Náš tým
Naše školy jsou postaveny na vyučujících, což vám budou tvrdit i všichni ostatní. Ale my si opravdu vybíráme. Chceme, aby učitelé byli pro studenty:
Proto vybíráme lidi, kteří mají úspěšnou odbornou kariéru a zkušenosti, mají zápal pro vědomosti, radost z jejich předávání, aby nadchli děti pro objevování, zkoumání a podpořili v nich zvídavost.
Vedení

Mgr. Michaela Kašparová
Ředitelka gymnázií Fostra
michaela.kasparova@fostra.cz
Na vzdělávání si cením toho, že nikdy nekončí. Věřím, že rozvoj nepatří jen studentům, ale celé škole – každému učiteli, každé lekci i celému prostředí, ve kterém se učíme. Dlouhodobě se zaměřuji na vzdělávání dospívajících. Více než patnáct let jsem působila ve vedoucích pozicích na mezinárodní škole Sunny Canadian International School, kde jsem poslední čtyři roky vedla gymnázium a druhý stupeň. Vedení školy vnímám jako odpovědnost i příležitost – otevírat nové cesty, podporovat rozvoj kritického myšlení, zapojovat technologie smysluplně a posilovat komunitu. Jsem přesvědčená, že škola musí být místem, které se hýbe s dobou, ale zároveň zůstává pevně zakotvené v hodnotách.

Mgr. Lenka Vopařilová
ŠVP & IB koordinátorka
lenka.voparilova@fostra.cz
Věřím, že škola může být místem, kde děti nejen získávají znalosti, ale hlavně rostou jako osobnosti – sebevědomě, s respektem k sobě i ostatním. Jsem učitelka jazyků a výtvarné výchovy s dlouholetou praxí ve třídě, i v ředitelně. Baví mě hledat rovnováhu mezi řádem a tvořivostí, podporovat spolupráci a vést otevřený dialog. Mezinárodní zkušenosti mimo školství mi daly nadhled i cenné životní lekce. Právě proto věřím, že podobnou zkušenost by měl během studia získat každý žák, klidně už na střední škole. V roli IB koordinátora propojuji vizi školy s hodnotami mezinárodního vzdělávání, podporuji učitele i žáky v přechodu na nový způsob myšlení a výuky. Vedení školy pro mě byl každodenní trénink v rozhodování a organizaci, ale nejvíc mě stále baví být nablízku žákům – vidět, jak přemýšlí, tvoří a rostou. Věřím, že každé dítě v sobě nese něco výjimečného, a naším úkolem je pomoci mu to najít a rozvinout.
Jsem ráda v pohybu, mám ráda turistiku, dlouhé procházky a tanec. Baví mě rozhovory na náročná témata a hledání řešení na nejrůznější situace.

PhDr. Jan Voda, Ph.D., MBA
Ředitel ZŠ Fostra Elementary
jan.voda@fostra.cz
+420 793 969 258
Jsem člověk s vizí a nebojím se výzev. Když v roce 2004 začala kurikulární reforma, okamžitě jsem v ní spatřil příležitost pro české školství. Od té doby jsem věnoval veškeré své úsilí tomu, abych vybudoval školu, kde se učitelé i děti cítí dobře a kde si osvojí dovednosti a znalosti, které uplatní v digitálním světě 21. století.
Věřím v budoucnost, kde škola není jen místem předávání vědomostí, ale místem, které odráží život samotný – se všemi radostmi i výzvami. Každé dítě potřebuje jistotu, že svět, který ho čeká, je plný příležitostí. Ve škole k němu získává klíč v podobě sebedůvěry, odvahy a zodpovědnosti. Jsem přesvědčen, že každé dítě má potenciál uspět, pokud mu poskytneme prostor růst a pomůžeme mu objevit jeho vlastní schopnosti.

PhDr. Jarmila Belmihoubová, MBA, LL.M.
Zástupkyně ředitele
jarmila.belmihoubova@fostra.cz
Kladu důraz na rozvoj osobnosti žáka, jazykovou kulturu a kompetence potřebné pro život v 21. století. Můj přístup ke vzdělávání se inspiruje myšlenkou Jana Amose Komenského: „Škola má být dílnou lidskosti, a ne mučírnou ducha.“ Ve své pedagogické praxi kladu důraz na individuální přístup k žákům, rozvoj jejich schopností a dovedností a vytváření bezpečného prostředí, které podporuje jejich růst a kreativitu. Díky své odbornosti v oblasti pedagogiky, psychologie, filozofie i bezpečnostního managementu přináším do školství hluboký vhled i schopnost strategického vedení. Aktivně se vzdělávám a přináším do výuky aktuální témata jako digitální gramotnost, kybernetická bezpečnost, vedení týmů či prevence rizikového chování. Mou vizí je budovat školu, kde se akademická kvalita snoubí s respektem k osobnosti každého žáka. Školu chápu jako živý a podnětný prostor pro rozvoj lidskosti, charakteru a připravenosti na výzvy současného světa. Ráda cestuji, poznávám jiné kultury, v zimě ráda lyžuji a mám v oblibě i další sporty. Ve volných chvílích poslouchám různé druhy hudby a občas si zahraji na klavír.

Ing. Lucie Svobodová
Zástupkyně ředitele pro projekty a péči o zákazníky
lucie.svobodova@fostra.cz
+420 730 199 589
Lucie obohacuje školní prostředí svými manažerskými a organizačními schopnostmi, které získala během své praxe na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Tyto zkušenosti jí umožňují efektivně přispívat k rozvoji školy a inovacím ve vzdělávacím procesu. Lucie se aktivně podílí na projektové výuce, která podporuje rozvoj dovedností studentů v reálném světě. Vedle toho organizuje školní výlety a zájezdy, které přinášejí studentům nové zážitky a zkušenosti mimo školní lavice. Lucie zajišťuje hladkou komunikaci s úřady, ať už jde o administrativní záležitosti nebo spolupráci s externími partnery. Vede studijní oddělení, kde zodpovídá za podporu studentů a komunikace s rodiči. Je také klíčovou postavou v organizaci přijímacího řízení, kde se stará o to, aby proces probíhal hladce a transparentně.
Vyučující

B.A. Eva Howlings
Anglický jazyk
eva.howlings@fostra.cz
+420 734 676 113
Konzultační hodiny (kabinet B303)
Po 11:15–12:00
St 12:10–12:55
My teaching speciality lies in using other subjects, to teach English - like exploring art or using generative AI in new ways. I have developed a hybrid approach to education. Project-based learning keeps students engaged and in control. I love when students explore their own creativity, so I like showing them how to use AI tools for things like image generation, writing and even making music. What validates me most as a teacher is when I spark students' creativity, and they continue developing their ideas independently.
My father was a math professor at a university. He was naturally didactic and loved his work. Sadly, I did not get the math gene from him, but I did inherit his love of knowledge. I enjoy many things - painting, singing, drawing, dancing, sewing, gardening. As long as I am learning and creating, I am happy.

