škola, Praha
  • 5 let učitelka výtvarné výchovy a vedoucí vychovatelka školní družiny – Soukromá základní škola, Praha
  • Organizátorka a vedoucí lektorka kreativních letních táborů pro děti
  • Lektorka kurzů výtvarného umění pro dospělé
  • Organizátorka a lektorka kreativních kroužků pro děti základních škol
  • Vedení přípravných kurzů na umělecké střední a vysoké školy (dějiny výtvarného umění, estetika, malba, kresba)
  • 3 roky externí redaktorka článků o výtvarné kultuře – časopis Kreativ
  • Aktivní umělecká praxe
  • Absolventka FF Prešovské univerzity v Prešově (SK), magisterský obor Učitelství výtvarných předmětů a estetiky
  • Absolventka zahraniční stáže Erasmus+ v Itálii (Renesanční umění – Florencie)
  • Absolventka kurzu Koučink a mentoring pro pedagogy, Praha
  • Josef Kuča
    Německý jazyk, základy společenských věd
    josef.kuca@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Věřím, že škola není jen o předávání vědomostí, ale hlavně o inspiraci a vztahu mezi učitelem a studentem. Učit němčinu a společenské vědy mi umožňuje nejen rozvíjet jazykové a kritické myšlení studentů, ale i otevírat diskuze o světě, ve kterém žijeme. Stále ještě studuji na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, a i díky tomu si dobře uvědomuji, s čím se žáci i studenti potýkají – a snažím se být někým, komu se mohou svěřit i se s ním zasmát. Mimo školní lavice se věnuji trénování standardních a latinsko-amerických tanců, především dětí a mládeže. Zajímám se o zdravý životní styl, osobní rozvoj a smysluplné využití volného času. Vždy mě těší, když mohu sdílet své zkušenosti a motivovat ostatní k objevování vlastního potenciálu.

  • Výuka německého jazyka a společenských věd v rámci praxí a doučování
  • Trenér standardních a latinskoamerických tanců
  • Organizace volnočasových a pohybových aktivit pro mládež
  • Student Pedagogické fakulty UK, obor společenské vědy se zaměřením na vzdělávání + německý jazyk
  • Aktivní účast na seminářích a vzdělávacích akcích v oblasti didaktiky a práce s mládeží
  • Bc. Michaela Čížková
    Výtvarná výchova michaela.cizkova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Výtvarné umění, a tím i výtvarnou výchovu vnímám jako prostředek k sebevyjádření, sebepoznání. Cokoliv, co vizuálně ztvárníme, vytvoříme, odráží i něco z nás samotných. Všechny činnosti i mezi obory se mohou vzájemně inspirovat, a to je důležité. Přála bych si, aby tvůrčí činnosti, ale stejně tak estetické prožitky a získání základního přehledu v dějinách výtvarného umění pomohli studentům rozvíjet jejich cítění, originalitu, fantazii... To, jak jsme ochotni přemýšlet o nových podnětech, mít prostor pro diskuzi, být otevření ke komunikaci o tématech vizuálního umění je pro mě osobně ideálním a inspirativním prostředím.

  • Od roku 2004 se zabývám realizacemi výtvarných projektů, nástěnných maleb ve veřejném i soukromém prostoru
  • Od roku 2006 působení jako výtvarník v divadle, grafik několikaletá tvorba ilustrací pro Mladou Frontu
  • Od roku 2018 lektor a učitel odborných předmětů na grafických školách, workshopech a kurzech pro děti
  • Absolventka Střední výtvarné školy a Klasické archeologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze
  • Bc. Jiří Doležal
    Dějepis
    jiri.dolezal@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Domnívám se, že vzdělávání by mělo vést ke všeobecnému rozvoji studenta – k tomu, aby porozuměl světu a dokázal se v něm orientovat. Důležitou roli v tom hraje znalost vlastních dějin a schopnost chápat jejich souvislosti. Rád proto využívám badatelský přístup a motivuji studenty k tomu, aby v historii hledali odpovědi na současné otázky. Věřím, že odkaz našich předků je třeba chránit a rozvíjet. Vedle historie mě zajímá i občanská výchova, protože formuje hodnoty mladého člověka. Volný čas trávím nejraději debatami, čtením, sledováním aktuálního dění nebo procházkami po místech s bohatou minulostí.

  • Doučování českého jazyka a matematiky | 2022–2025
  • Individuální doučování žáků ZŠ a SŠ, příprava na přijímací zkoušky
  • Výzkum regionální historie, příprava dějepisných a společenskovědních aktivit a výukových materiálů v terénu s ohledem na místní památky a minulost.
  • Plánování projektů a exkurzí.
  • Mgr. Jiří Kotrbáček
    Informatika
    jiri.kotrbacek@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Informační technologie jsou neodmyslitelnou součástí našich životů a ovlivňují starší generace i generace našich studentů. Jejich znalost a znalost možností jejich využití je dnes jednou z klíčových dovedností a významnou konkurenční výhodou v budoucím profesním životě mladých lidí s nimiž se setkávám a pracuji. Role učitele – mentora je velmi důležitá. Chtěl bych v ní předat studentům poutavou formou nejenom souhrn potřebných znalostí, ale i osobní zkušenosti z oboru ICT, které jim přiblíží reálný svět podnikové informatiky, pomohou jim při přípravě na vysokoškolské studium a také při realizaci vlastních podnikatelských nápadů. Ve volném čase rád čtu a poznávám svět – pěšky, na kole a někdy i z nadhledu jako pilot bezmotorových letounů – kluzáků. Zvláštní vztah mám k jižním Čechám kam se vždy velmi rád vracím.

  • 15 let praxe v ICT – telekomunikace, energetika – produktový/projektový manažer
  • 5 let praxe – vedení kurzů MS Excel – Beginner/Intermediate/Advanced
  • 5 let praxe výuky na VŠ – Podniková informatika, Ochrana a bezpečnost dat, Semináře z mikroekonomie
  • Absolvent oboru ekonomie na Univerzitě Karlově, certifikovaný projektový manažer (PRINCE2)
  • Ingrum Tyson Levans
    Anglický jazyk
    tyson.levans@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    n/a

  • n/a
  • Bc. Adam Žilinský
    Český jazyk
    adam.zilinsky@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Učitelství pro mě znamená víc než jen výklad látky. Je to možnost inspirovat studenty, aby si skrze látku našli vlastní cestu. V hodinách češtiny ukazuji, že jazyk i literatura mají praktické využití a že dobrá komunikace dokáže otevřít mnoho dveří. Zajímají mě humanitní obory, zejména historie, a rád propojuji témata z různých oblastí, aby výuka byla živá a srozumitelná. Věřím, že škola má studentům dát nejen znalosti, ale i dovednosti, umění formulovat myšlenky, naslouchat druhým a přemýšlet v souvislostech.

