Náš tým
Naše školy jsou postaveny na vyučujících, což vám budou tvrdit i všichni ostatní. Ale my si opravdu vybíráme. Chceme, aby učitelé byli pro studenty:
Proto vybíráme lidi, kteří mají úspěšnou odbornou kariéru a zkušenosti, mají zápal pro vědomosti, radost z jejich předávání, aby nadchli děti pro objevování, zkoumání a podpořili v nich zvídavost.
Vedení

PhDr. Jan Voda, Ph.D., MBA
Ředitel gymnázií a základní školy
jan.voda@fostra.cz
+420 793 969 258
Jsem člověk s vizí a nebojím se výzev. Když v roce 2004 začala kurikulární reforma, okamžitě jsem v ní spatřil příležitost pro české školství. Od té doby jsem věnoval veškeré své úsilí tomu, abych vybudoval školu, kde se učitelé i děti cítí dobře a kde si osvojí dovednosti a znalosti, které uplatní v digitálním světě 21. století.
Věřím v budoucnost, kde škola není jen místem předávání vědomostí, ale místem, které odráží život samotný – se všemi radostmi i výzvami. Každé dítě potřebuje jistotu, že svět, který ho čeká, je plný příležitostí. Ve škole k němu získává klíč v podobě sebedůvěry, odvahy a zodpovědnosti. Jsem přesvědčen, že každé dítě má potenciál uspět, pokud mu poskytneme prostor růst a pomůžeme mu objevit jeho vlastní schopnosti.

Ing. Lucie Svobodová
Zástupkyně ředitele pro projekty a péči o zákazníky
lucie.svobodova@fostra.cz
+420 730 199 589
Lucie obohacuje školní prostředí svými manažerskými a organizačními schopnostmi, které získala během své praxe na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Tyto zkušenosti jí umožňují efektivně přispívat k rozvoji školy a inovacím ve vzdělávacím procesu. Lucie se aktivně podílí na projektové výuce, která podporuje rozvoj dovedností studentů v reálném světě. Vedle toho organizuje školní výlety a zájezdy, které přinášejí studentům nové zážitky a zkušenosti mimo školní lavice. Lucie zajišťuje hladkou komunikaci s úřady, ať už jde o administrativní záležitosti nebo spolupráci s externími partnery. Vede studijní oddělení, kde zodpovídá za podporu studentů a komunikace s rodiči. Je také klíčovou postavou v organizaci přijímacího řízení, kde se stará o to, aby proces probíhal hladce a transparentně.

Mgr. Michaela Kašparová
Ředitelka gymnázií
michaela.kasparova@fostra.cz
Na vzdělávání si cením toho, že nikdy nekončí. Věřím, že rozvoj nepatří jen studentům, ale celé škole – každému učiteli, každé lekci i celému prostředí, ve kterém se učíme. Dlouhodobě se zaměřuji na vzdělávání dospívajících. Více než patnáct let jsem působila ve vedoucích pozicích na mezinárodní škole Sunny Canadian International School, kde jsem poslední čtyři roky vedla gymnázium a druhý stupeň. Vedení školy vnímám jako odpovědnost i příležitost – otevírat nové cesty, podporovat rozvoj kritického myšlení, zapojovat technologie smysluplně a posilovat komunitu. Jsem přesvědčená, že škola musí být místem, které se hýbe s dobou, ale zároveň zůstává pevně zakotvené v hodnotách.

Mgr. Lenka Vopařilová
Koordinátorka ŠVP & IB specialistka
lenka.voparilova@fostra.cz
Věřím, že škola může být místem, kde děti nejen získávají znalosti, ale hlavně rostou jako osobnosti – sebevědomě, s respektem k sobě i ostatním. Jsem učitelka jazyků a výtvarné výchovy s dlouholetou praxí ve třídě, i v ředitelně. Baví mě hledat rovnováhu mezi řádem a tvořivostí, podporovat spolupráci a vést otevřený dialog. Mezinárodní zkušenosti mimo školství mi daly nadhled i cenné životní lekce. Právě proto věřím, že podobnou zkušenost by měl během studia získat každý žák, klidně už na střední škole. V roli IB koordinátora propojuji vizi školy s hodnotami mezinárodního vzdělávání, podporuji učitele i žáky v přechodu na nový způsob myšlení a výuky. Vedení školy pro mě byl každodenní trénink v rozhodování a organizaci, ale nejvíc mě stále baví být nablízku žákům – vidět, jak přemýšlí, tvoří a rostou. Věřím, že každé dítě v sobě nese něco výjimečného, a naším úkolem je pomoci mu to najít a rozvinout.
Mezi mé zájmy patří hudba, především zpěv a skladba vlastních písní. Jsem ráda v pohybu, mám ráda turistiku, dlouhé procházky a tanec. Baví mě rozhovory na náročná témata a hledání řešení na nejrůznější situace.

