Mezinárodní den dětí: Projektová výuka o globálních problémech dětí
V pátek 30. května se na Fostře konalo celoškolní projektové vyučování k Mezinárodnímu dni dětí, jehož téma byly globální problémy dětí.
Možná se ptáte, proč v programu nebyl jump park nebo laser game…? Namísto obvyklých zábavných aktivit byl zde záměr poukázat na fakt, že ne všechny děti mají to štěstí žít v blahobytu, bezpečí, vhodných podmínkách nebo vůbec chodit do školy.




Zapojení studenti získali hlubší povědomí o tom, jak žijí chudé děti v nezajištěných krajinách, s jakými problémy se potýkají i jakým těžkým podmínkám musí mnohdy čelit od útlého dětství.


Vyučující připravili celkem čtrnáct různě zaměřených stanovišť (např. děti ve válce, migrace, vykořisťování či únosy dětí...), ze kterých si měl každý vybrat čtyři, která mu přišla nepřínosnější. Studenti strávili celé dopoledne výukou prožitkem, což přineslo nemálo silných okamžiků. Cílem bylo propojení standardních předmětů s reálným životem i současným světem – prostřednictvím workshopů, besed, přednášek či interaktivní výuky.
Názornou ukázkou byla matematická hra kde studentské týmy soupeřily o nejvyšší počet bodů, jež sbíraly výpočtem různých reálných příkladů. Jinde studenti vypracovali vlastní myšlenkovou mapu pro osobní vize nebo absolvovali workshop o dětské práci v rozvojových zemích. Taktéž pojednali o dobrovolnictví či vyloučených lokalitách. Mrazivé uvědomění přišlo při pátrání po detailech o pohřešovaných dětech, kterým únosci ze vteřiny na vteřinu zmařili jejich doposud šťastný život! Velmi emotivní momenty přišly též při workshopu o fast fashion, který studenty samotné přivedl k zamyšlení o svém budoucím životě. Nepozapomnělo se ani na dobročinnost a ekologicky zaměřený program k životnímu prostředí. Umělecky laděné stanoviště přilákalo studenty k tvorbě karet ke hře o dětské migraci.


Všechny tyto celoškolní projektové dny přispívají ke sblížení studentů napříč ročníky, jelikož se pracuje v náhodně složených menších skupinách. Vždy se tedy zaměřujeme na podporu networkingu a ryze přátelské atmosféry. Studenti měli možnost využít angličtinu díky rodilým mluvčím, jelikož ani oni nezaháleli a připravili 2 zajímavá stanoviště: jedno pojednávalo o mýtu drog a druhé o humanitární pomoci.
Videozáznam z celého dne naleznete zde, jako menší shrnutí/ochutnávku: https://youtube.com/shorts/IVKhzwJUf4k?feature=share