Jan Kalina, MBA
Tělesná a hudební výchova, Informatika
jan.kalina@fostra.cz
+420 734 667 595
Konzultační hodiny (kabinet B403)
Út 16:30–17:00
S nadšením naslouchám ostatním a hledám v nich skrytý talent, který rád rozvíjím. Proto jsem se rozhodl věnovat se výuce, kde mohu inspirovat a podporovat své studenty. Sleduji technologický pokrok a rád ho využívám při výuce informatiky, zaměřuji se na modernizaci a digitalizaci výukových metod.
Hraji na klavír a kytaru, rád zpívám, cestuji a trávím čas v přírodě. Zpíval jsem i hrál v muzikálu a kapelách, týmová práce je mi blízká. Tyto aktivity mě naplňují a obohacují můj život, což se odráží i v mé práci. Mým oblíbencem a inspirací je Robert Fulghum, jehož myšlenky mě motivují k tomu, abych se neustále zlepšoval, a zároveň se od svých studentů i já učil novým věcem.

Mgr. Jana Bednářová
Anglický a český jazyk
jana.bednarova@fostra.cz
+420 734 676 123
Konzultační hodiny (kabinet B313)
St 10:30–11:00
Pá 15:00–15:30
Baví mě při výuce předávat zkušenosti jak z pracovního, tak i soukromého života. Práce s mladými lidmi mě žene kupředu. Učit znamená různorodost, nikdy nespadnete do stereotypu. Za svůj život jsem se naučila především trpělivosti, která mi pomohla pracovat ve větším kolektivu. Učím se nové výukové metody, které zkouším ve výuce.
Inspirací jsou pro mě sami žáci. Každý je natolik rozdílný, přesto tvoří jeden kolektiv, s kterým pracujete. Ve volném čase se snažím aktivně odpočívat. Ráda se podívám na dobrý film, přečtu knihu nebo si zasportuji.

Ing. Václav Krejzar, Ph.D.
Biologie
vaclav.krejzar@fostra.cz
+420 734 676 114
Konzultační hodiny (kabinet A205)
St 8:00–9:00
St 12:15–13:00
Zájem o přírodu, zvláště pak botaniku, jsem projevil již v dětství. Proto jsem se následně rozhodl pro obor rostlinolékařství v rámci mých vysokoškolských studií. Během přednášek pro studenty a odbornou veřejnost na vysoké škole jsem získal přesvědčení, že pro předávání informací je nejdůležitější osobní kontakt. Možnost sdělit něco nového mi přináší radost o to víc, pokud cítím u posluchačů zájem o dané téma.
Ke studiu a stylu výuky mě inspiroval profesor na střední škole. Své studenty si dokázal získat svým nevšedním projevem, poutavým výkladem a výbornými znalostmi. Mezi mé zájmy patří botanika, historie a literatura. Relaxuji plaváním, jízdou na kole a turistikou.

BcA. Steven Matthew Clark
Anglický jazyk
steven.clark@fostra.cz
+420 734 676 264
Konzultační hodiny (kabinet B303)
St, Čt 12:31–12:50
Pá 13:05–13:45
I enjoy trying to help people become better than who they are. Every one should try to be a little bit better tomorrow than who they are today. I learned self-discipline and patience.
In my life, I have been inspired by Charlemagne and Liu Bei. Among my interests are History, Philosophy, Sports, Travelling, Reading, Precious Metals (Gold and Silver Investments).

Mgr. Michal Pospíšil
Lektor kritického myšlení
michal.pospisil@fostra.cz
Konzultační hodiny (sborovna A102)
Po 13:30–14:30
Rád předávám znalosti a zkušenosti, které jsem nasbíral. Navíc považuji za přirozené, že se snažím informace předat dál, motivovat a inspirovat. Naučil jsem se, že dobrá komunikace dokáže zvrátit i zdánlivě beznadějnou situaci. Také, že otevřenost, chuť nechat se inspirovat a motivovat může být důležitější než některé znalosti.
Každý den přináší minimálně jednu věc, kterou se mohu nechat inspirovat. Mezi mé hlavní zájmy patří výtvarné umění – geometrická abstrakce. Navštívil jsem více než 50 zemí, ale mám rád i cestování po Čechách a v neposlední řadě se věnuji fotografování.

Ing. Iveta Pánková, Ph.D.
Chemie
iveta.pankova@fostra.cz
+420 734 676 114
Konzultační hodiny (kabinet A205)
Út 14:00–16:00
St 10:00–11:00
Ráda studenty učím moderním trendům na pomezí biologie a chemie, jako je ekologie rostlin (redukce pesticidů při jejich pěstování) a ochrana životního prostředí. Díky nasbíraným zkušenostem mohu studentům zjednodušit a zkrátit cestu k jejich cíli. U studentů si cením jejich odlišných pohledů na řešení úkolů. Největší radost mám z naší vzájemné pozitivní interakce. Dodávají mi energii a pocit, že má moje práce smysl.
Mojí inspirací jsou osoby, které „potichu“ nesobecky konají a posouvají věci dopředu. Mezi mé koníčky patří horská turistika a nejvíce si odpočinu při práci na zahradě.

Mgr. Leona Fialová
Anglický jazyk a tělesná výchova
leona.fialova@fostra.cz
Konzultační hodiny (kabinet A108)
Út 15:00–15:45
Čt 12:00–13:00
Mým posláním je pomáhat hledat v lidech, studentech a sportovcích jejich silné stránky, rozvíjet je a naplňovat jejich potenciál. Jako učitelka a trenérka jsem zastánkyní komunikace s respektem, pozitivní motivace a povzbuzení, když přijde v životě nějaká překážka. Ve sportu i v životě to vede k podpoře sebevědomí, odvaze jít si za svými cíli.
Ráda sportuji, chodím po horách. Odpočinu si ale i u moře. Dlouhodobě se vzdělávám v oblasti leadershipu, týmové spolupráce. Ráda čtu knížky věnované těmto tématům.

Jitka Stolínová
Výtvarná výchova
jitka.stolinova@fostra.cz
Konzultační hodiny (kabinet A108)
Po 15:40–16:25
Po více než 10 letech vlastní praxe v navrhování interiérů, jsem se chtěla podělit a předat své teoretické znalosti, a tak jsem využila příležitosti a před 12 lety jsem začala učit předmět Design interiérů na střední škole v Liberci. Poznala jsem, že je dobré nejen mít znalosti v oboru, který učím, ale také být autentická a upřímná.
Mým velkým inspiračním zdrojem je současná japonská architektura a design. Shigeru Ban a Kengo Kuma, kteří se zabývají filozofií prázdného prostoru, tedy nehmotnou architekturou. Mezi mé zájmy patří setkávání se se zajímavými lidmi a přáteli, a samozřejmě umění, architektura i design!

Mgr. Martin Broniš
Německý jazyk
martin.bronis@fostra.cz
+420 736 767 032
Konzultační hodiny (kabinet B403)
Út 13:00–13:30
Čt 13:00–13:45, 15:50–16:30
Na učení mě baví zejména interakce se studenty jakéhokoliv věku, proces vzájemného učení se a obohacování. A momenty, kdy se studenti naučí nebo pochopí vysvětlovanou látku a dosahují úspěchů. To nejpodstatnější, co jsem se v životě naučil, je být sám sebou, být kreativní a nebát se projevit. Objevit své talenty - dřív nebo později, a využít příležitostí, které se naskytnou.
Rád se nechávám inspirovat u skutečných profesionálů svých oborů. Rád je pozoruji při práci a přemýšlím, co z jejich činnosti by se dalo uplatnit a fungovalo by ve škole. Mezi mé záliby patří cizí jazyky, hudba, divadlo, zpěv, literatura, historie a filmy nebo seriály. Jsem vášnivý cestovatel, v posledních letech objevuji především skrytá zákoutí Česka a Slovenska.