  • Výuka dějepisu a zeměpisu na 2. stupni ZŠ (2025)
  • Lektor českého jazyka pro cizince – podpora jazykového rozvoje a adaptace na české prostředí (2023–2024)
  • Absolvent bakalářského studia učitelství základů společenských věd a občanské výchovy (UP Olomouc)
  • Mgr., Bc. Lukáš Zvěřina
    Fyzika
    lukas.zverina@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    „Představivost je důležitější než znalosti. Znalosti jsou omezené, zatímco představivost zahrnuje celý svět, povzbuzuje pokrok a rodí evoluci.“

    Albert Einstein

    Tento citát jednoho z nejslavnějších fyziků vystihuje můj přístup k výuce fyziky, se kterým se setkáte na každé hodině fyziky. Bez nějakého množství znalostí se určitě neobejdeme a ne vždy všechno najdeme na internetu, daleko důležitější je, jak dokážeme znalosti použít k dalšímu bádání a vzdělávání. Změříme rychlost střely, změříme teplotu termokamerou nebo provedeme experimenty s tekutým dusíkem. Všechny zákony si vyzkoušíme v praxi nebo ve virtuální realitě či počítačové simulaci. Říká se, že fyzika je věda o přírodě a vesmíru, ale na střední škole je to spíš „věda“ o tom, jak přežít písemku. A mohu vám slíbit, že to na pro vás právě taková „věda“ nebude. Kromě fyziky mne taky baví moderní technologie, se svým týmem pořádám zážitkové akce pro děti, mládež i dospělé. Rád jezdím do anglicky mluvících zemí a baví mne studovat středověk nebo 2. světovou válku.

  • 15 let výuky fyziky a informatiky (1. stupeň až střední škola) o Lektor vzdělávacích kurzů pro učitele (moderní technologie) o Organizátor letních táborů (od roku 2003)
  • Absolvent ZČU (učitelství fyziky a informatiky) a Unicorn college (ekonomie) o Vedoucí projektu (AI pro farmacii)
  • Velitel povstaleckých jednotek na vojenských simulacích (i se zapojením armády ČR)
  • PhDr. Marie Vacínová, CSc.
    Psychologie
    marie.vacinova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    PhDr. Marie Vacínová, CSc. vystudovala Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, obor psychologie a pedagogika. Profesní život zasvětila akademické činnosti – působila na různých veřejných i soukromých vysokých školách. Vedla katedru psychologie na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem a dále katedru andragogiky a katedru rozvoje lidských zdrojů na Univerzitě Jana Amose Komenského Praha. Současně působila i na Pedagogické fakultě UK v oblasti celoživotního vzdělávání. Dlouhodobě se věnuje rozvoji firemního vzdělávání a osobnímu poradenství, kde pomáhá profesionálům rozvíjet osobnostní potenciál a dovednosti pro úspěšné působení v dynamickém pracovním prostředí. V současné době působí na Vysoké škole Ambis v Praze na katedře psychologie a sociálních věd, kde přednáší aplikovanou psychologii, psychopatologii a základy psychologie. Během své kariéry vedla řadu závěrečných prací a aktivně se podílí na inovaci vzdělávacích programů a je autorkou celé řady odborných publikacích. Je ceněnou mentorkou, jejíž přístup spojuje důraz na odbornou kvalitu, respekt k jedinečnosti každého studenta a systematickou zpětnou vazbu.

  • Dlouholetá výuka a vedení kateder psychologie, andragogiky a řízení lidských zdrojů na UJEP a UJAK
  • Výuka a rozvoj kurzů aplikované psychologie, základů psychologie a patopsychologie
  • Odborné vedení závěrečných prací (bakalářských, diplomových, rigorózních, disertačních prací), inovace vzdělávacích programů
  • Firemní vzdělávání, dlouholetá individuální poradenská činnost v oblasti osobního a profesního rozvoje
  • Autorka a spoluautorka odborných publikací
  • Mgr. Michal Rýdl
    Finanční gramotnost
    michal.rydl@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Kdo jsem a proč tu mluvím o penězích? Jmenuju se Michal Rýdl a pracoval jsem řadu let ve firmách, kde jsem měl na starost finance, tedy hlídat, aby firma neutratila víc, než vydělá, měla na zaplacení faktur a správně plánovala, co s penězi do budoucna. Taky jsem řešil pohledávky, rozpočty, finanční toky… prostě všechno, co se točí kolem peněz. A k tomu mám právní vzdělání, takže vím, co může hrozit, když člověk podepíše něco, čemu nerozumí. Dnes se snažím šířit finanční gramotnost, ale ne jako nudné počítání v Excelu, ale jako soubor dovedností, které se v životě budou hodit. Bavíme se o tom, jak si hlídat příjmy a výdaje, jak si sestavit rozpočet, kdy si něco koupit a kdy radši počkat, jak zvládat dluhy, jestli si vůbec půjčovat a co je třeba dluhová past. Ukazuju, jak funguje bankovní svět. Velkou pozornost věnuji také tomu, jak čelit tlaku reklamy, trendům na sociálních sítích nebo vlivu okolí, které často vede mladé lidi k unáhleným a nepromyšleným finančním rozhodnutím. Proč není dobrý nápad nechat se ovlivnit reklamou nebo TikTokem. Nechci ze studentů udělat účetní, ale lidi, kteří si umí spočítat, co si můžou dovolit, nenechají se napálit a dokážou řídit svoje peníze místo toho, aby peníze řídily je. Mým cílem je, aby studenti neodcházeli jen s teoretickými informacemi, ale s dovednostmi a zdravým respektem k financím. Aby dokázali samostatně plánovat, rozhodovat se s rozvahou a nevstupovali do života s mylnými představami o "rychlých penězích" nebo "bezstarostném životě na dluh"

  • Mgr. Oleksandra Zayika
    Asistentka pedagoga
    oleksandra.zayika@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Ráda pracuji s dětmi a předávám jim svoje zkušenosti a dovednosti. Učitel kromě výuky vede studenty k příkladnému chování a připravuje je na dospělý život. Literatura je prostředkem, který umožňuje vést studenty po správně cestě života. Umím být trpělivá a laskavá vůči svým studentům. Nezapomínám ani na sebevzdělávání, neboť stejně jako jde dopředu doba, mění se i pohled na svět a přibývají nové znalosti. Mezi mé koníčky patří cestování, cyklistika, jízda na kole. Inspirují mně lidé, které potkám při cestování do různých zemí.