Mgr. Eliška Kalová
Zástupkyně ředitele
eliska.kalova@fostra.cz
+420 734 507 561
Na učení mě baví ta rozmanitost a často si připadám jako herečka na jevišti. Role učitele je té herecké vcelku podobná – snaha zaujmout a zajistit, aby si posluchači něco odnesli a zapamatovali. Ráda inspiruji, motivuji a celkově pomáhám při výuce všem s nekončícím nadšením.
Během mé pedagogické činnosti byla největší inspirací má profesorka didaktiky na VŠ, jejíž metodiku dodnes používám. Mé zájmy tvoří cizí jazyky společně s cestováním a objevováním nových míst. Dále určitě Piloxing, cyklistika, posilování, tanec, hudba a divadlo. Nepohrdnu dobrým jídlem nebo masáží a často prchám na wellness.
Vyučující

Mgr. Klaudia Bukovenská, DiS.
Hudební výchova, kariérní poradenství
klaudia.bukovenska@fostra.cz
+420 734 676 260
Konzultační hodiny (poradna B203)
Čt 8:00–10:00
Čt 16:00–17:00
Jsem empatický člověk a pomoc ostatním mi odjakživa dělala radost. Vyučuji pátým rokem a cítím se být mentorem a partnerem na cestě při nalézání a dosahování cílů lidem všech věkových kategorií. Jsem zastáncem rovnocenné, přátelské, ale i respektující komunikace. V životě jsem se naučila a pořád se učím věci, které bych označila za velmi podstatné. Snažím se být lepší než včera a zůstat otevřená pro nové zkušenosti i dovednosti, které mi přinese zítřek.
Mezi mé zájmy patří hudba, především zpěv a skladba vlastních písní. Jsem ráda v pohybu, mám ráda turistiku, dlouhé procházky a tanec. Baví mě rozhovory na náročná témata a hledání řešení na nejrůznější situace.

Ing. Iveta Pánková, Ph.D.
Chemie
iveta.pankova@fostra.cz
+420 734 676 114
Konzultační hodiny (kabinet A205)
Út 14:00–16:00
St 10:00–11:00
Ráda studenty učím moderním trendům na pomezí biologie a chemie, jako je ekologie rostlin (redukce pesticidů při jejich pěstování) a ochrana životního prostředí. Díky nasbíraným zkušenostem mohu studentům zjednodušit a zkrátit cestu k jejich cíli. U studentů si cením jejich odlišných pohledů na řešení úkolů. Největší radost mám z naší vzájemné pozitivní interakce. Dodávají mi energii a pocit, že má moje práce smysl.
Mojí inspirací jsou osoby, které „potichu“ nesobecky konají a posouvají věci dopředu. Mezi mé koníčky patří horská turistika a nejvíce si odpočinu při práci na zahradě.

Mgr. Jana Bednářová
Anglický a český jazyk
jana.bednarova@fostra.cz
+420 734 676 123
Konzultační hodiny (kabinet B313)
St 10:30–11:00
Pá 15:00–15:30
Baví mě při výuce předávat zkušenosti jak z pracovního, tak i soukromého života. Práce s mladými lidmi mě žene kupředu. Učit znamená různorodost, nikdy nespadnete do stereotypu. Za svůj život jsem se naučila především trpělivosti, která mi pomohla pracovat ve větším kolektivu. Učím se nové výukové metody, které zkouším ve výuce.
Inspirací jsou pro mě sami žáci. Každý je natolik rozdílný, přesto tvoří jeden kolektiv, s kterým pracujete. Ve volném čase se snažím aktivně odpočívat. Ráda se podívám na dobrý film, přečtu knihu nebo si zasportuji.

Jan Kalina, MBA
Tělesná a hudební výchova, Informatika
jan.kalina@fostra.cz
+420 734 667 595
Konzultační hodiny (kabinet B403)
Út 16:30–17:00
St 15:40–16:15
S nadšením naslouchám ostatním a hledám v nich skrytý talent, který rád rozvíjím. Proto jsem se rozhodl věnovat se výuce, kde mohu inspirovat a podporovat své studenty. Sleduji technologický pokrok a rád ho využívám při výuce informatiky, zaměřuji se na modernizaci a digitalizaci výukových metod.
Hraji na klavír a kytaru, rád zpívám, cestuji a trávím čas v přírodě. Zpíval jsem i hrál v muzikálu a kapelách, týmová práce je mi blízká. Tyto aktivity mě naplňují a obohacují můj život, což se odráží i v mé práci. Mým oblíbencem a inspirací je Robert Fulghum, jehož myšlenky mě motivují k tomu, abych se neustále zlepšoval, a zároveň se od svých studentů i já učil novým věcem.

BcA. Steven Matthew Clark
Anglický jazyk
steven.clark@fostra.cz
+420 734 676 264
Konzultační hodiny (kabinet B303)
St, Čt 12:31–12:50
Pá 13:05–13:45
I enjoy trying to help people become better than who they are. Every one should try to be a little bit better tomorrow than who they are today. I learned self-discipline and patience.
In my life, I have been inspired by Charlemagne and Liu Bei. Among my interests are History, Philosophy, Sports, Travelling, Reading, Precious Metals (Gold and Silver Investments).

Mgr. Michal Pospíšil
Lektor kritického myšlení
michal.pospisil@fostra.cz
Konzultační hodiny (sborovna A102)
Po 13:30–14:30
Rád předávám znalosti a zkušenosti, které jsem nasbíral. Navíc považuji za přirozené, že se snažím informace předat dál, motivovat a inspirovat. Naučil jsem se, že dobrá komunikace dokáže zvrátit i zdánlivě beznadějnou situaci. Také, že otevřenost, chuť nechat se inspirovat a motivovat může být důležitější než některé znalosti.
Každý den přináší minimálně jednu věc, kterou se mohu nechat inspirovat. Mezi mé hlavní zájmy patří výtvarné umění – geometrická abstrakce. Navštívil jsem více než 50 zemí, ale mám rád i cestování po Čechách a v neposlední řadě se věnuji fotografování.