Bc. Kristýna Labancová
Asistentka pedagoga
kristyna.labancova@fostra.cz
Kabinet A315
Vždy mě fascinovala práce s dětmi a mladými lidmi. Baví mě vidět, jak studenti objevují nové věci, rozvíjejí své schopnosti a dosahují svých cílů. Navíc mám možnost propojit své znalosti z psychologie a výtvarné výchovy, což mi umožňuje přistupovat ke studentům kreativně a empaticky. Nejpodstatnější věc, kterou jsem se v životě naučila je, že vzdělávání a osobní růst nikdy nekončí. Vždy je co objevovat a učit se.
Nejvíce mě inspirují lidé, které potkávám na svých cestách v cizině. Jejich přístup k životu a vzdělání mě hluboce ovlivňuje a stále se od nich snažím učit něco nového. Jsem kreativní duše, která hledá inspiraci všude kolem sebe a ráda se učí novým věcem. Mezi mé zájmy patří fotografování, cestování, výtvarná činnost a vzdělávání v oblasti psychologie.

Mgr. Petra Kubálková, MBA
Moderní dějiny
petra.kubalkova@fostra.cz
Konzultační hodiny (sborovna A102)
Pá 15:40–16:25
Baví mě interakce se žáky, poznávání různých názorů a pohledů na svět. Práce ve vzdělávání dokáže být obohacující, je krásné vidět, že jste byli inspirací nebo jste pomohli někomu najít oblast, ve které je šťastný. Naučila jsem se hledat řešení. Je jednoduché říci, že něco nejde, ale stojí za to hledat cestu, jak to půjde. Inspiruje mě každý, kdo má svůj názor, dá si tu práci a najde svou vlastní cestu místo toho, aby šel bezmyšlenkovitě s davem. Často mě inspirují právě žáci, když přijdou s pohledem, který jsem sama neviděla.
Ve volném čase se především ráda vzdělávám a učím nové dovednosti. Ráda a hodně čtu. Ráda poznávám svět a nové kultury. Také miluji tanec jako vyjádření pocitů.

Ing. Andrij Pysanenko, Ph.D.
Matematika
andrij.pysanenko@fostra.cz
Konzultační hodiny (kabinet A315)
Po 12:10–12:55
Pá 12:10–12:55
Ve svém oboru jsem zkušeným fyzikem experimentátorem a zároveň jsem začínajícím učitelem matematiky. V životě jsem viděl spoustu různých učitelů a vždy mě fascinovalo, jak ti nejlepší z nich dokázali udržet pozornost žáků, a hlavně je inspirovat i motivovat ke studiu. Na lidech si velmi vážím a cením jejich upřímnosti a snahy naučit se novým věcem. Obdivuji dnešní generaci dětí, jejich odlišnosti a odvahu, čelit tak rychle měnícímu se světu. Obdivuji jejich snahu najít sebe a zároveň nezapomenout na ostatní.
Učení je nepřetržitý proces, který provází člověka po celý jeho život, ať se nám chce nebo ne. Vím, že se od studentů můžeme i musíme naučit spoustu nových věcí, ale zároveň pevně věřím, že i my, učitelé, jsme zde, abychom je něčemu naučili. Věřím v naši spolupráci a že vše společně zvládneme. Rád se učím novým věcem, jezdím na kole, běhám, rád sleduji sport.

Mgr. Štěpán Hamajda
Český jazyk
stepan.hamajda@fostra.cz
+420 734 667 561
Konzultační hodiny (A305)
Úspěšně projít střední školou je pro každého studenta veliká výzva. Musí myslet na dobré známky, projevovat respekt k rodičům i vyučujícím, poctivě se připravovat na testy, kontrolovat své chování a formovat své morální zásady. Navíc se student ocitá v nelehkém období dospívání, v němž již není dítětem, avšak ani dospělým. Učitel pak může sehrát tolik potřebnou roli inspirátora či mentora, který kromě výuky vede studenty k příkladnému chování a připravuje je na dospělý život. Literatura je pak prostředkem, který umožňuje vést studenty po správné cestě životem. Právě takovým učitelem-mentorem se snažím být. Kromě čtení a psaní mě baví sport všeho druhu, hraní na hudební nástroje, cestování, poznávání člověka, zahraničních kultur i světa kolem nás.

Mgr. Lukáš Milka
Anglický jazyk
lukas.milka@fostra.cz
Konzultační hodiny (B313)
Primárně jsem učitelem Anglického Jazyka (ESL), ale jsem schopný také učit literatury, kultury, jazyky a historie všech Anglicky mluvících zemí. Také jsem expertem na Anglickou didaktiku, metodologii, testování, plánování a course design – dokážu také učit Anglickou gramatiku, fonologii a discourse. Učení vnímám jako životní směr, kterým se snažím předat svoje nadšení a pozitivitu svým studentům. Studenti tráví ve škole mnoho času a je třeba vyučování zefektivnit, zjednodušit a cílit jen na to potřebné. Zároveň nejde jen o učení jazyka, ale o utváření osobnosti, zlepšování kritického myšlení a motivaci mladých dospělých, aby se stali plnoplatnými členy společnosti jako celku. Učení považuji za nejlepší práci na světě, každý den se setkávám s novými lidmi, mám možnost experimentovat a praktikovat různé metodologie, typy hodin a aktivity – nejvíce na této práci mám rád práci s lidmi, možnost využití kreativity a spolupráci se svými studenty a kolegy. Je důležité, aby výuka jazyka probíhala komunikativně a materiály a aktivity byly "ušité" studentům na míru. Každá třída je rozdílná, a proto i každá hodina by měla být unikátní – což je jedním z mých cílů. Nejpodstatnější věc, kterou jsem se naučil je učení se zaměřením na studenta – studenti jsou tím nejdůležitějším bodem každé hodiny: "Teach the students, not the plan". Mým učitelským idolem je Scott Thornbury, který je autorem DOGME ELT. Jedná se o experimentální výukovou metodu, kdy nedochází k využití žádných materiálů – tudíž minimalizace učebnic, na které mnoha učitelů podle mého názoru až příliš spoléhat a využití samotných studentů a autentických materiálů při výuce. Konec konců, "textbook" znamená v překladu kniha textů – a z textů samotných se člověk naučí jazyk velmi těžce. Ve volném času si rád zahraji nějaké hry (deskové / počítačové) se svými přáteli, zajdu do fitka, anebo si jdu zaběhat – mým cílem pro rok 2025 je zaběhnout Pražský půlmaraton!