  • 15 let praxe na základní škole v Ukrajině, učitel pro I stupeň.
  • 3 roky praxe v soukromému doučování ruského jazyka v Česku.
  • Absolventka Hluchivske státní pedagogické vysoké školy. Mám uznání vzdělávání na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy.
  • Ing. Petra Pavlasová
    Finanční gramotnost
    petra.pavlasova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Propojení teorie s praktickými vědomostmi a znalostmi v oblasti finanční gramotnosti vnímám jako alfu a omegu osobního rozvoje mladých lidí v 21. století. Aby byli schopni zodpovědně nakládat s finančními prostředky v každodenním životě, je zapotřebí naučit je porozumět základním finančním pojmům a orientaci ve světě financí. Na základě reálných situací naučit studenty plánovat, rozhodovat a nést důsledky svých rozhodnutí. Mým cílem je vybavit studenty takovými znalostmi, dovednostmi a postoji, které jim vstup do samostatného finančního života usnadní.

  • Dlouholetá praxe v mezinárodních finančních a developerských společnostech na pozicích Financial Manager, Compliance Manager a HR Manager CEE
  • Němčina, angličtina, francouzština
  • Coach Interní komunikace, Řízení změn
  • Vysoká škola ekonomická, obor zahraniční obchod
  • Mgr. Veronika Jařabová, DiS.
    Dějepis
    veronika.jarabova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Prostřednictvím výuky dějepisu pomáhám studentům rozvíjet nejen jejich kritické myšlení, ale i schopnost porozumět historickým souvislostem a hledat paralely se současností. Hudební vzdělání mi umožňuje nahlížet dějiny také z kulturní perspektivy a přinášet do výuky mezioborové přesahy. Snažím se, aby dějiny nebyly jen sledem dat a faktů, ale inspirací k přemýšlení o hodnotách, společnosti i člověku samotném. Práce s mladými lidmi je pro mě cestou k vzájemnému obohacování a učení v rámci nikdy nekončícího procesu vzdělávání. S přibývajícím věkem si zároveň stále více uvědomuji, jak zásadní jsou v každém pracovním prostředí dobré vztahy mezi lidmi. Proto považuji za důležité usilovat o vytváření bezpečného prostoru a atmosféry vzájemného respektu, kde se mohou studenti svobodně rozvíjet. Kromě historie a hudby mě baví psaní a hledání nových cest, jak studenty motivovat k učení.

  • 4 roky praxe ve školství (dějepis, dějiny hudby)
  • 20 let soukromé výuky zobcové a příčné flétny
  • Praxe v oblasti obchodu a administrativy v divadle – organizace kulturních akcí, jednání s partnery, koordinace projektů
  • Absolventka jednooborové historie na Ústavu hospodářských a sociálních dějin FF UK (specializace na sociální dějiny 20. století)
  • Absolventka Konzervatoře Jaroslava Ježka (příčná flétna)
  • Mgr. Václav Ruml
    Společenské vědy a dějepis
    vaclav.ruml@fostra.cz

    Konzultační hodiny (kabinet A306)
    Út 12:10–12:55

    Miluji pohyb, ležení v mapách a regionální bádání v nedávné minulosti. Formálním vzděláním jsem učitel, který rád nahlíží do různých sociálních bublin či komunit a pozoruje „mistrovství“ zdejších aktérů – badatelů, učitelů, trenérů, podnikatelů... Prošel jsem si badatelským prostředím v souvislosti se studiem nejnovějších českých dějin, oblastí vytváření materiálů a pořádání seminářů pro učitele ZŠ i SŠ a péčí o zákazníka v souvislosti s prodejem sportovního vybavení. Do vzdělávacího prostředí v roli učitele mě před pěti lety vrátila touha rozšiřovat vidění studentům a umožnit jim nakouknout do co nejvíce „světů“ a být jim oporou při jejich výběru a vlastním sebepoznání. Sám se teď nejvíce vzdělávám v oblasti vlastního mentálního tréninku, trenérských rolí a dovedností. Nejčastěji mě mimo školu spatříte při skupinových výbězích, při tvoření na chalupě, s knihou v ruce nebo kdekoliv jinde, kde si mohu všímat zapálení lidí pro danou věc nebo krás přírody.

  • 5 let ve státním a soukromém školství – učitel dějepisu, zeměpisu a tělesné výchovy
  • Badatel a lektor moderních českých dějin
  • Lektor sportovních kroužků pro děti
  • Kouč podporující zejména klienty z neziskové sféry
  • Absolvent Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové, obor dějepis – základy společenských věd
  • Bc. Alžběta Vítková
    Specialní pedagog
    alzbeta.vitkova@fostra.cz

    Poradna B203

    Na Gymnáziu FOSTRA působím jako speciální pedagožka, kde podporuji studenty se specifickými vzdělávacími potřebami a pomáhám jim překonávat překážky ve vzdělávání. Baví mě pracovat s dospívajícími, objevovat jejich pohled na svět a hledat cesty, jak jim co nejlépe pomoci. Studenti se semnou mohou setkat během předmětu speciálně pedagogické péče, při aktivitách primární prevence nebo při nastavování individuálních metod podpory. Inspiraci čerpám zejména z práce svých kolegů z různých institucí, kteří mi dokazují, že naše úsilí má smysl. Ve volném čase ráda hraji volejbal, zkouším nové věci, vyrážím na výlety a trávím čas s přáteli u deskových her.
  • Několikaleté zkušenosti s hlídáním a připravováním rozvíjejícího programu pro děti ve věku 1-8 let, včetně dětí se znevýhodněním
  • 6 let praxe s organizací skautských akcí a táborů
  • instruktorka v lanovém centru
  • práce na pozici asistenta pedagoga v MŠ pro sluchově postižené
  • práce na pozici asistent pedagoga v 8. třídě ZŠ
  • instruktorka na táboře pro děti s poruchami autistického spektra
  • dokončené bakalářské studium Speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
  • probíhající studium navazujícího magisterského oboru Speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy
  • Michal Breza
    Matematika, fyzika, informatika
    michal.breza@fostra.cz

    Konzultační hodiny (A315)

    Na gymnáziu Fostra učím Fyziku, Informatiku a Matematiku. Učit jsem se rozhodl proto, že mě baví pomáhat lidem objevovat kouzlo vědy a poznání. Smyl toho, proč a jak funguje svět kolem nás. Nejpodstatnější jsem se ve školství naučil trpělivosti a pochopení, každý člověk je jiný a jedinečný a má nadání pro něco jiného. K práci učitele mě nejvíc inspiroval můj otec, který učí 30 let a já k němu od malá shlížím. Doufám, že taky budu jednoho dne pro své syny vzorem. Mé zájmy jsou věda a technologie, rád se věnují programování a sestavování hardwarových komponentů, také rád sledují pokroky, které lidstvo učinilo ve vesmírných technologiích.
  • Mgr. Veronika Douchová, Ph.D.
    Matematika, kritické myšlení
    veronika.douchova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Matematika je pro mě dobrodružství – znám ji, a přesto mě znovu a znovu překvapuje. Prvočísla známe už 2400 let a dnes tvoří základ kryptografie. Víme, že jich je nekonečně mnoho, a přesto nevíme, kolik existuje dvojic prvočísel jako 5 a 7, 11 a 13 nebo 59 a 61. Právě to mě na matematice baví – tolik už víme, a přitom stále objevujeme. Ve výuce se snažím vytvářet partnerské prostředí, kde se nebojíme chyb ani otázek. Důležité je porozumění, ne jen výsledek. Baví mě hledat se studenty cestu k pochopení – a když společně najdeme souvislost, která zpočátku nebyla vidět, vzniká skutečné poznání.

