Naše pilíře
Na Fostře neučíme pro známky, ale pro život. Rozvíjíme u studentů dovednosti, které skutečně využijí – a které je připraví na svět, který se rychle mění. Studenti získávají reálné dovednosti využitelné v životě i v budoucím povolání:
Kritické myšlení a práce s informacemi – umět rozpoznat fakta od názorů a chápat souvislosti.
Komunikační a prezentační dovednosti – mluvit jasně, přesvědčivě a s respektem.
Finanční a digitální gramotnost – orientace v penězích, technologiích a digitálním světě.
Základy projektového řízení – plánování, spolupráce, odpovědnost.
Mindfulness a digitální rovnováha – zvládat stres, soustředit se a najít klid i v online světě.
Umělá inteligence (AI) – porozumět technologiím, které mění svět – a umět je využívat.
Každý student u nás má každý týden hodinu věnovanou těmto dovednostem Kompetence pro úspěch ve 21. století jsou pevně ukotveny v učebním plánu a jsou přirozeně propojovány s výukou – například při rozvoji kritického myšlení.

Ve Fostře víme, že úspěch nezačíná známkami, ale porozuměním sobě. Proto je součástí koncepce Fostry také komplexní program pro osobní a kariérní rozvoj – prostor, kde student hledá, kým je, co ho baví, a kam má smysl jít dál.
Kariérní poradenství a koučink – každý student má pravidelnou konzultaci se školním koučem, kde se baví o svých zájmech, silných stránkách i plánech.
Diagnostika a individuální plán – výstupem je jasný a praktický kompas: jaké předměty si zvolit, kam směřovat, co rozvíjet.
Workshopy a mentoring – setkání s odborníky, absolventy a profesionály, kteří ukazují reálné cesty – v Česku i v zahraničí.
Exkurze a praxe (Career days) – studenti se seznamují s pracovním prostředím, vysokými školami i konkrétními obory.
Podpora při výběru VŠ – pomáháme najít školu, která studentovi sedne – a kde má šanci uspět (včetně stipendií a zahraničí)


Ve Fostře věříme, že učení má být živé, smysluplné a propojené s reálným světem. V rámci koncepce Fostra proto stavíme na moderní a interaktivní výuce, která studenty zapojuje, rozvíjí a vede k opravdovému pochopení.
Akademická příprava na vysoké školy – cíleně, promyšleně, bez zbytečného stresu.
Výuka v menších skupinkách – více prostoru pro otázky, diskuzi i osobní zpětnou vazbu.
Inspirativní učitelé – odborníci, kteří nejen učí, ale i motivují, vedou a podporují.
Projektová a zážitková výuka – práce na reálných tématech, kreativní řešení, propojení s praxí.
Široká nabídka jazyků a volitelných předmětů – každý student si může sestavit cestu podle svých zájmů a budoucího zaměření.
Tahle výuka není o biflování, ale o pochopení. Nejde o známky, ale o dovednosti. A hlavně – vede studenty k jistotě, že jejich vzdělání má smysl.