Mgr. Lucia Preverčíková
Asistentka pedagoga
lucia.prevercikova@fostra.cz
Konzultační hodiny (A108)
Věnuji se výtvarnému umění. Nějakou dobu jsem pracovala ve školství na učitelských pozicích, ale rozhodla jsem se splnit si celoživotní sen a stát se malířkou. V současnosti se kromě umělecké praxe věnuji také práci asistentky pedagoga. Věřím, že člověk by měl v životě hledat rovnováhu mezi rozumem a intuicí, konat dobro a přinášet společnosti, ve které žije, trvalé hodnoty.

Josef Kuča
Německý jazyk, základy společenských věd
josef.kuca@fostra.cz
Konzultační hodiny
Věřím, že škola není jen o předávání vědomostí, ale hlavně o inspiraci a vztahu mezi učitelem a studentem. Učit němčinu a společenské vědy mi umožňuje nejen rozvíjet jazykové a kritické myšlení studentů, ale i otevírat diskuze o světě, ve kterém žijeme. Stále ještě studuji na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, a i díky tomu si dobře uvědomuji, s čím se žáci i studenti potýkají – a snažím se být někým, komu se mohou svěřit i se s ním zasmát. Mimo školní lavice se věnuji trénování standardních a latinsko-amerických tanců, především dětí a mládeže. Zajímám se o zdravý životní styl, osobní rozvoj a smysluplné využití volného času. Vždy mě těší, když mohu sdílet své zkušenosti a motivovat ostatní k objevování vlastního potenciálu.

Bc. Michaela Čížková
Výtvarná výchova michaela.cizkova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Výtvarné umění, a tím i výtvarnou výchovu vnímám jako prostředek k sebevyjádření, sebepoznání. Cokoliv, co vizuálně ztvárníme, vytvoříme, odráží i něco z nás samotných. Všechny činnosti i mezi obory se mohou vzájemně inspirovat, a to je důležité. Přála bych si, aby tvůrčí činnosti, ale stejně tak estetické prožitky a získání základního přehledu v dějinách výtvarného umění pomohli studentům rozvíjet jejich cítění, originalitu, fantazii... To, jak jsme ochotni přemýšlet o nových podnětech, mít prostor pro diskuzi, být otevření ke komunikaci o tématech vizuálního umění je pro mě osobně ideálním a inspirativním prostředím.

Bc. Jiří Doležal
Dějepis
jiri.dolezal@fostra.cz
Konzultační hodiny
Domnívám se, že vzdělávání by mělo vést ke všeobecnému rozvoji studenta – k tomu, aby porozuměl světu a dokázal se v něm orientovat. Důležitou roli v tom hraje znalost vlastních dějin a schopnost chápat jejich souvislosti. Rád proto využívám badatelský přístup a motivuji studenty k tomu, aby v historii hledali odpovědi na současné otázky. Věřím, že odkaz našich předků je třeba chránit a rozvíjet. Vedle historie mě zajímá i občanská výchova, protože formuje hodnoty mladého člověka. Volný čas trávím nejraději debatami, čtením, sledováním aktuálního dění nebo procházkami po místech s bohatou minulostí.

Mgr. Jiří Kotrbáček
Informatika
jiri.kotrbacek@fostra.cz
Konzultační hodiny
Informační technologie jsou neodmyslitelnou součástí našich životů a ovlivňují starší generace i generace našich studentů. Jejich znalost a znalost možností jejich využití je dnes jednou z klíčových dovedností a významnou konkurenční výhodou v budoucím profesním životě mladých lidí s nimiž se setkávám a pracuji. Role učitele – mentora je velmi důležitá. Chtěl bych v ní předat studentům poutavou formou nejenom souhrn potřebných znalostí, ale i osobní zkušenosti z oboru ICT, které jim přiblíží reálný svět podnikové informatiky, pomohou jim při přípravě na vysokoškolské studium a také při realizaci vlastních podnikatelských nápadů. Ve volném čase rád čtu a poznávám svět – pěšky, na kole a někdy i z nadhledu jako pilot bezmotorových letounů – kluzáků. Zvláštní vztah mám k jižním Čechám kam se vždy velmi rád vracím.

Bc. Adam Žilinský
Český jazyk
adam.zilinsky@fostra.cz
Konzultační hodiny
Učitelství pro mě znamená víc než jen výklad látky. Je to možnost inspirovat studenty, aby si skrze látku našli vlastní cestu. V hodinách češtiny ukazuji, že jazyk i literatura mají praktické využití a že dobrá komunikace dokáže otevřít mnoho dveří. Zajímají mě humanitní obory, zejména historie, a rád propojuji témata z různých oblastí, aby výuka byla živá a srozumitelná. Věřím, že škola má studentům dát nejen znalosti, ale i dovednosti, umění formulovat myšlenky, naslouchat druhým a přemýšlet v souvislostech.

Mgr., Bc. Lukáš Zvěřina
Fyzika
lukas.zverina@fostra.cz
Konzultační hodiny
„Představivost je důležitější než znalosti. Znalosti jsou omezené, zatímco představivost zahrnuje celý svět, povzbuzuje pokrok a rodí evoluci.“
Albert Einstein
Tento citát jednoho z nejslavnějších fyziků vystihuje můj přístup k výuce fyziky, se kterým se setkáte na každé hodině fyziky. Bez nějakého množství znalostí se určitě neobejdeme a ne vždy všechno najdeme na internetu, daleko důležitější je, jak dokážeme znalosti použít k dalšímu bádání a vzdělávání. Změříme rychlost střely, změříme teplotu termokamerou nebo provedeme experimenty s tekutým dusíkem. Všechny zákony si vyzkoušíme v praxi nebo ve virtuální realitě či počítačové simulaci. Říká se, že fyzika je věda o přírodě a vesmíru, ale na střední škole je to spíš „věda“ o tom, jak přežít písemku. A mohu vám slíbit, že to na pro vás právě taková „věda“ nebude. Kromě fyziky mne taky baví moderní technologie, se svým týmem pořádám zážitkové akce pro děti, mládež i dospělé. Rád jezdím do anglicky mluvících zemí a baví mne studovat středověk nebo 2. světovou válku.

PhDr. Marie Vacínová, CSc.
Psychologie
marie.vacinova@fostra.cz
Konzultační hodiny
PhDr. Marie Vacínová, CSc. vystudovala Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, obor psychologie a pedagogika. Profesní život zasvětila akademické činnosti – působila na různých veřejných i soukromých vysokých školách. Vedla katedru psychologie na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem a dále katedru andragogiky a katedru rozvoje lidských zdrojů na Univerzitě Jana Amose Komenského Praha. Současně působila i na Pedagogické fakultě UK v oblasti celoživotního vzdělávání. Dlouhodobě se věnuje rozvoji firemního vzdělávání a osobnímu poradenství, kde pomáhá profesionálům rozvíjet osobnostní potenciál a dovednosti pro úspěšné působení v dynamickém pracovním prostředí. V současné době působí na Vysoké škole Ambis v Praze na katedře psychologie a sociálních věd, kde přednáší aplikovanou psychologii, psychopatologii a základy psychologie. Během své kariéry vedla řadu závěrečných prací a aktivně se podílí na inovaci vzdělávacích programů a je autorkou celé řady odborných publikacích. Je ceněnou mentorkou, jejíž přístup spojuje důraz na odbornou kvalitu, respekt k jedinečnosti každého studenta a systematickou zpětnou vazbu.