  • Učitelka a lektorka téměř 30 let: SPŠ Zeměměřičská (matematika, deskriptivní geometrie, informatika), ČVUT (deskriptivní geometrie, matematika), MFF UK (matematika), FF UK (logika), ale i angličtina v MŠ, Kritické myšlení na NKÚ a Leadership skills pro IT.
  • Děkanka Fakulty médií a IT na Prague City University (britská VŠ v Praze).
  • Vzdělání: Ph.D. z Logiky na FF UK (kognitivní vědy), Mgr. z Matematiky a Deskriptivní geometrie na MFF UK.
  • Ta, co se ráda stále učí, nadšeně cestuje a poznává život jinde a jinak.
  • Mgr. Ludmila Kopic Sečková
    Zeměpis
    ludmila.seckova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Vyrůstala jsem obklopena přírodou Bílých Karpat a toto prostředí mě ovlivnilo v profesním směřování, kdy se přírodovědecká fakulta stala mojí srdeční záležitostí. Pozorování každodenního života mě formovalo i ve způsobu, jakým chci učit. Je to důraz na rozvoj přirozené touhy po poznání. Věřím, že každý student může najít svou cestu. Biologie a zeměpis jsou fascinující obory, které učí vnímat svět v celé jeho kráse a složitosti. Proto se snažím vést k objevování, kladení otázek a tvořivému myšlení. Proces učení je dialog, kdy mě studenti svými dotazy a postřehy neustále inspirují a posouvají. Ráda kombinuji moderní technologie s tradičními metodami, aby hodiny byly pestré a co nejvíce zaujaly. Mám zkušenosti s výukou od vlastivědy a přírodovědy na prvním stupni až po maturitní semináře z ekologie nebo zeměpisu. Ve volném čase se zaujetím poznávám krásy naší země nebo objevuji vzdálenější krajiny. Nejčastěji relaxuji s rukama ponořenýma do hlíny při pěstování pokojových rostlin. Obdivuji architekturu a umění. Přes 12 let se věnuji olejomalbě a poslední roky i akvarelu. Mám ráda moravský folklór a jsem hrdou nositelkou slováckého dialektu.

  • Ve školství od roku 2008 s praxí na základních i středních školách, např.:
  • 2017-2018 Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše v Praze
  • 2012-2016 Gymnázium profesora Jana Patočky v Praze
  • 2010-2012 Gymnázium, obchodní akademie a jazyková škola v Hodoníně
  • Organizátorka zeměpisných i biologických soutěží
  • Absolventka večerních kurzů Biologie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze
  • 2 roky studia na Fakultě managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, obor Veřejná správa a regionální rozvoj
  • Absolventka Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, obor Biologie, zeměpis a ochrana životního prostředí
  • Mgr. Sarah Sopoligová
    Biologie, chemie sarah.sopoligova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Povolání učitele vnímám jako hluboce smysluplné – nejde jen o předávání znalostí, ale i o podporu osobního růstu a formování hodnot studentů. Považuji za důležité, aby výuka přírodovědných předmětů byla živá a interaktivní. Mým cílem je vést studenty k zvídavosti, kritickému myšlení a k uvědomění si souvislostí mezi vědou a každodenním životem. I když jsem teprve na začátku své profesní cesty, právě tyto hodnoty se snažím v praxi rozvíjet při každém kontaktu se studenty. Volný čas ráda trávím už od malička v přírodě. Věnuji se také pěstování pokojových rostlin a ráda čtu, zejména populárně-naučnou literaturu, která rozšiřuje mé obzory v přírodních vědách, psychologii, vzdělávání i osobním rozvoji. Ráda běhám a lezu. Je to pro mě způsob, jak si vyčistit hlavu, dobít energii a udržet si životní balanc. V neposlední řadě ráda cestuji.

  • Lektorka ve SVČ Lužánky – výukové programy, botanické kroužky, letní tábory
  • Lektor mezinárodní projekt eTOM AT–CZ – výuka biologie, chemie a pěstování microgreens
  • Lektorka anglického jazyka ( Vzdělávací centrum Populo, Jazyková škola VaV)
  • Absolvent PřF Muni, obor Učitelství chemie a biologie pro střední školy
  • Jindřich Jabůrek
    Tělesná výchova
    jindrich.jaburek@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Mám v životě to štěstí, že můj osobní život je úzce propojen s mým profesním životem a obráceně. Svoboda, respekt a bezpečnost jsou klíčové hodnoty pro společné utváření zdravého a hlavně dýchatelného společenství. Věřím, že pravidelným sportováním a aktivním pohybem vzniká sebevědomý jedinec. Vděčím sportu za nadhled a za to, že mi do života přináší chuť, nové prožitky, zajímavé lidi a netradiční okamžiky. Sport a pohyb jsou základní atributy pro vyváženost člověka a jeho fyzickou a psychickou pohodu. Mým posláním je předávat lidem chuť ke zdravému trávení volného času. Zajímám se o well-being, wellness a přírodu. Na lidech nejvíce obdivuji originalitu a individualitu.Přeji si, aby studenti nacházely nové zajímavé cesty a aby jejich zábavou a hrou byly všední dny.

  • Průvodce individuálního domácího vzdělávání
  • Trenér sportovních mimoškolních aktivit
  • Lektor programů všeobecné primární prevence
  • Pedagogický pracovník školských zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a školských zařízení pro preventivně výchovnou péči
  • Zakladatel sportovních, zážitkových a pohybových kempů
  • Pracovník aplikace standardů kvality v rámci každodenní praxe
  • Instruktor škol v přírodě
  • Student FTVS UK
  • Zdravotník zotavovacích akcí ČČK
  • Water rescue
  • Instruktor lezení na umělých stěnách
  • Instruktor snowboardingu
  • Instruktor vodní turistiky
  • Bc. Lenka Vojtěchová
    Informatika
    lenka.vojtechova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Jako učitelka informatiky a matematiky považuji za důležité předávat studentům technické znalosti, vést je k odpovědnému a kreativnímu přístupu k technologiím a řešení problémů. Během své dlouholeté praxe ve školství i v IT sféře jsem působila jako softwarová analytička, vývojářka, lektorka, metodička IT a správkyně školních sítí. Snažím se být nejen učitelkou, ale i průvodkyní na cestě ke kritickému myšlení a digitální gramotnosti. Zkušenosti z komerční sféry (např. z vývoje bankovních aplikací) přináším do výuky formou praktických úkolů a reálných příkladů, které studenty motivují a připravují na budoucí kariéru. Ráda propojuji teorii s praxí, moderní výuku s tradičními hodnotami a technologie s lidskostí. Pomáhám na jednom z největších internetových serverů pro děti. Mám praktické zkušenosti jako lektorka finančního vzdělávání Abeceda peněz České spořitelny. Během pandemie covidu jsem působila jako dobrovolnice v nadaci, kde jsem se zapojila do pořádání online táborů pro rodiny s vážně nemocnými dětmi a pro dětské pacienty v nemocnici.