Mgr. Jiří Hanuš, Ph.D.
Výtvarná výchova
jiri.hanus@fostra.cz
+420 734 676 113
Konzultační hodiny (kabinet A108)
Út 13:15–14:00
Út 15:35–16:20
K učení jsem se dostal skrze svůj bytostný vztah k výtvarnému umění, kterému se věnuji od dětství. Jako aktivní umělec, který neustále tvoří, se snažím inspirovat ostatní a dále předávat své zkušenosti i schopnosti. Výtvarné umění člověka kultivuje a zvyšuje jeho citlivost ke světu okolo sebe. Během své pedagogické dráhy jsem se naučil především trpělivosti a to, že téměř každý má jisté schopnosti vnímat svět kreativně a experimentovat.
Během života mě inspirovalo velké množství lidí. Rodina, přátelé, kolegové, moji učitelé především na VŠ, kterým vděčím za to, že jsem šel učit. Dále mě inspirují světoví umělci a v současnosti především má žena (výtvarnice a učitelka). Mezi mé další zájmy patří cestování a turistika, cyklistika, četba, kultura, hudba, meditace.

Ing. Václav Krejzar, Ph.D.
Biologie
vaclav.krejzar@fostra.cz
+420 734 676 114
Konzultační hodiny (kabinet A205)
St 8:00–9:00
St 12:15–13:00
Zájem o přírodu, zvláště pak botaniku, jsem projevil již v dětství. Proto jsem se následně rozhodl pro obor rostlinolékařství v rámci mých vysokoškolských studií. Během přednášek pro studenty a odbornou veřejnost na vysoké škole jsem získal přesvědčení, že pro předávání informací je nejdůležitější osobní kontakt. Možnost sdělit něco nového mi přináší radost o to víc, pokud cítím u posluchačů zájem o dané téma.
Ke studiu a stylu výuky mě inspiroval profesor na střední škole. Své studenty si dokázal získat svým nevšedním projevem, poutavým výkladem a výbornými znalostmi. Mezi mé zájmy patří botanika, historie a literatura. Relaxuji plaváním, jízdou na kole a turistikou.

Mgr. Leona Fialová
Anglický jazyk a tělesná výchova
leona.fialova@fostra.cz
Konzultační hodiny (kabinet A108)
Út 15:00–15:45
Čt 12:00–13:00
Mým posláním je pomáhat hledat v lidech, studentech a sportovcích jejich silné stránky, rozvíjet je a naplňovat jejich potenciál. Jako učitelka a trenérka jsem zastánkyní komunikace s respektem, pozitivní motivace a povzbuzení, když přijde v životě nějaká překážka. Ve sportu i v životě to vede k podpoře sebevědomí, odvaze jít si za svými cíli.
Ráda sportuji, chodím po horách. Odpočinu si ale i u moře. Dlouhodobě se vzdělávám v oblasti leadershipu, týmové spolupráce. Ráda čtu knížky věnované těmto tématům.

Jitka Stolínová
Výtvarná výchova
jitka.stolinova@fostra.cz
Konzultační hodiny (kabinet A108)
Po 15:40–16:25
Po více než 10 letech vlastní praxe v navrhování interiérů, jsem se chtěla podělit a předat své teoretické znalosti, a tak jsem využila příležitosti a před 12 lety jsem začala učit předmět Design interiérů na střední škole v Liberci. Poznala jsem, že je dobré nejen mít znalosti v oboru, který učím, ale také být autentická a upřímná.
Mým velkým inspiračním zdrojem je současná japonská architektura a design. Shigeru Ban a Kengo Kuma, kteří se zabývají filozofií prázdného prostoru, tedy nehmotnou architekturou. Mezi mé zájmy patří setkávání se se zajímavými lidmi a přáteli, a samozřejmě umění, architektura i design!

B.A. Eva Howlings
Anglický jazyk
eva.howlings@fostra.cz
+420 734 676 113
Konzultační hodiny (kabinet B303)
Po 11:15–12:00
St 12:10–12:55
My teaching speciality lies in using other subjects, to teach English - like exploring art or using generative AI in new ways. I have developed a hybrid approach to education. Project-based learning keeps students engaged and in control. I love when students explore their own creativity, so I like showing them how to use AI tools for things like image generation, writing and even making music. What validates me most as a teacher is when I spark students' creativity, and they continue developing their ideas independently.
My father was a math professor at a university. He was naturally didactic and loved his work. Sadly, I did not get the math gene from him, but I did inherit his love of knowledge. I enjoy many things - painting, singing, drawing, dancing, sewing, gardening. As long as I am learning and creating, I am happy.

Mgr. Martin Broniš
Německý jazyk
martin.bronis@fostra.cz
+420 736 767 032
Konzultační hodiny (kabinet B403)
Út 13:00–13:30
Čt 13:00–13:45, 15:50–16:30
Na učení mě baví zejména interakce se studenty jakéhokoliv věku, proces vzájemného učení se a obohacování. A momenty, kdy se studenti naučí nebo pochopí vysvětlovanou látku a dosahují úspěchů. To nejpodstatnější, co jsem se v životě naučil, je být sám sebou, být kreativní a nebát se projevit. Objevit své talenty - dřív nebo později, a využít příležitostí, které se naskytnou.
Rád se nechávám inspirovat u skutečných profesionálů svých oborů. Rád je pozoruji při práci a přemýšlím, co z jejich činnosti by se dalo uplatnit a fungovalo by ve škole. Mezi mé záliby patří cizí jazyky, hudba, divadlo, zpěv, literatura, historie a filmy nebo seriály. Jsem vášnivý cestovatel, v posledních letech objevuji především skrytá zákoutí Česka a Slovenska.