Mgr. Michal Rýdl
Finanční gramotnost
michal.rydl@fostra.cz
Konzultační hodiny
Kdo jsem a proč tu mluvím o penězích? Jmenuju se Michal Rýdl a pracoval jsem řadu let ve firmách, kde jsem měl na starost finance, tedy hlídat, aby firma neutratila víc, než vydělá, měla na zaplacení faktur a správně plánovala, co s penězi do budoucna. Taky jsem řešil pohledávky, rozpočty, finanční toky… prostě všechno, co se točí kolem peněz. A k tomu mám právní vzdělání, takže vím, co může hrozit, když člověk podepíše něco, čemu nerozumí. Dnes se snažím šířit finanční gramotnost, ale ne jako nudné počítání v Excelu, ale jako soubor dovedností, které se v životě budou hodit. Bavíme se o tom, jak si hlídat příjmy a výdaje, jak si sestavit rozpočet, kdy si něco koupit a kdy radši počkat, jak zvládat dluhy, jestli si vůbec půjčovat a co je třeba dluhová past. Ukazuju, jak funguje bankovní svět. Velkou pozornost věnuji také tomu, jak čelit tlaku reklamy, trendům na sociálních sítích nebo vlivu okolí, které často vede mladé lidi k unáhleným a nepromyšleným finančním rozhodnutím. Proč není dobrý nápad nechat se ovlivnit reklamou nebo TikTokem. Nechci ze studentů udělat účetní, ale lidi, kteří si umí spočítat, co si můžou dovolit, nenechají se napálit a dokážou řídit svoje peníze místo toho, aby peníze řídily je. Mým cílem je, aby studenti neodcházeli jen s teoretickými informacemi, ale s dovednostmi a zdravým respektem k financím. Aby dokázali samostatně plánovat, rozhodovat se s rozvahou a nevstupovali do života s mylnými představami o "rychlých penězích" nebo "bezstarostném životě na dluh"

Mgr. Oleksandra Zayika
Asistentka pedagoga
oleksandra.zayika@fostra.cz
Konzultační hodiny
Ráda pracuji s dětmi a předávám jim svoje zkušenosti a dovednosti. Učitel kromě výuky vede studenty k příkladnému chování a připravuje je na dospělý život. Literatura je prostředkem, který umožňuje vést studenty po správně cestě života. Umím být trpělivá a laskavá vůči svým studentům. Nezapomínám ani na sebevzdělávání, neboť stejně jako jde dopředu doba, mění se i pohled na svět a přibývají nové znalosti. Mezi mé koníčky patří cestování, cyklistika, jízda na kole. Inspirují mně lidé, které potkám při cestování do různých zemí.

Ing. Petra Pavlasová
Finanční gramotnost
petra.pavlasova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Propojení teorie s praktickými vědomostmi a znalostmi v oblasti finanční gramotnosti vnímám jako alfu a omegu osobního rozvoje mladých lidí v 21. století. Aby byli schopni zodpovědně nakládat s finančními prostředky v každodenním životě, je zapotřebí naučit je porozumět základním finančním pojmům a orientaci ve světě financí. Na základě reálných situací naučit studenty plánovat, rozhodovat a nést důsledky svých rozhodnutí. Mým cílem je vybavit studenty takovými znalostmi, dovednostmi a postoji, které jim vstup do samostatného finančního života usnadní.

Mgr. Veronika Jařabová, DiS.
Dějepis
veronika.jarabova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Prostřednictvím výuky dějepisu pomáhám studentům rozvíjet nejen jejich kritické myšlení, ale i schopnost porozumět historickým souvislostem a hledat paralely se současností. Hudební vzdělání mi umožňuje nahlížet dějiny také z kulturní perspektivy a přinášet do výuky mezioborové přesahy. Snažím se, aby dějiny nebyly jen sledem dat a faktů, ale inspirací k přemýšlení o hodnotách, společnosti i člověku samotném. Práce s mladými lidmi je pro mě cestou k vzájemnému obohacování a učení v rámci nikdy nekončícího procesu vzdělávání. S přibývajícím věkem si zároveň stále více uvědomuji, jak zásadní jsou v každém pracovním prostředí dobré vztahy mezi lidmi. Proto považuji za důležité usilovat o vytváření bezpečného prostoru a atmosféry vzájemného respektu, kde se mohou studenti svobodně rozvíjet. Kromě historie a hudby mě baví psaní a hledání nových cest, jak studenty motivovat k učení.

Mgr. Václav Ruml
Společenské vědy a dějepis
vaclav.ruml@fostra.cz
Konzultační hodiny (kabinet A306)
Út 12:10–12:55
Miluji pohyb, ležení v mapách a regionální bádání v nedávné minulosti. Formálním vzděláním jsem učitel, který rád nahlíží do různých sociálních bublin či komunit a pozoruje „mistrovství“ zdejších aktérů – badatelů, učitelů, trenérů, podnikatelů... Prošel jsem si badatelským prostředím v souvislosti se studiem nejnovějších českých dějin, oblastí vytváření materiálů a pořádání seminářů pro učitele ZŠ i SŠ a péčí o zákazníka v souvislosti s prodejem sportovního vybavení. Do vzdělávacího prostředí v roli učitele mě před pěti lety vrátila touha rozšiřovat vidění studentům a umožnit jim nakouknout do co nejvíce „světů“ a být jim oporou při jejich výběru a vlastním sebepoznání. Sám se teď nejvíce vzdělávám v oblasti vlastního mentálního tréninku, trenérských rolí a dovedností. Nejčastěji mě mimo školu spatříte při skupinových výbězích, při tvoření na chalupě, s knihou v ruce nebo kdekoliv jinde, kde si mohu všímat zapálení lidí pro danou věc nebo krás přírody.

Bc. Alžběta Vítková
Specialní pedagog
alzbeta.vitkova@fostra.cz
Poradna B203

Michal Breza
Matematika, fyzika, informatika
michal.breza@fostra.cz
Konzultační hodiny (A315)
Na gymnáziu Fostra učím Fyziku, Informatiku a Matematiku. Učit jsem se rozhodl proto, že mě baví pomáhat lidem objevovat kouzlo vědy a poznání. Smyl toho, proč a jak funguje svět kolem nás. Nejpodstatnější jsem se ve školství naučil trpělivosti a pochopení, každý člověk je jiný a jedinečný a má nadání pro něco jiného. K práci učitele mě nejvíc inspiroval můj otec, který učí 30 let a já k němu od malá shlížím. Doufám, že taky budu jednoho dne pro své syny vzorem. Mé zájmy jsou věda a technologie, rád se věnují programování a sestavování hardwarových komponentů, také rád sledují pokroky, které lidstvo učinilo ve vesmírných technologiích.