  • Učitelka informatiky a matematiky
  • Lektorka a IT konzultantka
  • Vývojářka a analytička
  • Pedagogická praxe na gymnáziu, vyšší odborné škole, střední odborné škole i základní škole
  • IT specialistka ve společnosti v bankovním sektoru – vývoj, testování a implementace softwaru
  • Správkyně školních sítí a školní metodička ICT
  • Ocenění hejtmanem Středočeského kraje za úspěšnou reprezentaci kraje v oblasti IT jako pedagožka
  • Absolventka Slezské univerzity v Opavě, Filozoficko-přírodovědecké fakulty, oboru Informatika a výpočetní technika
  • William Appelbaum, M.A. 
    Anglický jazyk
    william.appelbaum@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    When I was a kid, having respectable, relatable, and inspiring adults in my life made a massive difference in my confidence to discover what I wanted to pursue in life. As a teacher, I want to be that kind of figure for my students. I see education as a chance to empower young people—not just with language skills, but with the tools to navigate life and the belief that their voice matters and their future is worth shaping. In adulthood, I’ve pursued my passions for travel, music, and creativity by performing as a DJ, writing stories and essays, and exploring the world from South America to Japan. In the classroom, I aim to bring that same spirit of curiosity and self-expression. My goal is to help students become the fullest versions of themselves—willing and ready to contribute positively to the world we all share.

  • 4 years of substitute teaching in high school and middle school
  • College composition instructor (Fall 2021 – 2022)
  • High School Swim Coach (2023-2024 season)
  • Graduate of Rowan University with Bachelor's and Masters Degree in Writing Arts (2022)
  • Graduate of Language House TEFL Program (January 2025)
  • RNDr. Ingrida Bártová, Ph.D.
    Chemie
    ingrida.bartova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Učení je radost", je mé heslo, kterým jsem se při výuce vždy řídila. Ačkoliv chemie není předmět snů mnoha studentů, ráda bych z ní udělala hodinu, kterou si spolu všichni užijeme. Sama nemám ráda poučky, definice a zákony, proto je mým cílem propojit teorii s běžným životem. Chemie je všude kolem nás, a mou osobní výzvou je ukázat studentům, že mnoho poznatků znají již z praxe a ani o tom nevědí. Aktivní studenti, kteří se hodně ptají, chtějí vědět věci nad rámec učiva a nemají strach bádat, jsou mými parťáky. A těm ostatním ráda ukážu, jak si chemii zamilovat stejně jako já. Možná to bude běh na dlouhou trať, ale těch se nebojím. Doteď mám uběhnutých několik maratónů a mou další metou bude absolvovat kratší ultramaraton. Kromě běhu ráda peču, háčkuji a čtu, hlavně detektivky.

  • 2014–2016 – Učitelka chemie, biologie a německého jazyka, Gymnázium Giraltovce, SR
  • 2010–2014 – Akademická činnost, Chemický ústav
  • Mgr. Barbora Dusbabová
    Psycholožka
    barbora.dusbabova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Jmenuji se Barbora a působím na škole jako psycholožka. Vystudovala jsem psychologii na Univerzitě Palackého v Olomouci. Během studia jsem pracovala v odlehčovací službě, kde jsem se věnovala asistenci dětí s poruchami autistického spektra, mentálním či kombinovaným postižením. To mi přineslo mnoho cenných zkušeností s prací s dětmi a jejich rodinami. Praxi jsem dále získávala ve speciálně pedagogických centrech, dětských domovech, diagnostických ústavech, na psychiatrických klinikách a letních táborech při vedení dětských oddílů. V roce 2024 jsem také absolvovala komplexní kurz krizové intervence. Svůj volný čas trávím ráda se svými blízkými, mezi mé záliby patří sport, hudba, psi a cestování. Mým cílem je být pro děti, učitele i rodiče podporou, pomáhat při řešení školních i osobních potíží a vytvářet prostředí, ve kterém se každý může cítit bezpečně a respektovaně.

  • Mgr. Rudolf Hadrava
    Dějepis a kompetence 21. století
    rudolf.hadrava@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Úspěšně projít střední školou a získat potřebné znalosti a dovednosti pro další studium a život je pro každého studenta veliká výzva. Dějepis není jen o letopočtech, ale o porozumění souvislostem a dnešnímu světu. Učí nás kriticky myslet, poučit se z chyb minulosti a vážit si svobody a demokracie. Zároveň rozvíjí dovednosti, jako je práce s informacemi či schopnost argumentace. Komunikační a prezentační dovednosti jsou klíčové kompetence pro 21. století. Pomáhají mladým lidem nejen uspět na pracovním trhu, ale i lépe porozumět sobě a druhým. Učí je jasně formulovat myšlenky, obhájit názor, spolupracovat a vystoupit s jistotou před lidmi. Díky oběma předmětům získávají studenti sebevědomí i lepší šance v životě a na pracovním trhu. Proto věřím, že mají na střední škole své nezastupitelné místo. Kromě historie a komunikace mě baví sport, cestování a dění kolem nás.

  • Po absolvování studií jsem nastoupil na střední školu a jako třídní učitel vyučoval Dějepis a Společenské vědy. Následně jsem začal pracovat ve finanční a bankovní sféře a působil v několika nadnárodních společnostech. Během let jsem zde prošel různými pozicemi od obchodních přes manažerské až po lektorsko – koučovací. Jsem také absolventem řady odborných kurzů zaměřených na oblast manažerských dovedností, obchodní psychologie, obchodních dovedností a mezilidské komunikace (mimo jiné LIMRA International, Inc. - Management Skills Seminar. V současné době stále pracuji také jako lektor soft skills. V minulosti jsem spolupracoval také na projektu Finanční gramotnost do škol. Jsem absolvent FF UP magisterského oboru Historie a archivnictví a PdF UP obor Občanská výchova pro druhý stupeň ZŠ. Rovněž jsem držitelem profesní kvalifikace Lektor dalšího vzdělávání.
  • Carlos Andrés Acevedo Correa, M.A.
    Španělský jazyk
    carlos.acevedo@fostra.cz
    +420 736 767 032