Bc. Kristýna Labancová
Asistentka pedagoga
kristyna.labancova@fostra.cz
Kabinet A315
Vždy mě fascinovala práce s dětmi a mladými lidmi. Baví mě vidět, jak studenti objevují nové věci, rozvíjejí své schopnosti a dosahují svých cílů. Navíc mám možnost propojit své znalosti z psychologie a výtvarné výchovy, což mi umožňuje přistupovat ke studentům kreativně a empaticky. Nejpodstatnější věc, kterou jsem se v životě naučila je, že vzdělávání a osobní růst nikdy nekončí. Vždy je co objevovat a učit se.
Nejvíce mě inspirují lidé, které potkávám na svých cestách v cizině. Jejich přístup k životu a vzdělání mě hluboce ovlivňuje a stále se od nich snažím učit něco nového. Jsem kreativní duše, která hledá inspiraci všude kolem sebe a ráda se učí novým věcem. Mezi mé zájmy patří fotografování, cestování, výtvarná činnost a vzdělávání v oblasti psychologie.

Mgr. Petra Kubálková, MBA
Moderní dějiny
petra.kubalkova@fostra.cz
Konzultační hodiny (sborovna A102)
Pá 15:40–16:25
Baví mě interakce se žáky, poznávání různých názorů a pohledů na svět. Práce ve vzdělávání dokáže být obohacující, je krásné vidět, že jste byli inspirací nebo jste pomohli někomu najít oblast, ve které je šťastný. Naučila jsem se hledat řešení. Je jednoduché říci, že něco nejde, ale stojí za to hledat cestu, jak to půjde. Inspiruje mě každý, kdo má svůj názor, dá si tu práci a najde svou vlastní cestu místo toho, aby šel bezmyšlenkovitě s davem. Často mě inspirují právě žáci, když přijdou s pohledem, který jsem sama neviděla.
Ve volném čase se především ráda vzdělávám a učím nové dovednosti. Ráda a hodně čtu. Ráda poznávám svět a nové kultury. Také miluji tanec jako vyjádření pocitů.

Ing. Andrij Pysanenko, Ph.D.
Matematika
andrij.pysanenko@fostra.cz
Konzultační hodiny (kabinet A315)
Po 12:10–12:55
Pá 12:10–12:55
Ve svém oboru jsem zkušeným fyzikem experimentátorem a zároveň jsem začínajícím učitelem matematiky. V životě jsem viděl spoustu různých učitelů a vždy mě fascinovalo, jak ti nejlepší z nich dokázali udržet pozornost žáků, a hlavně je inspirovat i motivovat ke studiu. Na lidech si velmi vážím a cením jejich upřímnosti a snahy naučit se novým věcem. Obdivuji dnešní generaci dětí, jejich odlišnosti a odvahu, čelit tak rychle měnícímu se světu. Obdivuji jejich snahu najít sebe a zároveň nezapomenout na ostatní.
Učení je nepřetržitý proces, který provází člověka po celý jeho život, ať se nám chce nebo ne. Vím, že se od studentů můžeme i musíme naučit spoustu nových věcí, ale zároveň pevně věřím, že i my, učitelé, jsme zde, abychom je něčemu naučili. Věřím v naši spolupráci a že vše společně zvládneme. Rád se učím novým věcem, jezdím na kole, běhám, rád sleduji sport.

Mgr. Štěpán Hamajda
Český jazyk
stepan.hamajda@fostra.cz
+420 734 667 561
Konzultační hodiny (A305)
Úspěšně projít střední školou je pro každého studenta veliká výzva. Musí myslet na dobré známky, projevovat respekt k rodičům i vyučujícím, poctivě se připravovat na testy, kontrolovat své chování a formovat své morální zásady. Navíc se student ocitá v nelehkém období dospívání, v němž již není dítětem, avšak ani dospělým. Učitel pak může sehrát tolik potřebnou roli inspirátora či mentora, který kromě výuky vede studenty k příkladnému chování a připravuje je na dospělý život. Literatura je pak prostředkem, který umožňuje vést studenty po správné cestě životem. Právě takovým učitelem-mentorem se snažím být. Kromě čtení a psaní mě baví sport všeho druhu, hraní na hudební nástroje, cestování, poznávání člověka, zahraničních kultur i světa kolem nás.

Mgr. Lukáš Milka
Anglický jazyk
lukas.milka@fostra.cz
Konzultační hodiny (B313)
Primárně jsem učitelem Anglického Jazyka (ESL), ale jsem schopný také učit literatury, kultury, jazyky a historie všech Anglicky mluvících zemí. Také jsem expertem na Anglickou didaktiku, metodologii, testování, plánování a course design – dokážu také učit Anglickou gramatiku, fonologii a discourse. Učení vnímám jako životní směr, kterým se snažím předat svoje nadšení a pozitivitu svým studentům. Studenti tráví ve škole mnoho času a je třeba vyučování zefektivnit, zjednodušit a cílit jen na to potřebné. Zároveň nejde jen o učení jazyka, ale o utváření osobnosti, zlepšování kritického myšlení a motivaci mladých dospělých, aby se stali plnoplatnými členy společnosti jako celku. Učení považuji za nejlepší práci na světě, každý den se setkávám s novými lidmi, mám možnost experimentovat a praktikovat různé metodologie, typy hodin a aktivity – nejvíce na této práci mám rád práci s lidmi, možnost využití kreativity a spolupráci se svými studenty a kolegy. Je důležité, aby výuka jazyka probíhala komunikativně a materiály a aktivity byly "ušité" studentům na míru. Každá třída je rozdílná, a proto i každá hodina by měla být unikátní – což je jedním z mých cílů. Nejpodstatnější věc, kterou jsem se naučil je učení se zaměřením na studenta – studenti jsou tím nejdůležitějším bodem každé hodiny: "Teach the students, not the plan". Mým učitelským idolem je Scott Thornbury, který je autorem DOGME ELT. Jedná se o experimentální výukovou metodu, kdy nedochází k využití žádných materiálů – tudíž minimalizace učebnic, na které mnoha učitelů podle mého názoru až příliš spoléhat a využití samotných studentů a autentických materiálů při výuce. Konec konců, "textbook" znamená v překladu kniha textů – a z textů samotných se člověk naučí jazyk velmi těžce. Ve volném času si rád zahraji nějaké hry (deskové / počítačové) se svými přáteli, zajdu do fitka, anebo si jdu zaběhat – mým cílem pro rok 2025 je zaběhnout Pražský půlmaraton!