Mgr. Veronika Douchová, Ph.D.
Matematika, kritické myšlení
veronika.douchova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Matematika je pro mě dobrodružství – znám ji, a přesto mě znovu a znovu překvapuje. Prvočísla známe už 2400 let a dnes tvoří základ kryptografie. Víme, že jich je nekonečně mnoho, a přesto nevíme, kolik existuje dvojic prvočísel jako 5 a 7, 11 a 13 nebo 59 a 61. Právě to mě na matematice baví – tolik už víme, a přitom stále objevujeme. Ve výuce se snažím vytvářet partnerské prostředí, kde se nebojíme chyb ani otázek. Důležité je porozumění, ne jen výsledek. Baví mě hledat se studenty cestu k pochopení – a když společně najdeme souvislost, která zpočátku nebyla vidět, vzniká skutečné poznání.

Mgr. Ludmila Kopic Sečková
Zeměpis
ludmila.seckova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Vyrůstala jsem obklopena přírodou Bílých Karpat a toto prostředí mě ovlivnilo v profesním směřování, kdy se přírodovědecká fakulta stala mojí srdeční záležitostí. Pozorování každodenního života mě formovalo i ve způsobu, jakým chci učit. Je to důraz na rozvoj přirozené touhy po poznání. Věřím, že každý student může najít svou cestu. Biologie a zeměpis jsou fascinující obory, které učí vnímat svět v celé jeho kráse a složitosti. Proto se snažím vést k objevování, kladení otázek a tvořivému myšlení. Proces učení je dialog, kdy mě studenti svými dotazy a postřehy neustále inspirují a posouvají. Ráda kombinuji moderní technologie s tradičními metodami, aby hodiny byly pestré a co nejvíce zaujaly. Mám zkušenosti s výukou od vlastivědy a přírodovědy na prvním stupni až po maturitní semináře z ekologie nebo zeměpisu. Ve volném čase se zaujetím poznávám krásy naší země nebo objevuji vzdálenější krajiny. Nejčastěji relaxuji s rukama ponořenýma do hlíny při pěstování pokojových rostlin. Obdivuji architekturu a umění. Přes 12 let se věnuji olejomalbě a poslední roky i akvarelu. Mám ráda moravský folklór a jsem hrdou nositelkou slováckého dialektu.

Mgr. Sarah Sopoligová
Biologie, chemie sarah.sopoligova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Povolání učitele vnímám jako hluboce smysluplné – nejde jen o předávání znalostí, ale i o podporu osobního růstu a formování hodnot studentů. Považuji za důležité, aby výuka přírodovědných předmětů byla živá a interaktivní. Mým cílem je vést studenty k zvídavosti, kritickému myšlení a k uvědomění si souvislostí mezi vědou a každodenním životem. I když jsem teprve na začátku své profesní cesty, právě tyto hodnoty se snažím v praxi rozvíjet při každém kontaktu se studenty. Volný čas ráda trávím už od malička v přírodě. Věnuji se také pěstování pokojových rostlin a ráda čtu, zejména populárně-naučnou literaturu, která rozšiřuje mé obzory v přírodních vědách, psychologii, vzdělávání i osobním rozvoji. Ráda běhám a lezu. Je to pro mě způsob, jak si vyčistit hlavu, dobít energii a udržet si životní balanc. V neposlední řadě ráda cestuji.

Jindřich Jabůrek
Tělesná výchova
jindrich.jaburek@fostra.cz
Konzultační hodiny
Mám v životě to štěstí, že můj osobní život je úzce propojen s mým profesním životem a obráceně. Svoboda, respekt a bezpečnost jsou klíčové hodnoty pro společné utváření zdravého a hlavně dýchatelného společenství. Věřím, že pravidelným sportováním a aktivním pohybem vzniká sebevědomý jedinec. Vděčím sportu za nadhled a za to, že mi do života přináší chuť, nové prožitky, zajímavé lidi a netradiční okamžiky. Sport a pohyb jsou základní atributy pro vyváženost člověka a jeho fyzickou a psychickou pohodu. Mým posláním je předávat lidem chuť ke zdravému trávení volného času. Zajímám se o well-being, wellness a přírodu. Na lidech nejvíce obdivuji originalitu a individualitu.Přeji si, aby studenti nacházely nové zajímavé cesty a aby jejich zábavou a hrou byly všední dny.

Bc. Lenka Vojtěchová
Informatika
lenka.vojtechova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Jako učitelka informatiky a matematiky považuji za důležité předávat studentům technické znalosti, vést je k odpovědnému a kreativnímu přístupu k technologiím a řešení problémů. Během své dlouholeté praxe ve školství i v IT sféře jsem působila jako softwarová analytička, vývojářka, lektorka, metodička IT a správkyně školních sítí. Snažím se být nejen učitelkou, ale i průvodkyní na cestě ke kritickému myšlení a digitální gramotnosti. Zkušenosti z komerční sféry (např. z vývoje bankovních aplikací) přináším do výuky formou praktických úkolů a reálných příkladů, které studenty motivují a připravují na budoucí kariéru. Ráda propojuji teorii s praxí, moderní výuku s tradičními hodnotami a technologie s lidskostí. Pomáhám na jednom z největších internetových serverů pro děti. Mám praktické zkušenosti jako lektorka finančního vzdělávání Abeceda peněz České spořitelny. Během pandemie covidu jsem působila jako dobrovolnice v nadaci, kde jsem se zapojila do pořádání online táborů pro rodiny s vážně nemocnými dětmi a pro dětské pacienty v nemocnici.

William Appelbaum, M.A.
Anglický jazyk
william.appelbaum@fostra.cz
Konzultační hodiny
When I was a kid, having respectable, relatable, and inspiring adults in my life made a massive difference in my confidence to discover what I wanted to pursue in life. As a teacher, I want to be that kind of figure for my students. I see education as a chance to empower young people—not just with language skills, but with the tools to navigate life and the belief that their voice matters and their future is worth shaping. In adulthood, I’ve pursued my passions for travel, music, and creativity by performing as a DJ, writing stories and essays, and exploring the world from South America to Japan. In the classroom, I aim to bring that same spirit of curiosity and self-expression. My goal is to help students become the fullest versions of themselves—willing and ready to contribute positively to the world we all share.

RNDr. Ingrida Bártová, Ph.D.
Chemie
ingrida.bartova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Učení je radost", je mé heslo, kterým jsem se při výuce vždy řídila. Ačkoliv chemie není předmět snů mnoha studentů, ráda bych z ní udělala hodinu, kterou si spolu všichni užijeme. Sama nemám ráda poučky, definice a zákony, proto je mým cílem propojit teorii s běžným životem. Chemie je všude kolem nás, a mou osobní výzvou je ukázat studentům, že mnoho poznatků znají již z praxe a ani o tom nevědí. Aktivní studenti, kteří se hodně ptají, chtějí vědět věci nad rámec učiva a nemají strach bádat, jsou mými parťáky. A těm ostatním ráda ukážu, jak si chemii zamilovat stejně jako já. Možná to bude běh na dlouhou trať, ale těch se nebojím. Doteď mám uběhnutých několik maratónů a mou další metou bude absolvovat kratší ultramaraton. Kromě běhu ráda peču, háčkuji a čtu, hlavně detektivky.