    Konzultační hodiny (kabinet B403)
    St 13:05–13:50

    Rozhodl jsem se učit, protože je to nejúčinnější způsob, jak dále růst a zdokonalovat se na osobní i profesní úrovni. Vyučování ve škole je aktem lásky ke společnosti, rozsévání semene a péče o něj tím nejlepším způsobem, abychom sklidili to nejlepší ovoce do budoucna. Líbí se mi, že mohu komunikovat s lidmi, učit se, jak uvažují, sdílet svou kulturu se svými studenty a přiblížit jim své znalosti i životní zkušenosti. Výuka jazyka je skvělá příležitost poznat jiné kultury, jiné způsoby myšlení a vyjadřování. Rovněž otevírá větší obrázek pro osobní poznání, dává studentům křídla, aby snili o dosažení větších cílů. Také je přípravou na poznání světa i schopnost porozumět různým kulturám a komunikovat s nimi, což obohatí váš intelekt a ducha. Jsem otec a také se snažím každý den ze sebe vydat to nejlepší. Že cílů je dosahováno s nasazením, odolností a sebevědomím. Že existuje mnoho věcí, které nemůžete ovlivnit, jelikož jsou mimo vás, ale můžete dosáhnout tolik, o čem sníte. V životě mě inspirovalo mnoho lidí, lidé, které profesně i intelektuálně obdivuji. Lidé, které mám kolem sebe, kteří mě naučili hodně o životě: být silnější, mít soucit, nikdy se nevzdávat, milovat a odpouštět. Každá bytost s sebou přináší učení. Mohu říci, že osobou, jež mě nejvíce inspirovala, byl můj otec, který je příkladem života, obětavosti a bezpodmínečné lásky. Zajímám se o umění, literaturu, pedagogiku, psychologii, seberozvoj a kreativitu. Rád pracuji a tvořím s rukama, jezdím na kole, chodím do lesa a cestuji.

  • Mám více než 12 let zkušeností s výukou španělského jazyka pro akademické a komerční účely, studenty základní, střední a vysoký škol, vedoucí pracovníky v oblasti cestovního ruchu, letecké společnosti a velké nadnárodní společnosti průmyslu, lidi všech věkových kategorií a úrovní, mám zkušenosti s jazykovými školami, státními školami a institucemi různého druhu. Spolupracoval jsem na několika akademických projektech v oblasti překladů a tlumočení.
  • Mgr. Jan Kratochvíl
    Český jazyk a společenské vědy
    jan.kratochvil@fostra.cz

    Konzultační hodiny (A305)

    Učím na Gymnáziu FOSTRA český jazyk a základy společenských věd. Být učitelem pro mě znamená poslání a vnímám tuto práci jako smysluplnou. Baví mě komunikace, dialog, vzájemná inspirace a improvizace na daná témata. Rád se zamýšlím nad českým jazykem, stylistikou, literaturou a společenskými vědami, věnuji se interpretaci textů i diskusím. Každá hodina je pro mě jedinečná. Během své praxe jsem se naučil, jak vést výuku tak, aby měla pro studenty skutečný význam. Mám zkušenosti s tvorbou textů od uměleckých po běžné formáty, hrou na různé hudební nástroje, fotografováním na film i digitál, grafikou a sazbou. Zajímám se také o komunikaci, filosofii a psychologii. Důležité pro mě je mít vizi, vědět, co člověk v životě chce, a především znát sám sebe. Inspirovala mě řada lidí, s nimiž jsem se setkal, a z jejich podnětů si vždy beru něco nového. Blízké je mi například dílo C. G. Junga. Mezi mé zájmy patří literatura, psychologie, filosofie, fotografie a umění obecně. Rád hraji na baskytaru i další hudební nástroje a věnuji se turistice a jízdě na horském kole.

  • 16 let praxe v marketingu, copywritingu, redakci, public relations, grafice
  • Kurz Kreativní psaní v marketingu a copywritingu I, II (Marek Prokop)
  • Kurz Pracovník grafického studia (InDesign, Illustrator, Photoshop) akreditovaný MŠMT, Nicom, počítačová a fotografická škola s certifikací Adobe
  • 52 kurzů Seduo, např.: Praktická typologie osobnosti (Eva Marková), Maxikurz osobní produktivity (Daniel Gamrot), Jak na texty, díky kterým si vás najdou (Lucie Hrdinová a GroupM Nexus), Koučování pro nekouče: jak využít koučink v manažerské praxi (Juraj Surma),
  • Sebekoučování (Zita Henselová), Sebevědomá a asertivní komunikace (Eva Marková), Jak na sítě: copywriting (Michelle Losekoot), Mindfulness (K. J. Jedzoková), Anatomie správného rozhodování (Cyril Höschl)
  • Kurz Adobe Photoshop, FotoAparát.cz
  • Pedagogika volného času (kreativní hra na kytaru, stolní tenis)
  • Učitel na SŠ a SOŠ (ČJ, ZSV, IT, manažerská psychologie)
  • Absolvent magisterského studia ČJ a ZSV pro 2. ročník ZŠ a SŠ, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
  • Mgr. et MgA. Abhi Choudhary
    Anglický jazyk
    abhi.choudhary@fostra.cz

    Konzultační hodiny (B313)

    Jsem pedagog a umělecký producent, který se dlouhodobě věnuje průnikům jazyka, uměleckých médií a kritického myšlení. Výuka je pro mě přirozeným rozšířením mé tvůrčí praxe – je to prostor pro spolupráci, objevování, společné tvoření a rozvíjení vnímavosti k propojenému světu, který sdílíme. Ať už prostřednictvím literatury, umění nebo hudby, povzbuzuji studenty, aby objevovali svůj vlastní hlas a kriticky se zapojovali do prostředí, které je obklopuje. Za poslední desetiletí jsem pracoval s žáky a studenty všech věkových kategorií – od základní školy po univerzitu – a navrhoval mezioborové vzdělávací zkušenosti, které propojují teorii s praktickým zkoumáním. Můj přístup je utvářen mou akademickou a uměleckou cestou, která začala magisterským studiem anglické literatury a pokračovala výtvarným uměním – zde jsem se naučil propojovat různé obory a čerpat z různorodých perspektiv. Inspiraci čerpám od pedagogů, jako jsou Pauline Oliveros a R. Murray Schafer, ale i ze zvídavosti mladých lidí. Usiluji o to, aby bylo vzdělávání inkluzivní a dynamické. Vedle výuky působím také samostatně jako zvukový designér a hudební skladatel.
  • 10 let ve vyšším odborném a školství – lektor angličtiny, vysokoškolský pedagog v oblasti zvukového designu a audiovizuální tvorby.
  • 9 let praxe v oblasti umění, médií a kulturní produkce – pedagog a nezávislý producent v oblasti zvuku, hudby a audiovizuálních projektů; spolupráce s různými kulturními institucemi a studii.
  • 2 roky zkušeností v kulturní žurnalistice a redakční činnosti – manažer projektů zaměřených na současné umění, PR a mediální spolupráce.
  • Více než 10 let výuky angličtiny – výuka napříč věkovými kategoriemi, příprava na zkoušky, rozvoj psaní, čtení i kritického myšlení, interdisciplinární přístupy.
  • Vzdělání:
  • Magistr umění (UMPRUM, Praha)
  • Magistr anglické literatury
  • Bc. Veronika Pískačová
    Zeměpis
    veronika.piskacova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Když jsem přemýšlela, proč se chci stát učitelkou, měla jsem na mysli především jednu věc. Střední škola otevírá mladým lidem řadu nových možností, přináší nové informace, zážitky a přátelství, které dosud neměli možnost poznat. Už při podávání přihlášky na vysokou školu jsem věděla, že chci být součástí tohoto důležitého období v životě studentů — chci je provázet jejich středoškolskými roky a být jim oporou i mentorem, který jim pomůže připravit se na další životní cestu, ať už se vydají jakýmkoli směrem. Mojí celoživotní vášní je sport v různých podobách. V posledních letech se nejvíce věnuji vysokohorské turistice a lezení. Od začátku studia na vysoké škole se také aktivně věnuji cestování, během něhož sbírám zkušenosti a zážitky, které ráda předávám dál.