Mgr. Petr Daňko
Kouč studentů a kariérní poradce
petr.danko@fostra.cz
+420 777 974 797
Baví mě objevovat talent studentů i dospělých, jejich motivaci a vášeň, a pomáhat jim naplno rozvíjet jejich potenciál.Mám více než 20 let praxe v rozvoji lidí a koučování, s pevnými základy v pedagogice a manažerské praxi. Jsem akreditovaný systemický kouč a jako moderátor dokážu složité věci vysvětlit jednoduše a srozumitelně. Mými silnými stránkami jsou slovně-logická argumentace, zjednodušování procesů a hledání efektivnějších cest k dosažení cílů.Studenti jsou mými klienty a mou prioritou je jejich spokojenost a úspěch.
Po náročných dnech si rád vyčistím hlavu během, cvičením nebo plaváním. Relaxuji v přírodě, zejména v Jizerských horách a Jeseníkách. V létě vedu dětské tábory, kde čerpám inspiraci pro práci se studenty.

Josef Kuča
Německý jazyk, základy společenských věd
josef.kuca@fostra.cz
Konzultační hodiny
Věřím, že škola není jen o předávání vědomostí, ale hlavně o inspiraci a vztahu mezi učitelem a studentem. Učit němčinu a společenské vědy mi umožňuje nejen rozvíjet jazykové a kritické myšlení studentů, ale i otevírat diskuze o světě, ve kterém žijeme. Stále ještě studuji na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, a i díky tomu si dobře uvědomuji, s čím se žáci i studenti potýkají – a snažím se být někým, komu se mohou svěřit i se s ním zasmát. Mimo školní lavice se věnuji trénování standardních a latinsko-amerických tanců, především dětí a mládeže. Zajímám se o zdravý životní styl, osobní rozvoj a smysluplné využití volného času. Vždy mě těší, když mohu sdílet své zkušenosti a motivovat ostatní k objevování vlastního potenciálu.

Bc. Michaela Čížková
Výtvarná výchova michaela.cizkova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Výtvarné umění, a tím i výtvarnou výchovu vnímám jako prostředek k sebevyjádření, sebepoznání. Cokoliv, co vizuálně ztvárníme, vytvoříme, odráží i něco z nás samotných. Všechny činnosti i mezi obory se mohou vzájemně inspirovat, a to je důležité. Přála bych si, aby tvůrčí činnosti, ale stejně tak estetické prožitky a získání základního přehledu v dějinách výtvarného umění pomohli studentům rozvíjet jejich cítění, originalitu, fantazii... To, jak jsme ochotni přemýšlet o nových podnětech, mít prostor pro diskuzi, být otevření ke komunikaci o tématech vizuálního umění je pro mě osobně ideálním a inspirativním prostředím.

Bc. Jiří Doležal
Dějepis
jiri.dolezal@fostra.cz
Konzultační hodiny
Domnívám se, že vzdělávání by mělo vést ke všeobecnému rozvoji studenta – k tomu, aby porozuměl světu a dokázal se v něm orientovat. Důležitou roli v tom hraje znalost vlastních dějin a schopnost chápat jejich souvislosti. Rád proto využívám badatelský přístup a motivuji studenty k tomu, aby v historii hledali odpovědi na současné otázky. Věřím, že odkaz našich předků je třeba chránit a rozvíjet. Vedle historie mě zajímá i občanská výchova, protože formuje hodnoty mladého člověka. Volný čas trávím nejraději debatami, čtením, sledováním aktuálního dění nebo procházkami po místech s bohatou minulostí.

Ing. Jeremy Ray Stewart
Anglický jazyk
jeremy.stewart@fostra.cz
Konzultační hodiny
In today’s modern world students can gather information more efficiently than ever before. While this certainly makes it easier to write reports and gather data, often what is missing is the critical thinking skills necessary to determine what the data actually tells us. As a result, I find it necessary to focus on the development of cognitive skills by using complex discussions and sharing ideas through conversation. During my free time I enjoy playing backgammon and chess. Additionally, during the summer I also enjoy playing frisbee golf. Currently I am learning how to skateboard. Wish me luck with that!!