Mgr. Barbora Dusbabová
Psycholožka
barbora.dusbabova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Jmenuji se Barbora a působím na škole jako psycholožka. Vystudovala jsem psychologii na Univerzitě Palackého v Olomouci. Během studia jsem pracovala v odlehčovací službě, kde jsem se věnovala asistenci dětí s poruchami autistického spektra, mentálním či kombinovaným postižením. To mi přineslo mnoho cenných zkušeností s prací s dětmi a jejich rodinami. Praxi jsem dále získávala ve speciálně pedagogických centrech, dětských domovech, diagnostických ústavech, na psychiatrických klinikách a letních táborech při vedení dětských oddílů. V roce 2024 jsem také absolvovala komplexní kurz krizové intervence. Svůj volný čas trávím ráda se svými blízkými, mezi mé záliby patří sport, hudba, psi a cestování. Mým cílem je být pro děti, učitele i rodiče podporou, pomáhat při řešení školních i osobních potíží a vytvářet prostředí, ve kterém se každý může cítit bezpečně a respektovaně.

Mgr. Rudolf Hadrava
Dějepis a kompetence 21. století
rudolf.hadrava@fostra.cz
Konzultační hodiny
Úspěšně projít střední školou a získat potřebné znalosti a dovednosti pro další studium a život je pro každého studenta veliká výzva. Dějepis není jen o letopočtech, ale o porozumění souvislostem a dnešnímu světu. Učí nás kriticky myslet, poučit se z chyb minulosti a vážit si svobody a demokracie. Zároveň rozvíjí dovednosti, jako je práce s informacemi či schopnost argumentace. Komunikační a prezentační dovednosti jsou klíčové kompetence pro 21. století. Pomáhají mladým lidem nejen uspět na pracovním trhu, ale i lépe porozumět sobě a druhým. Učí je jasně formulovat myšlenky, obhájit názor, spolupracovat a vystoupit s jistotou před lidmi. Díky oběma předmětům získávají studenti sebevědomí i lepší šance v životě a na pracovním trhu. Proto věřím, že mají na střední škole své nezastupitelné místo. Kromě historie a komunikace mě baví sport, cestování a dění kolem nás.

Carlos Andrés Acevedo Correa, M.A.
Španělský jazyk
carlos.acevedo@fostra.cz
+420 736 767 032
Konzultační hodiny (kabinet B403)
St 13:05–13:50
Rozhodl jsem se učit, protože je to nejúčinnější způsob, jak dále růst a zdokonalovat se na osobní i profesní úrovni. Vyučování ve škole je aktem lásky ke společnosti, rozsévání semene a péče o něj tím nejlepším způsobem, abychom sklidili to nejlepší ovoce do budoucna. Líbí se mi, že mohu komunikovat s lidmi, učit se, jak uvažují, sdílet svou kulturu se svými studenty a přiblížit jim své znalosti i životní zkušenosti. Výuka jazyka je skvělá příležitost poznat jiné kultury, jiné způsoby myšlení a vyjadřování. Rovněž otevírá větší obrázek pro osobní poznání, dává studentům křídla, aby snili o dosažení větších cílů. Také je přípravou na poznání světa i schopnost porozumět různým kulturám a komunikovat s nimi, což obohatí váš intelekt a ducha. Jsem otec a také se snažím každý den ze sebe vydat to nejlepší. Že cílů je dosahováno s nasazením, odolností a sebevědomím. Že existuje mnoho věcí, které nemůžete ovlivnit, jelikož jsou mimo vás, ale můžete dosáhnout tolik, o čem sníte. V životě mě inspirovalo mnoho lidí, lidé, které profesně i intelektuálně obdivuji. Lidé, které mám kolem sebe, kteří mě naučili hodně o životě: být silnější, mít soucit, nikdy se nevzdávat, milovat a odpouštět. Každá bytost s sebou přináší učení. Mohu říci, že osobou, jež mě nejvíce inspirovala, byl můj otec, který je příkladem života, obětavosti a bezpodmínečné lásky. Zajímám se o umění, literaturu, pedagogiku, psychologii, seberozvoj a kreativitu. Rád pracuji a tvořím s rukama, jezdím na kole, chodím do lesa a cestuji.

Mgr. Jan Kratochvíl
Český jazyk a společenské vědy
jan.kratochvil@fostra.cz
Konzultační hodiny (A305)
Učím na Gymnáziu FOSTRA český jazyk a základy společenských věd. Být učitelem pro mě znamená poslání a vnímám tuto práci jako smysluplnou. Baví mě komunikace, dialog, vzájemná inspirace a improvizace na daná témata. Rád se zamýšlím nad českým jazykem, stylistikou, literaturou a společenskými vědami, věnuji se interpretaci textů i diskusím. Každá hodina je pro mě jedinečná. Během své praxe jsem se naučil, jak vést výuku tak, aby měla pro studenty skutečný význam. Mám zkušenosti s tvorbou textů od uměleckých po běžné formáty, hrou na různé hudební nástroje, fotografováním na film i digitál, grafikou a sazbou. Zajímám se také o komunikaci, filosofii a psychologii. Důležité pro mě je mít vizi, vědět, co člověk v životě chce, a především znát sám sebe. Inspirovala mě řada lidí, s nimiž jsem se setkal, a z jejich podnětů si vždy beru něco nového. Blízké je mi například dílo C. G. Junga. Mezi mé zájmy patří literatura, psychologie, filosofie, fotografie a umění obecně. Rád hraji na baskytaru i další hudební nástroje a věnuji se turistice a jízdě na horském kole.

Mgr. et MgA. Abhi Choudhary
Anglický jazyk
abhi.choudhary@fostra.cz
Konzultační hodiny (B313)
Jsem pedagog a umělecký producent, který se dlouhodobě věnuje průnikům jazyka, uměleckých médií a kritického myšlení. Výuka je pro mě přirozeným rozšířením mé tvůrčí praxe – je to prostor pro spolupráci, objevování, společné tvoření a rozvíjení vnímavosti k propojenému světu, který sdílíme. Ať už prostřednictvím literatury, umění nebo hudby, povzbuzuji studenty, aby objevovali svůj vlastní hlas a kriticky se zapojovali do prostředí, které je obklopuje. Za poslední desetiletí jsem pracoval s žáky a studenty všech věkových kategorií – od základní školy po univerzitu – a navrhoval mezioborové vzdělávací zkušenosti, které propojují teorii s praktickým zkoumáním. Můj přístup je utvářen mou akademickou a uměleckou cestou, která začala magisterským studiem anglické literatury a pokračovala výtvarným uměním – zde jsem se naučil propojovat různé obory a čerpat z různorodých perspektiv. Inspiraci čerpám od pedagogů, jako jsou Pauline Oliveros a R. Murray Schafer, ale i ze zvídavosti mladých lidí. Usiluji o to, aby bylo vzdělávání inkluzivní a dynamické. Vedle výuky působím také samostatně jako zvukový designér a hudební skladatel.