  • Tvůrkyně obsahu, výuky a součást vedení sdružení Altamira Kosmonosy, výukového centra pro děti
  • Organizátorka a hlavní vedoucí táborů a příměstských táborů pro Odbory Škoda MB
  • Absolventka zahraničního pobytu Erasmus + v Portugalsku (Fakulta sportu v Portu)
  • Lektorka plavecké školy, adaptačních kurzů a kooperačních aktivit
  • Držitelka certifikací: Zdravotník, kurzů skalního lezení, vodáckého kurzu, lyžařský kurz, kurz ESRI- práce s GIS
  • Mgr. Michal Fiala
    Matematika, zeměpis
    michal.fiala@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Pedagog, obchodník a sportovní kouč. A věřím, že také dobrý táta a životní parťák. Partie šachu a lyrická poezie ve mně vyvolávají naprosto identické pocity, musejí mít stejný původ. Líbí se mi v civilizované části Evropy a snažím se jí jazykové přizpůsobit a lépe pochopit. Moje zvědavost směřuje k potenciálu našeho podvědomí. Hledám nové cesty, v dobré víře pokouším hranice komunikace, dotýkám se přesahu, provokuji. Dělám spoustu chyb a jsem na ně patřičně hrdý. Jsou nejspolehlivější cestou k poznání. Máte-li chuť, pojďme je dělat společně. “Jen dobrý autor ví, jak špatně píše” (Leonid Nikolajevič Andrejev)

  • Dvě dekády rodinného života
  • Půl století vzpomínek
  • 14 let učitelství (gymnazisté, zdravotní sestry, baletní tanečníci, hoteloví manažeři, průvodci cestovního ruchu, bezpečnostní a záchranné složky)
  • 14 let business (dva roky předseda dozorčí rady akciové společnosti Hockey Club Dynamo Pardubice)
  • 30 let sportovního leadershipu (coach, head coach, mental coach, manager) na úrovni klubů i národních týmů (NED, CZE)
  • Ref, observer, supervisor, organizátor turnajů a sportovních kempů, okrajově průvodce cestovatelů “The menu is not the meal” (Alan Watts)
  • Mgr. Eva Kišová
    Německý jazyk
    eva.kisova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Naučit se a umět cizí jazyk je nejenom pro studenty, ale i pro dospělé nesmírně cenná věc. Neříká se zbytečně – kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem. Mladí lidé mají před sebou celý život, kdy můžou jazyky využít. Z tohoto hlediska je nesmírně důležité studenty vést a přesvědčovat o nutnosti vzdělávání se v cizích jazycích. To je taky mým cílem a o to se snažím. Baví mě nejenom vlastní vzdělávání, ale i čtení, hudba, cestování, aktivní relax.

  • lektorka v jazykové škole Presto
  • 26 let výuky německého jazyka na gymnáziu Josefa Jungmanna
  • organizátor projektu Sommeruniversität Fulda
  • letní výuka německého jazyka
  • výuka na soukromé střední škole 1. KŠPA
  • školení na hodnotitele ústní a písemné části státní maturity-německý jazyk
  • školení a semináře pro učitele německého jazyka, Praha, Teplice
  • kurz německého jazyka úroveň C1-C2 Goethe - Institut, Praha
  • lektorka v jazykové škole Elvis - absolventka FF UK magisterské studium
  • učitelství všeobecně-vzdělávacích předmětů německý jazyk
  • Daniel Müller
    Anglický jazyk
    daniel.muller@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    S výukou druhých jsem přišel do kontaktu již na druhém stupni ZŠ, a to skrze doučování spolužáků z nižších i vyšších ročníků. V té době jsem také začal s tvorbou vlastních článků shrnujících různé gramatické oblasti, protože vysvětlení v běžně užívaných mezinárodních učebnicích se ukázala jako nedostatečná. Tyto soubory jsem následně mnoho let doplňoval a upravoval, načež jsem je dal k dispozici zájemcům z řad učitelů na mé ZŠ a SŠ. Výukové činnosti se tedy bez většího přerušení věnuji od základní školy, přičemž jsem pracoval jak s žáky ZŠ a SŠ, tak v posledních letech zejména s dospělými studenty. Pokud jde o metodu, kterou převážně používám, našel jsem inspiraci v mnoha webových projektech i tištěných publikacích pana Milana Šáchy z Uherského Hradiště. Od střední školy se též věnuji překladům a korekturám nejrůznějších typů textů, v poslední době též redakční práci a korekturám knih, z nichž některé jsou cílené mimo jiné i na středoškolské studenty.

  • 2025 – Korektura a editace knihy Umění debatovat od Timofeje Kožuchova (YouTube kanál Debatní deník)
  • 2023-24 – Externí redaktor učebnic angličtiny pro 2. stupeň ZŠ (vydavatelství Taktik International, s.r.o.)
  • 2022-23 – Korektura a editace knihy The Picture of Dorian Gray pro středně pokročilé studenty AJ (nakladatelství Three Thrushes)
  • 2019-dosud – Spolupráce s Agenturou Hermés (výuka klientů)
  • 2019 – Překlad dvou literárněkritických studií PaedDr. Alexeje Mikuláška s názvem Kafkovy Proměny ve filmovém zrcadlení a Proměna jako alienace a řady doprovodných textů
  • 2016 – Autorský článek Jak (se) učit angličtinu jinak na webu jakserychlenaucit.cz. V letech 2018 a 2021 tamtéž překlady dvou článků z oblasti osobního rozvoje (Jak se zbavit závislosti na mobilu a 10 základních návyků pro lepší život)
  • Mgr. Catherine Brennan
    Anglický jazyk
    catherine.brennan@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    For a long time, I didn’t fully understand the value of education. It was later in life that I came to appreciate how powerful learning can be—not just for personal growth, but for creating opportunity and driving change. I’ve always admired the work of Mahatma Gandhi and Nelson Mandela, particularly their lifelong dedication to equality, justice, and empowerment through knowledge. Their example inspired me to pursue a career in education, where I strive to create inclusive, supportive learning environments that help every student realise their potential.