Mgr. Václav Ruml
Společenské vědy a dějepis
vaclav.ruml@fostra.cz
Konzultační hodiny (kabinet A306)
Út 12:10–12:55
Miluji pohyb, ležení v mapách a regionální bádání v nedávné minulosti. Formálním vzděláním jsem učitel, který rád nahlíží do různých sociálních bublin či komunit a pozoruje „mistrovství“ zdejších aktérů – badatelů, učitelů, trenérů, podnikatelů... Prošel jsem si badatelským prostředím v souvislosti se studiem nejnovějších českých dějin, oblastí vytváření materiálů a pořádání seminářů pro učitele ZŠ i SŠ a péčí o zákazníka v souvislosti s prodejem sportovního vybavení. Do vzdělávacího prostředí v roli učitele mě před pěti lety vrátila touha rozšiřovat vidění studentům a umožnit jim nakouknout do co nejvíce „světů“ a být jim oporou při jejich výběru a vlastním sebepoznání. Sám se teď nejvíce vzdělávám v oblasti vlastního mentálního tréninku, trenérských rolí a dovedností. Nejčastěji mě mimo školu spatříte při skupinových výbězích, při tvoření na chalupě, s knihou v ruce nebo kdekoliv jinde, kde si mohu všímat zapálení lidí pro danou věc nebo krás přírody.

Bc. Alžběta Vítková
Specialní pedagog
alzbeta.vitkova@fostra.cz
Poradna B203

Michal Breza
Matematika, fyzika, informatika
michal.breza@fostra.cz
Konzultační hodiny (A315)
Jsem absolvent osmiletého gymnázia se zaměřením na přírodní vědy. Po maturitě jsem pokračoval na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy, kde jsem vystudoval obor hydrogeologie. Následně jsem přestoupil na Českou zemědělskou univerzitu, kde jsem se věnoval zahradní architektuře a pracoval v laboratořích již od začátku studia. Během celého vysokoškolského studia jsem pracoval jako produktový manažer pro společnost Bosch GmbH. Po ukončení magisterského studia jsem nastoupil na doktorské studium v oboru zpracování odpadu a agrochemie. Po jeho dokončení jsem několik let pracoval v soukromém sektoru pro společnosti Microsoft a Akademii věd ČR. Věda mi však chyběla, a tak jsem se vrátil do univerzitního prostředí, kde jsem začal další doktorské studium v oboru aplikace nanotechnologií v protipožární ochraně. Zde jsem také učil a přednášel chemii a fyziku, vedl několik bakalářských a diplomových prací a účastnil se zahraničních konferencí. Ve volném čase se věnuji svému tříletému retrívrovi Arnymu, plážovému volejbalu, cestování a plavání. Když mám ještě čas a chuť, rád zajdu na kvalitní rapový koncert. Hudba je pro mě velkou vášní, byl jsem u zrodu české rapové scény a všechny ty lidi, kteří tehdy stáli u jejího vzniku, považuji za své přátele. Kromě hudby je mou velkou vášní také umění a tetování.Též jezdím na kole a většinu života se věnuji snowboardingu a skateboardingu.

Mgr. Veronika Douchová, Ph.D.
Matematika, kritické myšlení
veronika.douchova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Matematika je pro mě dobrodružství – znám ji, a přesto mě znovu a znovu překvapuje. Prvočísla známe už 2400 let a dnes tvoří základ kryptografie. Víme, že jich je nekonečně mnoho, a přesto nevíme, kolik existuje dvojic prvočísel jako 5 a 7, 11 a 13 nebo 59 a 61. Právě to mě na matematice baví – tolik už víme, a přitom stále objevujeme. Ve výuce se snažím vytvářet partnerské prostředí, kde se nebojíme chyb ani otázek. Důležité je porozumění, ne jen výsledek. Baví mě hledat se studenty cestu k pochopení – a když společně najdeme souvislost, která zpočátku nebyla vidět, vzniká skutečné poznání.

Mgr. Ludmila Kopic Sečková
Zeměpis
ludmila.seckova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Vyrůstala jsem obklopena přírodou Bílých Karpat a toto prostředí mě ovlivnilo v profesním směřování, kdy se přírodovědecká fakulta stala mojí srdeční záležitostí. Pozorování každodenního života mě formovalo i ve způsobu, jakým chci učit. Je to důraz na rozvoj přirozené touhy po poznání. Věřím, že každý student může najít svou cestu. Biologie a zeměpis jsou fascinující obory, které učí vnímat svět v celé jeho kráse a složitosti. Proto se snažím vést k objevování, kladení otázek a tvořivému myšlení. Proces učení je dialog, kdy mě studenti svými dotazy a postřehy neustále inspirují a posouvají. Ráda kombinuji moderní technologie s tradičními metodami, aby hodiny byly pestré a co nejvíce zaujaly. Mám zkušenosti s výukou od vlastivědy a přírodovědy na prvním stupni až po maturitní semináře z ekologie nebo zeměpisu. Ve volném čase se zaujetím poznávám krásy naší země nebo objevuji vzdálenější krajiny. Nejčastěji relaxuji s rukama ponořenýma do hlíny při pěstování pokojových rostlin. Obdivuji architekturu a umění. Přes 12 let se věnuji olejomalbě a poslední roky i akvarelu. Mám ráda moravský folklór a jsem hrdou nositelkou slováckého dialektu.

Mgr. Sarah Sopoligová
Biologie, chemie sarah.sopoligova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Povolání učitele vnímám jako hluboce smysluplné – nejde jen o předávání znalostí, ale i o podporu osobního růstu a formování hodnot studentů. Považuji za důležité, aby výuka přírodovědných předmětů byla živá a interaktivní. Mým cílem je vést studenty k zvídavosti, kritickému myšlení a k uvědomění si souvislostí mezi vědou a každodenním životem. I když jsem teprve na začátku své profesní cesty, právě tyto hodnoty se snažím v praxi rozvíjet při každém kontaktu se studenty. Volný čas ráda trávím už od malička v přírodě. Věnuji se také pěstování pokojových rostlin a ráda čtu, zejména populárně-naučnou literaturu, která rozšiřuje mé obzory v přírodních vědách, psychologii, vzdělávání i osobním rozvoji. Ráda běhám a lezu. Je to pro mě způsob, jak si vyčistit hlavu, dobít energii a udržet si životní balanc. V neposlední řadě ráda cestuji.