Bc. Veronika Pískačová
Zeměpis
veronika.piskacova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Když jsem přemýšlela, proč se chci stát učitelkou, měla jsem na mysli především jednu věc. Střední škola otevírá mladým lidem řadu nových možností, přináší nové informace, zážitky a přátelství, které dosud neměli možnost poznat. Už při podávání přihlášky na vysokou školu jsem věděla, že chci být součástí tohoto důležitého období v životě studentů — chci je provázet jejich středoškolskými roky a být jim oporou i mentorem, který jim pomůže připravit se na další životní cestu, ať už se vydají jakýmkoli směrem. Mojí celoživotní vášní je sport v různých podobách. V posledních letech se nejvíce věnuji vysokohorské turistice a lezení. Od začátku studia na vysoké škole se také aktivně věnuji cestování, během něhož sbírám zkušenosti a zážitky, které ráda předávám dál.

Mgr. Michal Fiala
Matematika, zeměpis
michal.fiala@fostra.cz
Konzultační hodiny
Pedagog, obchodník a sportovní kouč. A věřím, že také dobrý táta a životní parťák. Partie šachu a lyrická poezie ve mně vyvolávají naprosto identické pocity, musejí mít stejný původ. Líbí se mi v civilizované části Evropy a snažím se jí jazykové přizpůsobit a lépe pochopit. Moje zvědavost směřuje k potenciálu našeho podvědomí. Hledám nové cesty, v dobré víře pokouším hranice komunikace, dotýkám se přesahu, provokuji. Dělám spoustu chyb a jsem na ně patřičně hrdý. Jsou nejspolehlivější cestou k poznání. Máte-li chuť, pojďme je dělat společně. “Jen dobrý autor ví, jak špatně píše” (Leonid Nikolajevič Andrejev)

Mgr. Eva Kišová
Německý jazyk
eva.kisova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Naučit se a umět cizí jazyk je nejenom pro studenty, ale i pro dospělé nesmírně cenná věc. Neříká se zbytečně – kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem. Mladí lidé mají před sebou celý život, kdy můžou jazyky využít. Z tohoto hlediska je nesmírně důležité studenty vést a přesvědčovat o nutnosti vzdělávání se v cizích jazycích. To je taky mým cílem a o to se snažím. Baví mě nejenom vlastní vzdělávání, ale i čtení, hudba, cestování, aktivní relax.

Daniel Müller
Anglický jazyk
daniel.muller@fostra.cz
Konzultační hodiny
S výukou druhých jsem přišel do kontaktu již na druhém stupni ZŠ, a to skrze doučování spolužáků z nižších i vyšších ročníků. V té době jsem také začal s tvorbou vlastních článků shrnujících různé gramatické oblasti, protože vysvětlení v běžně užívaných mezinárodních učebnicích se ukázala jako nedostatečná. Tyto soubory jsem následně mnoho let doplňoval a upravoval, načež jsem je dal k dispozici zájemcům z řad učitelů na mé ZŠ a SŠ. Výukové činnosti se tedy bez většího přerušení věnuji od základní školy, přičemž jsem pracoval jak s žáky ZŠ a SŠ, tak v posledních letech zejména s dospělými studenty. Pokud jde o metodu, kterou převážně používám, našel jsem inspiraci v mnoha webových projektech i tištěných publikacích pana Milana Šáchy z Uherského Hradiště. Od střední školy se též věnuji překladům a korekturám nejrůznějších typů textů, v poslední době též redakční práci a korekturám knih, z nichž některé jsou cílené mimo jiné i na středoškolské studenty.

Mgr. Catherine Brennan
Anglický jazyk
catherine.brennan@fostra.cz
Konzultační hodiny
For a long time, I didn’t fully understand the value of education. It was later in life that I came to appreciate how powerful learning can be—not just for personal growth, but for creating opportunity and driving change. I’ve always admired the work of Mahatma Gandhi and Nelson Mandela, particularly their lifelong dedication to equality, justice, and empowerment through knowledge. Their example inspired me to pursue a career in education, where I strive to create inclusive, supportive learning environments that help every student realise their potential.

Mgr. Michaela Jechová
Francouzský jazyk
michaela.jechova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Jsem nadšená lektorka románských jazyků a češtiny pro cizince, přičemž výuka francouzštiny je mou srdeční záležitostí a snažím se studenty pro tento jazyk a kulturu také nadchnout. Ve volném čase se učím románské jazyky: portugalštinu v Institutu Camões a katalánštinu na FF UK (mám základy italštiny a španělštiny), věnuji se dobrovolnické činnosti pro neziskové organizace Pro-contact a OPU (výuce češtiny/angličtiny ukr. dětí, tlumočení, překladům, mentoringu dětem bez doprovodu), navštěvuji kurz tance flamenca, učím se hrát na piano, jsem vášnivá knihomolka (zejména cizojazyčné literatury), ráda cestuji a podnikám výlety do přírody.

Bc. Adam Kracík
Španělský jazyk
adam.kracik@fostra.cz
Konzultační hodiny
Na učení mě nejvíc baví to, že má smysl – člověk může pomoci, inspirovat a otevřít nové obzory. Mám rád, když můžu být u toho, jak studenti objevují nové souvislosti, začínají si věřit a postupně nacházejí vlastní cestu. Věřím, že vzdělávání nemusí být strnulé – naopak může být otevřené, svobodné a založené na vzájemném respektu. Na výuce mě těší především kontakt s mladými lidmi. Rád s nimi diskutuji, hledám cesty, jak je podpořit, a snažím se vytvářet prostředí, kde se nebojí zeptat, říct svůj názor ani udělat chybu. Věřím, že právě taková atmosféra umožňuje opravdové učení – nejen pro ně, ale i pro mě. Ve volném čase rád objevuji svět kolem sebe – cestuji, učím se nové věci, sportuji a chodím do přírody. Rád běhám, jezdím na kole, lezu po horách nebo hraju šachy.

BcA. Zsófia Rousová
Hudební výchova
zsofia.rousova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Ve svém životě jsem se setkala s mnoha inspirativními pedagogy hudby, a to mě samotnou přivedlo k touze učit. Má praxe mě naučila, že každý z nás má jedinečný hlas, kterému je důležité naslouchat. Na hudbě miluji její vlastnost lidi spojovat, a proto věřím, že její společná produkce má pozitivní vliv na utváření dobrého třídního klimatu, ve kterém pak mohou studenti prosperovat. Ráda vidím hudbu v souvislostech a je pro mě důležité propojovat ji s dějinami, architekturou, výtvarným uměním, biologií, psychologií a fyzikou. Věřím, že když se studenti naučí pojmenovávat, co je na určitém hudebním žánru či skladbě přitahuje, vyznají se pak lépe sami v sobě. V hodinách hudební výchovy je chci vést k vlastní hudební produkci a ke schopnosti rozvíjet své estetické vnímání. Kromě hudby jsem milovnicí výtvarného umění, architektury, ráda tančím, maluji, chodím na výlety do přírody a zajímám se o biologii a psychologii.

Mgr. Mariana Carrasco Berge Španělský jazyk
mariana.berge@fostra.cz
Konzultační hodiny
As I curious person, I enjoyed school and have continued to enjoy learning throughout life. Teachers and professors played a major role for me, not only by providing me knowledge in different areas, but also by helping me to develop into a fuller version of myself. I see teaching as an opportunity to support students in the same way, while also drawing inspiration from them and having fun. Besides school, I love languages, literature, philosophy, drawing, and swimming.