  • Over 13 years of teaching experience across diverse educational settings in 6 different countries
  • Strong background in working with a variety of curricula, including international and national education systems
  • 6 years of experience in educational management, including leadership and administrative roles
  • Bachelor of Social Science from the University College Cork
  • Master of Education from the University of Essex
  • Diploma in Management from the Institute of Commercial Management
  • CACHE Level 3 Certification in Childcare and Education / 120- TEFL
  • Mgr. Michaela Jechová
    Francouzský jazyk
    michaela.jechova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Jsem nadšená lektorka románských jazyků a češtiny pro cizince, přičemž výuka francouzštiny je mou srdeční záležitostí a snažím se studenty pro tento jazyk a kulturu také nadchnout. Ve volném čase se učím románské jazyky: portugalštinu v Institutu Camões a katalánštinu na FF UK (mám základy italštiny a španělštiny), věnuji se dobrovolnické činnosti pro neziskové organizace Pro-contact a OPU (výuce češtiny/angličtiny ukr. dětí, tlumočení, překladům, mentoringu dětem bez doprovodu), navštěvuji kurz tance flamenca, učím se hrát na piano, jsem vášnivá knihomolka (zejména cizojazyčné literatury), ráda cestuji a podnikám výlety do přírody.

  • Vystudovala jsem fr. filologii se zaměřením na výuku francouzštiny jako druhého jazyka (FLE) na Univerzitě Paris IV Sorbonne (bakalářský diplom), Překladatelství a tlumočnictví fr. jazyka na Masarykově univerzitě (magisterský diplom). Během studia jsem absolvovala roční studijní stáž Erasmus na univerzitě ve španělském Cádizu a praktickou stáž v překladatelském odd. Evropského parlamentu v Lucemburku. Nyní se věnuji výuce francouzštiny, která mě naplňuje. Mé dosavadní zkušenosti zahrnují výuku vysokoškolských studentů, seniorů, dospělých i dětí. Těší mě věnovat se studentům všech věkových kategorií, v prezenční i online podobě. Věnuji se také překladatelské a tlumočnické činnosti.
  • Bc. Adam Kracík
    Španělský jazyk
    adam.kracik@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Na učení mě nejvíc baví to, že má smysl – člověk může pomoci, inspirovat a otevřít nové obzory. Mám rád, když můžu být u toho, jak studenti objevují nové souvislosti, začínají si věřit a postupně nacházejí vlastní cestu. Věřím, že vzdělávání nemusí být strnulé – naopak může být otevřené, svobodné a založené na vzájemném respektu. Na výuce mě těší především kontakt s mladými lidmi. Rád s nimi diskutuji, hledám cesty, jak je podpořit, a snažím se vytvářet prostředí, kde se nebojí zeptat, říct svůj názor ani udělat chybu. Věřím, že právě taková atmosféra umožňuje opravdové učení – nejen pro ně, ale i pro mě. Ve volném čase rád objevuji svět kolem sebe – cestuji, učím se nové věci, sportuji a chodím do přírody. Rád běhám, jezdím na kole, lezu po horách nebo hraju šachy.

  • 4 roky soukromé výuky studentů základních a středních škol
  • Instruktor lyžování dětí i dospělých ve skupinových i individuálních lekcích
  • Organizátor teambuildingových akcí v češtině a angličtině pro české i zahraniční firmy
  • Mezinárodní pracovní zkušenosti z Kanady a Španělska
  • Absolvent bakalářského studia programu učitelství španělského a anglického jazyka na TUL
  • Student magisterského navazujícího programu učitelství jazyků na TUL
  • Absolvent zahraniční pracovní stáže Erasmus+ ve Španělsku (Universidad de Oviedo)
  • BcA. Zsófia Rousová
    Hudební výchova
    zsofia.rousova@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    Ve svém životě jsem se setkala s mnoha inspirativními pedagogy hudby, a to mě samotnou přivedlo k touze učit. Má praxe mě naučila, že každý z nás má jedinečný hlas, kterému je důležité naslouchat. Na hudbě miluji její vlastnost lidi spojovat, a proto věřím, že její společná produkce má pozitivní vliv na utváření dobrého třídního klimatu, ve kterém pak mohou studenti prosperovat. Ráda vidím hudbu v souvislostech a je pro mě důležité propojovat ji s dějinami, architekturou, výtvarným uměním, biologií, psychologií a fyzikou. Věřím, že když se studenti naučí pojmenovávat, co je na určitém hudebním žánru či skladbě přitahuje, vyznají se pak lépe sami v sobě. V hodinách hudební výchovy je chci vést k vlastní hudební produkci a ke schopnosti rozvíjet své estetické vnímání. Kromě hudby jsem milovnicí výtvarného umění, architektury, ráda tančím, maluji, chodím na výlety do přírody a zajímám se o biologii a psychologii.

  • lektorka hudebního kroužku pro rodiče s dětmi ve věku 0-3 roky při spolku Iglice od roku 2022 do současnosti
  • 3 roky sbormistrovských zkušeností ve sboru Josef při Malostranském gymnáziu
  • role Nerone v opeře Korunovace Poppey C. Monteverdiho (Komorní opera HF JAMU)
  • 6 let sborové praxe: Collegium pedagogicum, Collegium Musica, Cum de core, Madrigalion Praga, Rolnička Praha
  • Absolventka bakalářského oboru Zpěv na HF JAMU v Brně
  • Mgr. Mariana Carrasco Berge Španělský jazyk
    mariana.berge@fostra.cz

    Konzultační hodiny

    As I curious person, I enjoyed school and have continued to enjoy learning throughout life. Teachers and professors played a major role for me, not only by providing me knowledge in different areas, but also by helping me to develop into a fuller version of myself. I see teaching as an opportunity to support students in the same way, while also drawing inspiration from them and having fun. Besides school, I love languages, literature, philosophy, drawing, and swimming.

  • 10 years of experience as a French and Spanish translator.
  • Private teacher of French, Spanish, and Philosophy.
  • Double Master’s degree in French and German Philosophy, with a focus on literature and the writing process, awarded by Toulouse II and Charles University.