Jindřich Jabůrek
Tělesná výchova
jindrich.jaburek@fostra.cz
Konzultační hodiny
Mám v životě to štěstí, že můj osobní život je úzce propojen s mým profesním životem a obráceně. Svoboda, respekt a bezpečnost jsou klíčové hodnoty pro společné utváření zdravého a hlavně dýchatelného společenství. Věřím, že pravidelným sportováním a aktivním pohybem vzniká sebevědomý jedinec. Vděčím sportu za nadhled a za to, že mi do života přináší chuť, nové prožitky, zajímavé lidi a netradiční okamžiky. Sport a pohyb jsou základní atributy pro vyváženost člověka a jeho fyzickou a psychickou pohodu. Mým posláním je předávat lidem chuť ke zdravému trávení volného času. Zajímám se o well-being, wellness a přírodu. Na lidech nejvíce obdivuji originalitu a individualitu.Přeji si, aby studenti nacházely nové zajímavé cesty a aby jejich zábavou a hrou byly všední dny.

Bc. Lenka Vojtěchová
Informatika
lenka.vojtechova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Jako učitelka informatiky a matematiky považuji za důležité předávat studentům technické znalosti, vést je k odpovědnému a kreativnímu přístupu k technologiím a řešení problémů. Během své dlouholeté praxe ve školství i v IT sféře jsem působila jako softwarová analytička, vývojářka, lektorka, metodička IT a správkyně školních sítí. Snažím se být nejen učitelkou, ale i průvodkyní na cestě ke kritickému myšlení a digitální gramotnosti. Zkušenosti z komerční sféry (např. z vývoje bankovních aplikací) přináším do výuky formou praktických úkolů a reálných příkladů, které studenty motivují a připravují na budoucí kariéru. Ráda propojuji teorii s praxí, moderní výuku s tradičními hodnotami a technologie s lidskostí. Pomáhám na jednom z největších internetových serverů pro děti. Mám praktické zkušenosti jako lektorka finančního vzdělávání Abeceda peněz České spořitelny. Během pandemie covidu jsem působila jako dobrovolnice v nadaci, kde jsem se zapojila do pořádání online táborů pro rodiny s vážně nemocnými dětmi a pro dětské pacienty v nemocnici.

M.A. Carlos Andrés Acevedo Correa
Španělský jazyk
carlos.acevedo@fostra.cz
+420 736 767 032
Konzultační hodiny (kabinet B403)
St 13:05–13:50
Rozhodl jsem se učit, protože je to nejúčinnější způsob, jak dále růst a zdokonalovat se na osobní i profesní úrovni. Vyučování ve škole je aktem lásky ke společnosti, rozsévání semene a péče o něj tím nejlepším způsobem, abychom sklidili to nejlepší ovoce do budoucna. Líbí se mi, že mohu komunikovat s lidmi, učit se, jak uvažují, sdílet svou kulturu se svými studenty a přiblížit jim své znalosti i životní zkušenosti. Výuka jazyka je skvělá příležitost poznat jiné kultury, jiné způsoby myšlení a vyjadřování. Rovněž otevírá větší obrázek pro osobní poznání, dává studentům křídla, aby snili o dosažení větších cílů. Také je přípravou na poznání světa i schopnost porozumět různým kulturám a komunikovat s nimi, což obohatí váš intelekt a ducha. Jsem otec a také se snažím každý den ze sebe vydat to nejlepší. Že cílů je dosahováno s nasazením, odolností a sebevědomím. Že existuje mnoho věcí, které nemůžete ovlivnit, jelikož jsou mimo vás, ale můžete dosáhnout tolik, o čem sníte. V životě mě inspirovalo mnoho lidí, lidé, které profesně i intelektuálně obdivuji. Lidé, které mám kolem sebe, kteří mě naučili hodně o životě: být silnější, mít soucit, nikdy se nevzdávat, milovat a odpouštět. Každá bytost s sebou přináší učení. Mohu říci, že osobou, jež mě nejvíce inspirovala, byl můj otec, který je příkladem života, obětavosti a bezpodmínečné lásky. Zajímám se o umění, literaturu, pedagogiku, psychologii, seberozvoj a kreativitu. Rád pracuji a tvořím s rukama, jezdím na kole, chodím do lesa a cestuji.

Mgr. et MgA. Abhi Choudhary
Anglický jazyk
abhi.choudhary@fostra.cz
Konzultační hodiny (B313)
Jsem pedagog a umělecký producent, který se dlouhodobě věnuje průnikům jazyka, uměleckých médií a kritického myšlení. Výuka je pro mě přirozeným rozšířením mé tvůrčí praxe – je to prostor pro spolupráci, objevování, společné tvoření a rozvíjení vnímavosti k propojenému světu, který sdílíme. Ať už prostřednictvím literatury, umění nebo hudby, povzbuzuji studenty, aby objevovali svůj vlastní hlas a kriticky se zapojovali do prostředí, které je obklopuje. Za poslední desetiletí jsem pracoval s žáky a studenty všech věkových kategorií – od základní školy po univerzitu – a navrhoval mezioborové vzdělávací zkušenosti, které propojují teorii s praktickým zkoumáním. Můj přístup je utvářen mou akademickou a uměleckou cestou, která začala magisterským studiem anglické literatury a pokračovala výtvarným uměním – zde jsem se naučil propojovat různé obory a čerpat z různorodých perspektiv. Inspiraci čerpám od pedagogů, jako jsou Pauline Oliveros a R. Murray Schafer, ale i ze zvídavosti mladých lidí. Usiluji o to, aby bylo vzdělávání inkluzivní a dynamické. Vedle výuky působím také samostatně jako zvukový designér a hudební skladatel.

Bc. Veronika Pískačová
Zeměpis
veronika.piskacova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Když jsem přemýšlela, proč se chci stát učitelkou, měla jsem na mysli především jednu věc. Střední škola otevírá mladým lidem řadu nových možností, přináší nové informace, zážitky a přátelství, které dosud neměli možnost poznat. Už při podávání přihlášky na vysokou školu jsem věděla, že chci být součástí tohoto důležitého období v životě studentů — chci je provázet jejich středoškolskými roky a být jim oporou i mentorem, který jim pomůže připravit se na další životní cestu, ať už se vydají jakýmkoli směrem. Mojí celoživotní vášní je sport v různých podobách. V posledních letech se nejvíce věnuji vysokohorské turistice a lezení. Od začátku studia na vysoké škole se také aktivně věnuji cestování, během něhož sbírám zkušenosti a zážitky, které ráda předávám dál.

Mgr. Michal Fiala
Matematika, zeměpis
michal.fiala@fostra.cz
Konzultační hodiny
Pedagog, obchodník a sportovní kouč. A věřím, že také dobrý táta a životní parťák. Partie šachu a lyrická poezie ve mně vyvolávají naprosto identické pocity, musejí mít stejný původ. Líbí se mi v civilizované části Evropy a snažím se jí jazykové přizpůsobit a lépe pochopit. Moje zvědavost směřuje k potenciálu našeho podvědomí. Hledám nové cesty, v dobré víře pokouším hranice komunikace, dotýkám se přesahu, provokuji. Dělám spoustu chyb a jsem na ně patřičně hrdý. Jsou nejspolehlivější cestou k poznání. Máte-li chuť, pojďme je dělat společně. “Jen dobrý autor ví, jak špatně píše” (Leonid Nikolajevič Andrejev)

Mgr. Eva Kišová
Německý jazyk
eva.kisova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Naučit se a umět cizí jazyk je nejenom pro studenty, ale i pro dospělé nesmírně cenná věc. Neříká se zbytečně – kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem. Mladí lidé mají před sebou celý život, kdy můžou jazyky využít. Z tohoto hlediska je nesmírně důležité studenty vést a přesvědčovat o nutnosti vzdělávání se v cizích jazycích. To je taky mým cílem a o to se snažím. Baví mě nejenom vlastní vzdělávání, ale i čtení, hudba, cestování, aktivní relax.

Daniel Müller
Anglický jazyk
daniel.muller@fostra.cz
Konzultační hodiny
S výukou druhých jsem přišel do kontaktu již na druhém stupni ZŠ, a to skrze doučování spolužáků z nižších i vyšších ročníků. V té době jsem také začal s tvorbou vlastních článků shrnujících různé gramatické oblasti, protože vysvětlení v běžně užívaných mezinárodních učebnicích se ukázala jako nedostatečná. Tyto soubory jsem následně mnoho let doplňoval a upravoval, načež jsem je dal k dispozici zájemcům z řad učitelů na mé ZŠ a SŠ. Výukové činnosti se tedy bez většího přerušení věnuji od základní školy, přičemž jsem pracoval jak s žáky ZŠ a SŠ, tak v posledních letech zejména s dospělými studenty. Pokud jde o metodu, kterou převážně používám, našel jsem inspiraci v mnoha webových projektech i tištěných publikacích pana Milana Šáchy z Uherského Hradiště. Od střední školy se též věnuji překladům a korekturám nejrůznějších typů textů, v poslední době též redakční práci a korekturám knih, z nichž některé jsou cílené mimo jiné i na středoškolské studenty.

Mgr. Catherine Brennan
Anglický jazyk
catherine.brennan@fostra.cz
Konzultační hodiny
For a long time, I didn’t fully understand the value of education. It was later in life that I came to appreciate how powerful learning can be—not just for personal growth, but for creating opportunity and driving change. I’ve always admired the work of Mahatma Gandhi and Nelson Mandela, particularly their lifelong dedication to equality, justice, and empowerment through knowledge. Their example inspired me to pursue a career in education, where I strive to create inclusive, supportive learning environments that help every student realise their potential.

Mgr. Michaela Jechová
Francouzský jazyk
michaela.jechova@fostra.cz
Konzultační hodiny
Jsem nadšená lektorka románských jazyků a češtiny pro cizince, přičemž výuka francouzštiny je mou srdeční záležitostí a snažím se studenty pro tento jazyk a kulturu také nadchnout. Ve volném čase se učím románské jazyky: portugalštinu v Institutu Camões a katalánštinu na FF UK (mám základy italštiny a španělštiny), věnuji se dobrovolnické činnosti pro neziskové organizace Pro-contact a OPU (výuce češtiny/angličtiny ukr. dětí, tlumočení, překladům, mentoringu dětem bez doprovodu), navštěvuji kurz tance flamenca, učím se hrát na piano, jsem vášnivá knihomolka (zejména cizojazyčné literatury), ráda cestuji a podnikám výlety do přírody.
